Gå til innhold

Blir "gamle" 70-200 2.8L IS billigere nå som ny versjon er kommet?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Prisen på første versjon har da vært overkommelig ganske lenge, har sett dem brukt helt ned i 8000 for ett år siden. Nyprisene kommer nok ikke til å synke betydelig, det er jo gått ut av produksjon så det vil ikke være å få tak i så mye lenger (i prisguiden er det bare to butikker som har det på lager - scandinavian photo har igjen 3 stykker, japan photo har noen flere).

Lenke til kommentar

Prisen på første versjon har da vært overkommelig ganske lenge, har sett dem brukt helt ned i 8000 for ett år siden. Nyprisene kommer nok ikke til å synke betydelig, det er jo gått ut av produksjon så det vil ikke være å få tak i så mye lenger (i prisguiden er det bare to butikker som har det på lager - scandinavian photo har igjen 3 stykker, japan photo har noen flere).

 

Takk for det, mmm.. høres ikke bra ut, må kanskje shoppe snart da....

Lenke til kommentar

Prisen på første versjon har da vært overkommelig ganske lenge, har sett dem brukt helt ned i 8000 for ett år siden. Nyprisene kommer nok ikke til å synke betydelig, det er jo gått ut av produksjon så det vil ikke være å få tak i så mye lenger (i prisguiden er det bare to butikker som har det på lager - scandinavian photo har igjen 3 stykker, japan photo har noen flere).

 

Takk for det, mmm.. høres ikke bra ut, må kanskje shoppe snart da....

 

Vel da var Mk-l bestilt fra JP, sukk, mye penger, men den blir vel ikke billigere. Og det tar vel lang tid før Mk-ll blir vesentlig billigere.

Lenke til kommentar

Emnetittelen er i strid med retningslinjene. Greit om trådstarter kan endre den, så slipper en moderator å ta jobben.

 

Hva 70-200 2.8L II IS angår, så bestilte jeg mitt eksemplar i dag (sammen med den nye 100mm 2.8L IS-makroen). :D

 

Nå har ikke jeg lest alle retningslinjene for forumet her særlig nøye. Hva er feil? Gratulerer Med Mk-ll og makroen forøvrig.

Lenke til kommentar

Emnetittelen er i strid med retningslinjene. Greit om trådstarter kan endre den, så slipper en moderator å ta jobben.

Nå har ikke jeg lest alle retningslinjene for forumet her særlig nøye. Hva er feil?

 

Du "underskrev" på at du har lest og akseptert retningslinjene da du ble medlem av forumet.

 

En emnetittel skal være beskrivende for problemstillingen tråden tar for seg, så for at en emnetittel som kun består av et produktnavn skal anses som beskrivende, må emnet ta for seg alle tenkelige sider av et produkt, noe som selvsagt er umulig.

 

En bedre emnetittel ville vært noe slikt som dette:

Blir "gamle" 70-200 2.8L IS billigere nå som ny versjon er kommet?

 

Prisutvikling på 70-200 2.8L IS USM etter lansering av ny versjon?

 

Eller andre varianter av det.

Lenke til kommentar

Emnetittelen er i strid med retningslinjene. Greit om trådstarter kan endre den, så slipper en moderator å ta jobben.

Nå har ikke jeg lest alle retningslinjene for forumet her særlig nøye. Hva er feil?

 

Du "underskrev" på at du har lest og akseptert retningslinjene da du ble medlem av forumet.

 

En emnetittel skal være beskrivende for problemstillingen tråden tar for seg, så for at en emnetittel som kun består av et produktnavn skal anses som beskrivende, må emnet ta for seg alle tenkelige sider av et produkt, noe som selvsagt er umulig.

 

En bedre emnetittel ville vært noe slikt som dette:

Blir "gamle" 70-200 2.8L IS billigere nå som ny versjon er kommet?

 

Prisutvikling på 70-200 2.8L IS USM etter lansering av ny versjon?

 

Eller andre varianter av det.

 

O.K. Oppfattet. Leser du også alle 100+ sidene før du godtar å gå inn på noe?

Lenke til kommentar

God kveld!

 

Da har emnetittelen blitt redigert til noe som beskriver trådens innhold på en bedre måte enn kun et produktnavn, og det hadde vært fint om dere avsluttet diskusjonen rundt dette. aTrond anbefales samtidig å lese gjennom retningslinjene, da det kan være nyttig å vite hva man har lov til å gjøre og hvilke handlinger som vil belønnes med en gratis ferie.

 

Dette innlegget skal ikke kommenteres. Er du uenig, tar du kontakt med meg via en privat melding eller rapporterer tråden for å sette en ny veileder/moderator på saken.

 

 

Med vennlig hilsen,

Runar

Lenke til kommentar

Grr, mye diskusjon her som ikke hadde noe med saken å gjøre...

 

Uansett, det ser ut til at det er svært mange, f.eks. på foto.no sitt bruktmarked, som selger mark 1-versjonen av objektivet.

 

De fleste legger seg imidlertid på ca 10.000kr, og det er ikke noe særlig billigere enn for ett eller to år siden.

 

På den annen side er kanskje muligheten for å gjøre et godt kjøp større nå.

Det må da være mulig å prute litt?

 

Å kjøpe brukt 70-200mm tror jeg kan være veldig lurt nå, dersom man får fatt i litt pene objektiver til en rimelig penge (under 10.000kr?) Husk å sjekke skarphet, noen objektiver er bedre enn andre.

 

Synes derimot at et nytt eksemplar av mark 1-objektivet er helt uaktuelt. Mark 2 er klart bedre, og det virker som om prisforskjellen (ca 5000kr eller 33% ekstra) ikke er særlig stor, tatt i betraktning den forbedrelsen.

 

Jeg er i hvert fall på utkikk etter et mark 1-objektiv :-)

 

 

Thorstein

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...