Gå til innhold

Er ikke bildet på tven/skjermen din helt strukket ut?


Flimzes

Anbefalte innlegg

  • 1 måned senere...
Videoannonse
Annonse

Tusen takk for dette!

 

Men jeg har ett problem forsatt! Jeg fikk vekk det stygge svarte stripene, men med HDMI kabel trodde jeg det skulle være kjempe bra kavilitet, og full HD kvalitet(???)

Men det ser jo ut som skjermen er ødelagt! Det er elendig kvalitet på den! NB: Med VGA kabel er det mye bedre kvalitet

 

Noen forslag? Det kan vell ikke være pixel feil siden VGA er så mye bedre?

 

Skjermkort: XFX Radeon HD 5750 1 GB GDDR3.

Skjerm: BenQ E2220HD.(Skjermen er rundt en uke gammel)

blir ikke forskjell på bildekvaliteten hvis du bruker hdmi kabel istedet for dvi eller vga. hdmi er egentlig bare beregnet for å bruke på TV eller for å koble til xbox o.l. blir ikke bedre bilde :]

Lenke til kommentar

En HDMI-kabel er DVI (bilde) + iLink (eller hva nå enn lyd-greia heter) standarene i en og samme kabel.

 

 

 

Og over til mitt spørsmål:

Jeg har motsatt problem, bildet er for mye strukket ut. Skjermen forstørrer bildet slik at jeg mangler en god del på alle 4 sidene (startlinjen forsvinner nesten helt, det samme med ikoner i første kolonne på skrivebordet).

Dette kun ved tilkobling med HDMI-kabel fra en bærbar PC, alt annet går smertefritt så regner med det har noe med PC'n/instillingene å gjøre.

 

Er ikke ATI-kort, men et NVIDIA GeForce 9400M G. Finner ingen instillinger jeg har mulighet til å gjøre endringer på når det kommer til ekstra skjerm. Får kun til å stille skalering på bærbar-skjermen.

 

Problemet vedstår uansett om jeg kloner skjermen eller skjører utvidet skrivebord (eller hva nå enn det alternativet kalles). Forskjellige oppløsninger hjelper heller ikke.

 

Har prøvd å google litt, men er ikke helt sikker på hva jeg skal kalle "problemet" så har ikke funnet noe av hjelp.

 

Hvis noen vet en løsning eller har et godt tips setter jeg veldig pris på det! =)

 

//IB

Lenke til kommentar

TV'n (kjøpt av et kvinnfolk!) klarte ikke å gjøre mye instillinger, men den nyeste driverpakken fra nvidia hadde mulighet for å stille pixler manuelt på ekstern skjerm (veldig enkelt å greit faktisk, slik "juster helt til pilene i alle 4 hjørner vises"-opplegg)!

Så det løste seg! =]

Lenke til kommentar
  • 4 måneder senere...

Kameraten min har Acer med Nvidia. Kobler med HDMI til Tv. Har fullskjerm 16:9 på laptop, men bare 4:3 på tv, med 2 store sorte felt på hver side.

TV viser fint 16:9 via Altiboks og via dvd.

 

Er helt noob på bærbar og flerskjermsinnstillinger.

Om noen som kunne hjelpe med steg for steg skjermdump med Nvidia programvare så hadde vi vært takknemlige for det.

Lenke til kommentar

Om han har windows 7 finnes det om du høyreklikker på bakgrunden og trykker på "screen resolution", og der får du opp de to skjermene, og så trykker du på tven og stiller inn samme oppløsningen som tven støtter (Stort sett 1280*720, 1366*768, eller 1920*1080).

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Det skal være 0 scaling på, om bildet da er for stort så er det innstillinger i tven/skjermen din som skal endres.

 

Om det er snakk om en samsung eller lg finnes det en pc modus som du kan aktivere ved å gå inn i menyen, så inn i options, her finner du at du kan endre navn på inngangene (du kan f.eks døpe om hdmi 2 til game, blu-ray eller lignende) her skal du døpe om pc-inngangen til nettopp pc, og da vil tven skru av all autojustering av størrelse.

Lenke til kommentar

Dette er en BenQ ML2441, fikk den idag. Er jævli pissd fordi jeg vil kunne game, men det ser ut som om noen gar tørka seg i rassen med skjermen. og alt er bare gromsete, på 1920x1080, og jeg har scalet den til full, så den dekker akkurat hele skjermen. værsåsnill, hjelp meg.

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...
  • 2 måneder senere...

Hei! Jeg bygde en egen pc for litt siden med skjermkortet NVIdia GTX 560 Ti DCII TOP kortet.

Sammen med det kortet kjøpte jeg en 24" LED-TV og en HDMI. Jeg kjører skjermen i 1680x1050 elns akkurat nå, men problemet mitt er ikke at bildet ikke blir strukket ut når jeg setter på 1080p-oppløsning.

 

Problemet mitt er at skjermen blir FOR MYE strukket ut. Bildet går ut og forbi kantene på skjermen så jeg ikke kan se kantene. Derfor må jeg kjøre i 1680x1050 siden 1080p ikke fungerer skikkelig.

Hvorfor skjer dette, når skjermkortet mitt støtter oppløsninger helt opp til 2560x1600?

Endret av Vovegog
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...