Gå til innhold

Flystyrten i Russland, ulykke eller noe annet?


Anbefalte innlegg

Bare meg som føler at det ligger noe muffins bak denne "tragedien"?

 

Piloten prøvde gjentatte ganger å lande uten hell, men ga fortsatt ikke opp etter hele 4 misslykkende forsøk. Vel å merke i tykk tåke på en flyplass som ikke hadde utstyr for tåkelanding.

Piloten trosset også rådene fra flygeleder.

 

Piloten burde jo ha valgt flygelederns råd, spesielt når det va så mange viktige og store menn ombord.

 

Her er en link til en av VG sine artikler.

Endret av SaitekQ
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tror ikke hvilken som helst pilot blir satt til å fly en så viktig rute, så jeg regner med at han hadde lang erfaring.

 

Hvordan kan en pilot med slik erfaring drite i flygelederns råd og prøve å lande på en flyplass i tåke som ikke har innflygningsutstyr for tåkete vær? Og som sagt så brukte han fire forsøk på å lande før det krasjet. "Ingen" pilot prøver mer enn to gang på en landing.

 

Syntes bare hele opplegget er så merkelig. Tenker vi statskupp her eller? :ph34r:

Endret av Ueland
Lenke til kommentar

Har også tenkt på dette, lite smart å sende statsoverhoder og Presidenten på samme fly.

Jeg stusset også over dette, og det var jo ikke en liten gruppe med stats og militærsjefer.

 

 

Politikk

* President Lech Kaczynski

* Visepresident i nasjonalforsamlingen Jerzy Szmajdzinski

* Visepresident i nasjonalforsamlingen Krzysztof Putra

* Visepresident i senatet Krystyna Bochenek

* Viseforsvarsminister Stanislaw Jerzy Komorowski

* Viseutenriksminister Andrzej Kremer

* Visekulturminister Tomasz Merta

* Presidentens stabssjef Wladyslaw Stasiak

 

Stat

* Sentralbanksjef Slawomir Skrzypek

* Ombudsmann for sivile rettigheter Janusz Kochanowski

 

Forsvaret

* Sjef for hærens generalstab, general Franciszek Gagor

* Sjef for hærens bakkestyrker, general Tadeusz Buk

* Sjef for luftforsvaret, general Andrzej Blasik

* Sjef for sjøforsvaret, admiral Andrzej Karweta

* Sjef for spesialstyrkene, general Wlodzimierz Potasinski

* Sjef for Polens operative styrker, general Bronislaw Kwiatkowski

 

Sivile grupper

* President i Polens nasjonale minneinstitutt (IPN) Janusz Kurtyka

* President i Foreningen for Katyn-familier Andrzej Sarjusz-Skapski

* Lederen av Polens olympiske komité Piotr Nurowski

 

 

(fra dagbladet sin liste over hvem som var med.)

Lenke til kommentar

Hvis de ville styrte flyet, hvorfor prøve fire ganger? Hvorfor ikke styrte det i Polen? Da hadde de unngått slitsomt opprydningsarbeid, og det faktum at det skjedde på deres jord. Kan tenke meg at det var et lite tidspress på piloten osv., så mange viktige personer skulle sannsynligvis ikke feriere sammen.

 

Jeg skal tro på det, om Russland snarlig invanderer Polen. Ellers kan jeg ikke helt se noe motiv.

Lenke til kommentar

Dette var absolutt ikke noe "steinalderfly", og var godt utstyrt med moderne hjelpemidler. Flyet var bygget i 1990, hadde nettopp gjennomført D-sjekk og stor oppgradering i 2009, og hadde kun 1800 sykluser på vingene. Det er også kjent for å være et meget pålitelig fly. Det er absolutt ingenting som tyder på at det ligger noen tekniske feil bak ulykken.

 

Personlig tror jeg denne piloten rett og slett har blitt beordret til å lande på tross av værforholdene av en eller flere av passasjerene, som jo var generaler og presidenter og slikt. På fjerde forsøk går det da galt, noe som ikke er rart mtp værforholdene og mangel på ILS.

Endret av Mytola
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...