Gå til innhold

Mio Moov 200, fotoboksvarsling


Jon-d

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Prøv en TomTom. På Nystul sitt TomTom-forum finner du gratis fotoboksvarsling.

 

Hei,

Det innebygget fotoboksvarsler i Mio'en, og den ser ut til å være på tilbud hos Elkjøp til 499,-

 

Hvis du kun er ute etter noe som kan varsle deg om fotobokser og ikke en helt ny GPS, så anbefaler jeg på det varmeste denne, fra Soko. Jeg har brukt den i et halvt år og den fungerer utmerket, så lenge du sørger for at den er oppdatert.

 

Igjen, Mio'en koster jo bare 500 kroner, og den har jo litt flere funksjoner enn bare fotoboksvarsler. Er litt mer for penga liksom

Lenke til kommentar

De flest GPS'er har fotoboksvarsling innebygd. Det som koster penger, er abonnementet for oppdateringer til flere hundre kroner året du må kjøpe etterpå. Den billige GPS'en blir da fort dyr.

 

Men kan jeg ikke bare legge inn den nyeste oppdateringen fra tomtom forumet? Eller er det ikke samme format på PIO filen?

Lenke til kommentar

Du mener POI? Nei, de ulike produsentene har sine egne formater.

Det er ingen problem å konvertere mellom formata med for eksempel Poi Edit eller andre program.

TomTom poi filene er i formatet ov2.

Mio brukar formatet csv , ei komma sepparert fil med elementa i fyljande rekkjefylje: Lon,Lat,Navn. Identisk csv fil kan også Navigon,Naveman og Garmin bruka.Garmin kan i tillegg bruka poi filer i formatet .gpx og .csv filer med 4 element Lon/Lat/Navn/Kommentarfelt.

Den einaste konverteringa som kan mista informasjon er om du konverterer frå Garmin.gpx til .csv eller .ov2. Gpx fila kan innehalda veldig mykje meir informasjon,adresser ,telefon ,epost,bilder,Guide :stemme filer med fortellingar etc, all denne inf. vil forsvinna ved konvertering til csv eller ov2.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...