Gå til innhold

Oppkjøring avlyst pga. manglende optikerattest


Peat

Anbefalte innlegg

Jeg skulle ha oppkjøring denne uka, men hadde glemt å ordne med optikerattest som resulterte i at jeg ikke fikk lov av sensor å kjøre opp. Jeg fikk derimot ordnet oppkjøring neste uke, så det var heldigvis kjekt å ikke måtte vente så lenge.

Men like før oppkjøringa hadde jeg allerede betalt for en oppvarmingstime, leie av bil fra kjøreskole, og den praktiske prøven på trafikkstasjonen. Siden førerprøven aldri tok plass, burde jeg ikke egentlig fått igjen noe av pengene (minus oppvarmingstimen), eventuelt betale mindre ved den faktiske oppkjøringa (mellomlegg)?

 

På vurderingsskjemaet står det bare at prøven ikke var gjennomført fordi jeg ikke hadde med optikerattest, og kvitteringa fra betalingen av praktisk prøve er påskrevet "Benyttet <dato>"...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvorfor skulle du få noen rabatt for at du ikke har gjort jobben din?

 

Grunnen for "rabatten" er ikke fordi jeg ikke gjorde jobben min, men fordi jeg har betalt for noe jeg ikke har fått... Snakker da ikke om lappen, men hver enkel tjeneste; dvs. leie av bil og sensor. "Leie" av sensor kan la gå, for han brukte jo 10 minutter av tiden sin(...). Mens leie av bilen brukte jeg ikke (jeg "fikk" en dobbel kjøretime like etterpå).

Lenke til kommentar

Hvis du drar til Avis og leier bil, lar den stå på parkeringsplassen utfor Avis til dagen etter (eller hvor lenge du nå har betalt for) og så kommer innom og sier "du jeg brukte ikke bilen, så kan jeg slippe å betale?", hva tror du skjer?

Det at du leier bilen hindrer dem i å leie bilen til noen andre. De taper penger.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hvis du drar til Avis og leier bil, lar den stå på parkeringsplassen utfor Avis til dagen etter (eller hvor lenge du nå har betalt for) og så kommer innom og sier "du jeg brukte ikke bilen, så kan jeg slippe å betale?", hva tror du skjer?

Det at du leier bilen hindrer dem i å leie bilen til noen andre. De taper penger.

 

Ja, jeg ser den nå. Helt enig.

 

Synes det var veldig snilt av kjørelæreren å gi deg en gratis kjøretime jeg.

 

Gratis og gratis. Siden jeg betalte for å leie bilen, men brukte den ikke til leiens foremål, føltes det mer som at jeg "fikk" en overbetalt kjøretime... Derfor kom spørsmålet mitt opp.

 

Du har absolutt ingenting å klage på.

 

Jeg kan ikke se å ha klagd noe sted her... Jeg lurte bare på hva andre mente om saken.

 

----

Ja ja, jeg får bare bite i det sure eplet. Takk for synspunktene deres! :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...