Gå til innhold

IT-avisen og Apple ?


Anbefalte innlegg

 

Det er svært få kommentarer fra Apple gutta når det er snakk om linux eller microsoft produkter.

 

 

Merkes at du ikke leser der så veldig ofte skjønner jeg :)

Det er nå blitt like ille begge veier, grunnen til dette "aple"-hatet er vinklingen itavisen alltid har på sakene på apple, det er faktisk ganske utrolig hva de klarer å lage "nyheter" av. Når man klarer å lage en stor sak ut av at Steve Jobs kanskje har svart på en mail, så er det ikke mye nyhetsverdi. Når man dagen etterpå har funnet enda en mail hvor man tror Steve har svart personlig, for å så et par uker senere slå opp stort at nå har Steve svart på en mail med mer enn 2 ord, da skjønner man at folk blir oppgitt.

 

Men hvorfor de fortsatt er der vet jeg ikke..

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Om Itavisen er kjøpt og betalt av Apple eller ikke vil jeg ikke kommentere på, men kvaliteten på det de produserer er uansett utrolig dårlig. Ikke bare kopierer de varbatim andres artikler (gjerne lenge etter det var faktisk nyheter), men bare det faktum at de i 99% av sin artikler har STORE skrivefeil er grunn nok til å holde seg unna siden. Hvis jeg var en artikkelforfatter for en webavis som yrke så hadde jeg aldri publisert noe før jeg hadde både kjørt en stavekontrol pluss lest over artikkelen en ekstra gang for å sjekke for skrivefeil før publisering. Likevel så er særdeles uvanlig å fine en artikkel som IKKE har grove skrivefeil i artikklene de gir ut. Det er helt horribelt IMO. Det er tydelig at bedriften har ingen kontroll i forhold til kvalitet whatsoever og at de bare overlever rent pga. at de er en av de få norske webavisene som fokuserer på ITnyheter (i den den grad at ITavisens nyheter kan kalles nyheter)....

 

Jeg attributerer det faktum at de rapporterer Apple nyheter så mye er rent pga. at en eller flere av deres redaktører/skribenter er personlig interesserte. Siden det er så lite kontroll på hva de produserer så skal det ikke noe mer til for at det dominerer nyhetsbildet de gir ut.

 

-Stigma

Lenke til kommentar

ITavisen er ikkje IT nyheiter, det er IT sladder pakka for fjortisser. Eg har heilt slutta å lesa ITAvisen og gått over til meir seriøse sider som Slashdot og Digi. Sist eg leste ITAvisen var i 2005.

 

Skal ein ha gode IT nyheiter og lese gode saklege diskusjoner så anbefaler eg Slashdot.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...