Gå til innhold

Corsair TX 650W eller Mist 600W?


Anbefalte innlegg

Er litt i tvil hvilken av disse to jeg skal gå for, prisen er så og si lik.

 

Modulær eller ikke spiller ikke stor rolle for meg da jeg har et Maxi tower med mer enn nok plass til å gjemme bort kablene.

 

Det jeg har lyst på er en PSU som vil vare lenge og en som er veldig stille.

 

Pc'en min består av dette:

 

Amd X2 6400+

MSI K9N SLI-2F

Nvidia 8800GTS

Fire 1 gb KINGSTON DDR2 HyperX PC6400 ram brikker

Tre Sata disker

Onkyo Lydkort

To DVD-RW spillere

Zalman viftekontroller

Fem 80mm vifter og to 120mm vifter.

 

Hvilken av dem to strømforsyningene er stillest og hvilken vil passe mitt behov best?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hadde vært best hvis noen som har prøvd begge kunne svart deg, men de er visst ikke så mange.

 

Sånn generelt så ser jeg at Corsair blir anbefalt av veldig mange her inne på forumet. De er med andre ord sikkert bra :)

 

Selv så har jeg en Mist på 650w og denne er jeg veldig fornøyd med. Den blir helt overdøvet av støyen fra min ene 7200rpm disk. Den er med andre ord veldig stille. Har ikke brukt den så veldig mange ukene, men den virker helt stabil. Jeg har også endel plass bak hovedkortet til ledninger osv, men vil uansett anbefale en modulær strømforsyning :thumbup:

 

Test av mist 650W utført av hw.no : http://www.hardware.no/artikler/mist_650_w/52129/8

Lenke til kommentar

Har lest testene og noen poster på forumet, og jeg har lest om de skumle kondensatorene som var i Mist, men som nå skal ha vær byttet ut med et bedre merke. Og ifølge testene så er de nesten like stille. Garantien på begge er 5 år. Som jeg ser det så er det nesten ingen forskjeller. :hmm:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...