Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Begynner plutselig å skrive midt i setningen, hjelp


Anbefalte innlegg

Nå når jeg skriver på pcen, så flyttes plutselig det tegnet som viser hvor man skriver. Det hopper plutselig inn midt i setningen, så jeg begynner å skrive slutten av setningen midt i setningen. Dette er sikkert lett å fikse, så noen som kan hjelpe meg?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

La meg gjette....du skriver på en bærbar PC?

Hvis ja, så kommer du sikkert borti pekeenheten med armen når du skriver. :D

 

Sjekk om din PC har en egen knapp for å skru av "musa" eller om det er en tastekombinasjon du kan bruke. Hvis ikke må du inn i softwaren og gjøre endringer der.

Lenke til kommentar

Ja er en bærbar pc. Kanskje jeg kommer borti der. Men har aldri blitt sånn før på denne pcen. Kan det være en tast jeg har klikket på, som jeg må klikke tilbake for at det ikke skal bli slik igjen? Hvor finner jeg den? Er en Dell pc. Men skru av musa? Jeg må jo bruke den og,

Lenke til kommentar

Kan nesten høres ut som malaware/trojaner i form av en slags keylogger.

Keyloggere har enkelte ganger en tendens til å gi slike symptomer du beskriver.

 

Kjør gjennom trojaner/malaware/virus sjekk ihh til guiden her:

https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=691246

 

Lag ny post med veldlegg/resultat av scanning i "Antivirusprogrammer og datasikkerhet" seksjonen av forumet for hjelp om du trenger det.

Lenke til kommentar

Kan nesten høres ut som malaware/trojaner i form av en slags keylogger.

Keyloggere har enkelte ganger en tendens til å gi slike symptomer du beskriver.

 

Kjør gjennom trojaner/malaware/virus sjekk ihh til guiden her:

https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=691246

 

Lag ny post med veldlegg/resultat av scanning i "Antivirusprogrammer og datasikkerhet" seksjonen av forumet for hjelp om du trenger det.

 

Høres rart ut :hmm:

 

Har selv laget en "keylogger", dvs et program med støtte for global keyhooks, og det er ingen grunn til at det skal oppføre seg slik.

Lenke til kommentar

Har en del slike henvendelser på jobben, og i 90% av tilfellene så er det fordi håndleddet sveiper over touchpaden, slik at musepekeren blir flyttet til et annet sted i teksten.

 

Prøv å deaktivere paden og bruk ekstern mus for å se om det hjelper :)

Lenke til kommentar

Har en del slike henvendelser på jobben, og i 90% av tilfellene så er det fordi håndleddet sveiper over touchpaden, slik at musepekeren blir flyttet til et annet sted i teksten.

 

Prøv å deaktivere paden og bruk ekstern mus for å se om det hjelper :)

 

Yupp, første magefølelsen min er at man kommer borti touchpadden og dermed flytter man markøren. Er flere bærbare PC produsentere, deriblant endel HP modeller som har en liten tast rett over touchpadden som disabler/enabler touchpadden veldig enkelt.

 

Se om laptoppen din har en slik knapp. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...