Gå til innhold

Bifftråden - Diskuter ALT om biff (Les førstepost)

Liker du biff?  

192 stemmer

1. 1. Liker du biff?

• Ja det er favorittretten min
      189
    • Nei
      1
    • Har ikke smakt
      2

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Fin tråd, jeg spiste biff til middag i dag og greier.

Jeg synes også det er meget morsomt at man enten må ha biff som livrett, eller ikke ha smakt den (iflg. pollen). :!:

Skrevet

Ja, for hvis man har smakt biff, og liker det så er det jo kritikkverdig at det ikke er favorittretten din.

Hva slags biff spiste du da?

• Liker 1
Skrevet

Hestebiff pleier jeg å handle over grensen. Men det er svært varierende kvalitet. Noen ganger så må de ettermøres en del, andre ganger er de gode og møre fra før.

Men godt er det lell.

Skrevet

Biff skal langtidsstekes, hel selvsagt, på 70-80 grader - fremt il kjernetemperaturen er 65-68 grader. Da skal den tas ut for å hvile i ca 30 minutter. Biffen skal være blodig og helst si: "Mø!" når du stikker gaffelen i den.

Man må selvsagt lage en god saus til, aller helst av nedkokt rødvin, med løk, gulrøtter, selleri og friske urter og ordentlig hjemmelaget kjøttkraft.

Skrevet

Biff skal langtidsstekes, hel selvsagt, på 70-80 grader - fremt il kjernetemperaturen er 65-68 grader. Da skal den tas ut for å hvile i ca 30 minutter. Biffen skal være blodig og helst si: "Mø!" når du stikker gaffelen i den.

Man må selvsagt lage en god saus til, aller helst av nedkokt rødvin, med løk, gulrøtter, selleri og friske urter og ordentlig hjemmelaget kjøttkraft.

Beste hittil.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...