Gå til innhold

Sniktitt: Samsung I9000 Galaxy S


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Med den måten de har behandlet sine eksisterende Galaxy-kunder på friskt i minne, vil griser fly i et snødekt helvete før jeg bruker penger på en Samsung-mobil igjen.

 

Men den så jo småfet ut :)

 

Hvordan har de behandlet eksisterende galaxy kunder? Det med touchwiz er nok til aa skremme meg vekk fra samsung, hjelpe meg, bare det at de tenker tanken gjor at eg styrer unna, uansett om det har swype, superamoled, enorme speccs.

Lenke til kommentar

Jeg har sagt det mange ganger, og gjentar det gjerne: hvis Microsoft, som er så opptatt av verdensherredømme på alle områder, hadde satset på noen strategiske Open Source-prosjekter ville de eid markedet. Istedet står de i fare for å bli marginalisert - i mobilmarkedet i hvertfall - fordi de tviholder på en proprietær og lukket plattform.

Microsoft står ikke i fare for å bli marginalisert i mobilmarkedet fordi de ikke har satset på OSS. De står i fare for å bli marginalisert fordi produktet deres er under par. Apple sin plattform er også proprietær og lukket, uten at de står i fare for å bli marginalisert. Om produktet er bra er det ett fett om det er OSS eller ei.

Lenke til kommentar

Hvordan har de behandlet eksisterende galaxy kunder?

De kommer ikke med 2.1-oppdatering på telefonen - med andre ord blir siste offisielle Android-versjon på telefonen 1.6. Det er ganske ille. Det betyr at jeg ikke kjøper en Samsung Android med mindre de kommer med en oppdateringsgaranti - siste Androidversjon max to måneder etter release i to år, f.eks. Men tror neppe at det skjer. Det er fantastisk dårlig markedsføring å si "Ikke kjøp de første produktene vi kommer med i en serie, for vi driter i deg som kunde, og kommer kun til å gi support på den neste forbedrede modellen vi kan lansere takket være dine tilbakemeldinger."

 

Særlig på en såpass dyr (vil jeg anta) telefon er det et must for meg i hvert fall at den varer i minst to år - for det er hardwaren i stand til. Da er det kjipt om den likevel blir utdatert.

 

Når ser vi en 3,7" versjon av denne med fysisk tastatur og oppdtaeringsgaranti? :D

Aldri, tipper jeg.

Endret av NgZ
Lenke til kommentar

Jeg har sagt det mange ganger, og gjentar det gjerne: hvis Microsoft, som er så opptatt av verdensherredømme på alle områder, hadde satset på noen strategiske Open Source-prosjekter ville de eid markedet. Istedet står de i fare for å bli marginalisert - i mobilmarkedet i hvertfall - fordi de tviholder på en proprietær og lukket plattform.

Microsoft står ikke i fare for å bli marginalisert i mobilmarkedet fordi de ikke har satset på OSS. De står i fare for å bli marginalisert fordi produktet deres er under par. Apple sin plattform er også proprietær og lukket, uten at de står i fare for å bli marginalisert. Om produktet er bra er det ett fett om det er OSS eller ei.

Nå tenkte jeg litt mer langsiktig, og generelt om grunnleggende plattformer. Produkter kommer og går, men plattformer varer lenger.

 

Ellers synes jeg ikke at Apple lager bra produkter, hvis du tenker på mobilproduktene deres. Så der er vi nok svært uenige. Men plattformen kunne vært bra - hvis den hadde vært Open Source.

Endret av Prognatus
Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
  • 2 uker senere...
  • 3 uker senere...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...