Gå til innhold

Server konfig spørsmål


LiaN-S

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hei har en pc som kjører windows xp home, tenkte å lage meg filserver men vet ikke hvordan jeg skal gjøre det. Kan jeg bare instaler hfs

Hmm, du må opne porter på modemet ditt, slik at en kan dele filer over net, vist ikkje kan du like godt gå får vanlig windows fildeling. hvilken port som skal opnes er forskjellig fra prog til prog.

 

Sjølv har eg eit domene (via dyndns) slik at eg kan styre dataen fra hong kong om eg vil, bruker cesar ftp som filserver (netdeling med bruker kontoer etc) fungerer utmerket :)

Vist du bruker en cesar ftp kan du bruke filezilla som bruker prog, enkelt å greit :)

Lenke til kommentar

HFS er et kjempeFLOTT program!

 

"vist ikkje kan du like godt gå får vanlig windows fildeling". Uenig, deler jeg filer gjennom windows fildeling, blir det sneglehastigheter (10-20MB/s). Bruker jeg HFS sin http stream så går det på maxen i nettverket.. (Topper av og til på 50MByte (Altså nesten 400mbit/s). Kablene vi bruker klarer ikke høyere hastigheter.

 

Porten i HFS bestemmer du nesten selv.. (standard er port 80 TCP).. Denne åpnes bare i ruteren. Kan være greit å bruke standard, ellers så må du connecte med f. eks: 51.123.456.78:84, det kan bli irriterende.

 

 

Er bare å installere HFS, legge det rett inn, gå i ruteren din (om du skal ha den på nett), open port 80 TCP. (ruters ip finner du om du kjører en: ipconfig /all i cmd)

Ellers kan du prøve f. eks: 192.168.1.1, 127.0.0.1, 10.0.0.1, 192.168.0.1.. Disse er ganske vanlige...

Endret av tROOP4H
Lenke til kommentar

HFS er et kjempeFLOTT program!

 

"vist ikkje kan du like godt gå får vanlig windows fildeling". Uenig, deler jeg filer gjennom windows fildeling, blir det sneglehastigheter (10-20MB/s). Bruker jeg HFS sin http stream så går det på maxen i nettverket.. (Topper av og til på 100MByte (Altså nesten 800mbit/s).

 

Porten i HFS bestemmer du nesten selv.. (standard er port 80 TCP).. Denne åpnes bare i ruteren. Kan være greit å bruke standard, ellers så må du connecte med f. eks: 51.123.456.78:84, det kan bli irriterende.

 

 

Er bare å installere HFS, legge det rett inn, gå i ruteren din (om du skal ha den på nett), open port 80 TCP. (ruters ip finner du om du kjører en: ipconfig /all i cmd)

Ellers kan du prøve f. eks: 192.168.1.1, 127.0.0.1, 10.0.0.1, 192.168.0.1.. Disse er ganske vanlige...

Har aldri hatt nåke prob med win xp sin loakale fildeling, alltid hatt max fart hdden klarer å skrive.. la over 600gb med ganske høg fart var win 7 til win server 08 da, men mykje det samme..

Dessuten skal det vere en ren filserver kan ein like godt gå for freenas etc kanskje eit ekte nas også.. :)

 

Ellers ville eg godt får ein linux versjon. stabilt som fjell, enkelt å greit å sette opp da en har måkje god dokumentasjon på nettet (kall det guider vist dere vil)

 

korleis fungerer HFS over nett da? betre enn cesarFTP (med filezilla klient)?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...