Gå til innhold

[Løst] slett


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg tror at ofte så bruker mange nasjonalfølelse og patriotisme for å rettferdiggjøre sin fremmedfrykt.

 

Jeg ønsker et sterkt og solid Norge. Et Norge der folk er stolt av de norske verdiene, og vi kan slå oss på brystet i utlandet og si at vi er nordmenn. Vet også at i en krigssituasjon hadde jeg forsvart landet mitt i den grad jeg kunnet. Om man er for eller imot innvandring er en annenting. Norge fungerer ikke slik vi vil det skal fungere uten at vi har arbeidsinnvandring. Og vi har en rolle i verdenssamfunnet mtp flyktninger.

 

 

 

 

Lenke til kommentar

Jeg får nasjonalfølelse på 17.Mai, men bortsett fra det -- og at jeg hører på en del norsk musikk (metal) -- er det lite nasjonalfølelse her. Jeg liker mange andre land "like mye" og har 0% imot utlendinger. Jeg misliker folk som ikke oppfører seg, uavhengig av hvor de kommer fra.

 

Konklusjon: Jeg er ingen patriot.

 

Men vær stolt på 17.Mai, og ellers egentlig, bare ikke overdriv med "Norge for Nordmenn!".

Endret av CypheroN
Lenke til kommentar

Jeg blir "støtt" av det fordi det viser jo akkurat denne fremmedfiendtlige holdningen som trådstarter spør etter. Hudfarge, landegrenser… Er det så viktig? Det er vel forøvrig mange hvite mennesker i Chile(?).

 

Ebeneser: Hvis du vil diskutere saklig en gang, så er det bare å si ifra. Den siste delen av forrige innlegg hinter til at du bare prøver å få folk irritert, så da skal jeg ikke gå videre på det.

Endret av CypheroN
Lenke til kommentar
  • 5 uker senere...

Norge for nordmenn.

Og hvem kan definere seg som en nordmann?

Um? de som har nordiske foreldere?

Så det er kun det som definerer en nordmann?

Og disse foreldrene, hva kreves av de? Må man kun ha norsk/nordisk statsborgerskap? Må de ha bodd i Norge/Norden hele livet? Hvor setter du grensen for hvem som kan kalle seg norsk og hvem som ikke kan.

Vær så snill utdyp.

Lenke til kommentar

Rase Feltherre, Rase.

Så lenge man tilhører en annen rase en den hvite så kan man aldri bli en nordmann?

 

I mine øyne, ja.

 

Dessuten er det litt mere komplekst enn den "hvite rase" som du sier da f.eks jødene også er "hvite" men består av helt fremmede raseelementer.

Lenke til kommentar

Norge for nordmenn.

Og hvem kan definere seg som en nordmann?

Um? de som har nordiske foreldere?

Så det er kun det som definerer en nordmann?

Og disse foreldrene, hva kreves av de? Må man kun ha norsk/nordisk statsborgerskap? Må de ha bodd i Norge/Norden hele livet? Hvor setter du grensen for hvem som kan kalle seg norsk og hvem som ikke kan.

Vær så snill utdyp.

 

Foreldrene må ha genetisk opphav fra skandinavia. dvs. lys hud og andre typiske nordiske trekk, enkelt og greit.

 

Dette er nok langt over terskelen for å bli kalt rasist ifølge mange, men siden når var det å si sannheten det samme som rasisme?

 

Rase Feltherre, Rase.

Så lenge man tilhører en annen rase en den hvite så kan man aldri bli en nordmann?

 

I politiske korrekte drømmeland, ja. I virkeligheten; NEI.

 

Vi kan jo ikke bli somaliere / pakistanere heller? :new_woot:

Endret av thael
Lenke til kommentar
Foreldrene må ha genetisk opphav fra skandinavia. dvs. lys hud og andre typiske nordiske trekk, enkelt og greit.

 

Dette er nok langt over terskelen for å bli kalt rasist ifølge mange, men siden når var det å si sannheten det samme som rasisme?

 

 

Det finnes mange amerikaner som bor i Wisconsin/Minnesota som har genetisk opphav fra skandinavia. Besøkte du småbyer som Stoughton, Wisconsin så kunne du har vært med amerikansk patriotisme på sitt beste. Kjørte du langs main street i Stoughton så ville du ha merket mange flagg, både norsk og amerikansk pga 17de mai feiring. Egentlig feirer de norsk innvandring og alt det har gitt til stor fordel til USA. Mange tror at uten innvandring så ville USA ikke ha blitt det mest kreativ og innovativ land i verden. Det er blanding av flere kulturer som gir USA mange mer fordeler enn andre land som er homogene.

 

Etter min mening er det helt norsk å hjelpe andre som trenger hjelp. På den måten kan innvandring og 17de mai kommer sammen som i USA slik at det blir patriotisk å feire begge deler.

 

Homogene land skal ha det vanskelig å konkurerre med andre land som har bedre forståelse av andre kulturer, særlig i idags globalisering. Her i USA så har jeg en sjef som innvandret fra india, hennes sjef er fra tyskland og hans sjef er i Kina. Det hjelper stort når vi forske/handle med disse land. Det er mye som ikke kan læres utenfra.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...