Gå til innhold

Sende Xbox på rep. via UPS - får jeg tilsendt boks til innpakning?


Baxi

Anbefalte innlegg

Heisann,

 

Etter to år uten noe som helst problemer med xboxen har den nå fått red ring (Error e74, som er maskinvare feil) Har registrert xboxen og sendt inn reperasjon på xbox.com.

 

Fikk så mail i dag av UPS om etiktter som må sendes med pakken, men det jeg ikke forstår er, skal jeg pakke xboxen med hva som helst? Syntes jeg leste at jeg skulle få en papp-boks eller no i posten, men husker ikke helt. Må jeg ringe UPS selv og be dem hente pakken? Må jeg betale noe som helst? Syntes ikke det var så veldig tydelig informasjon.

 

Er det noen som har gjort dette før? Takker for hjelpen!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det jeg gjorde da jeg fikk RRoD var å pakke Xboxen inni en skoeske (du kan også bruke en helt vanlig brun pappeske). Der etter limte jeg på et ark med retur adressen. Det siste jeg gjorde var å ringe UPS for å avtale hvor de skulle hente pakken.

For meg tok hele greia rundt tre uker, og jeg betalte ingen ting (alt er gratis).

 

Håper det hjalp, og lykke til. ;)

Lenke til kommentar

Du må selv stå for eske og pakking, og det må gjøres slik at boksen ligger trygt inni pakka. Så ringer du UPS og avtaler henting av pakken.

Når jeg gjorde dette sist, så fikk jeg en slik "lomme" til å klistre på pakken, som jeg kunne legge fraktpapirene inni. Dette får du på posten ;)

 

Er dette noe som det har blitt endret på nå nylig? For i mars mottok jeg en pappeske, isoporbeskyttelse, ups papirer ++ i samme levering fra xbox repaircenter. Før jeg sendte xboxen til Tyskland.

Lenke til kommentar

Ja, de har sluttet å sende ups hjem til deg, de sender kun fraktpapirer på mail (var ihverfall det jeg fikk beskjed om sist jeg skulle sende inn, og det var i januar i år), og så må du ordne resten selv... Teit spør du meg, var jo mye enklere sånn det var.

 

Jepp fik en haug med papirer på mail, kvitering etc. Endte opp meg at jeg kjøpte ny Utrolig tåpelig...

Lenke til kommentar

Har nå sendt xboxen. Det var veldig simpelt for de som lurer så må man pakke inn xboxen selv. Pakk den ordentlig slik at den ikke kan bli ødelagt under frakt. Så printer man ut kvittering og de andre papiren du har fått på mail. Deretter ringer du bare UPS og avtaller når de kan hente den.

 

Jeg hadde ikke peiling på hva jeg skulle gjøre med papirene, men når UPS mannen kom så sa han at det gikk bra og bare tok papirene, underskrev kvitteringen og alt var bra. Så man trenger vist ikke klistre papirene på eksen eller noe, bare print ut og dem tar seg av resten.

Lenke til kommentar

Da jeg snakket med Microsoft, ble jeg fortalt at Xboxen min skulle bli hentet innen 1-3 dager, og at jeg måtte pakke den inn. Det var på tirsdag, Xboxen ligger her ennå... De sa ingenting til meg om at jeg selv skulle ringe å avtale noe, de sa også om at om jeg ikke hadde en printer tilgjengelig var det ikke noe problem, for de kunne visst komme med papirene når pakken skulle bli hentet. Så hva skjer? Har jo fått mail fra UPS, hvor det bl.a står Scheduled Delivery: 20-April-2010

 

Vil det da si at de kommer å henter den 20 april?

Endret av PanDemoniumM
Lenke til kommentar

Jeg har et tilsvarende problem. Har fått E74 på boxen nå, men når jeg registrerer den for sending hos microsoft får jeg denne feilmeldinga: "Ingen produkt SKU' ble funnet for den informasjonen du anga. Bekreft informasjonen og prøv på nytt."

Serienummeret stemmer og maskina, med utgått garanti, ble funnet når jeg skrev inn serienummeret. Men i følge microsoft får man utvidet garanti ved RROD og E74.

 

Noen som vet hvorfor denne feilmeldinga kommer opp, eller andre måter jeg kan gjøre dette på?

Lenke til kommentar

Jeg har et tilsvarende problem. Har fått E74 på boxen nå, men når jeg registrerer den for sending hos microsoft får jeg denne feilmeldinga: "Ingen produkt SKU' ble funnet for den informasjonen du anga. Bekreft informasjonen og prøv på nytt."

Serienummeret stemmer og maskina, med utgått garanti, ble funnet når jeg skrev inn serienummeret. Men i følge microsoft får man utvidet garanti ved RROD og E74.

 

Noen som vet hvorfor denne feilmeldinga kommer opp, eller andre måter jeg kan gjøre dette på?

ring til Microsoft. Det fungerer alltid.

 

de har satt en grense på 3 år på nettet for å luke ut de som ikke har peiling på reklamasjonsrett. (dvs de som ikke fulgte med i skolen) Om de gjør dette med vilje kan man jo fundere på. ?

Endret av 530XD
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...