Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

folk tror jeg er narkoman, men er det ikke


poetsotf

Anbefalte innlegg

Hei!

 

Jeg er en 21 år gammel mann som har en sykdom på øynene som gjør at jeg til en hver tid er rød på øynene.

men i TILLEGG er jeg en del mørk under øynene (dette ligger til i familien).

 

Jeg skal ta en øyeopperasjon for å bli hvit på øynene, men disse **** mørke ringene under øynene er der HELE tiden, har vært der i alle år..

 

Det jeg lurer på er om det finnes noen form for kirurgisk inngrep som fjerner disse sirklene? Jeg er lei av at andre fremmede ler av meg å ser på meg, siden jeg har dette....

 

Takk for hjelp

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest i samme båt

Jeg har akkurat samme problem, 21 år og til og med fått rynker pga dette. INGEN andre jeg har sett har noe liknende på min alder.

 

Når man er 21 så er ikke akkurat operasjon det første man vil gjennomføre. Noen andre alternativer? Jeg har selv prøvd http://www.apotekhjem.no/Nettbutikk/display.aspx?menuid=0&prodid=40254

uten resultater. Huden ble heller mer rynkete enn noe annet med denne.

 

Noen kremer som kan funke?

Lenke til kommentar
  • 1 år senere...

Jeg har akkurat samme problem, 21 år og til og med fått rynker pga dette. INGEN andre jeg har sett har noe liknende på min alder.

 

Når man er 21 så er ikke akkurat operasjon det første man vil gjennomføre. Noen andre alternativer? Jeg har selv prøvd http://www.apotekhjem.no/Nettbutikk/display.aspx?menuid=0&prodid=40254

uten resultater. Huden ble heller mer rynkete enn noe annet med denne.

 

Noen kremer som kan funke?

 

jeg har prøvd mange kremer!! Minst brukt 10 000 på disse øyekremene, også bestilt "det beste" fra hollywood som stjernene bruker, men nope, nada... Er vist ett middel som kan sprøytes under huden under øynene som kanskje kan funke. Men det er dyrt, virker mest sansynlig ikke, er skadelig og må sprøytes under huden annenhver måned.

 

Vi som har dette (meg f,eks) har ekstra tynn hud under øynene, som gjør at blodårene under huden "vises", og da oppstår en optisk illusjon på at man er mørk der.. Disse genene altså..

 

Så enten må man bare akseptere det og la folk fortelle deg hvor trøtt og sliten du ser ut, eller bruke sminke. Folk får bare si hva faen dem vil til mæ, dette gidder jeg ikke bry meg om mere. takk for meg!

Lenke til kommentar

drikk masse vann og bruk fuktighetskrem beregnet til øyne.

 

Ellers kan du høre med legen din om en henvisning til hudlege, som vil ha bedre peiling på hva som kan gjøres :)

 

Red: jeg er selv "mørk under øynene" og vil bare si at ingen ser sminken om du har en god dekkstift, eller lignende som passer perf til huden, på.

Endret av spinnwild
Lenke til kommentar
Gjest medlem-1432

Er det poser under øynene, er det et ganske enkelt kirurgisk inngrep som kan fikse det.

 

Hvis du er mørk under øynene så kan sminke være til god hjelp. Er jo ikke snakk om at du skal bruke mascare og eyeliner liksom. Det du trenger er conscleaner og kansje pudder/foundation til slutt? Du skal jo få huden til og se ut som normalfarget hud, gjør du det rett er det ingen som ser at du bruker noe.

Gå på en sminkeforetning og spørr ettter hjelp.

Lenke til kommentar

Har og ekspesjonelt tynn hud under øynene så blodårer vises lett, spesielt om jeg er sliten eller har trent hardt.. Løsningen min var solarium :) Ble ikke kvitt problemet helt, men mye mindre synlig nå.

 

Forresten, finnes sminke beregnet for menn, ta en tur innom Vita og hør :)

Endret av lperik
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...