Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Deppetråden - Et fristed for tunge tanker (les førstepost!)


Jann - Ove

Anbefalte innlegg

Jula er faktisk den verste tida på året. Håpet det skulle bli noe annet i år men, neida.

Samme dritten i år også. Neste år blir det alenejul, hvis jeg tør å si det til familien.

Er kanskje problemet at dere ikke snakker ordentlig med hverandre, dvs åpent og ærlig, innad i familien?

Hvis du ikke tør å si til familien at du synes det er vanskelig å feire med dem, altså. Syns nok at det kan tyde på at familien din har et kommunikasjonsproblem( og det er ikke så uvanlig tror jeg). Hvorfor ikke være den første til å slå hull på "verkebyllen", om jeg må få lov å kalle det det?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Bruker-360061

Jeg synes det er så fint at folk stikker av om jeg kritiserer de lenge nok, samtidig de hevder å bry seg. Hadde en brydd seg, så hadde en i det minste prøvd å finne en løsning på floken før en forsvant ut i det store intet. Men takk skal du ha likevel, det gjør ting adskillig mye enklere.

Lenke til kommentar

Jeg synes det er så fint at folk stikker av om jeg kritiserer de lenge nok, samtidig de hevder å bry seg. Hadde en brydd seg, så hadde en i det minste prøvd å finne en løsning på floken før en forsvant ut i det store intet. Men takk skal du ha likevel, det gjør ting adskillig mye enklere.

ingen liker vel å bli kritisert om og om igjen?

 

å være konfliktsky er veldig vanlig, er det sjøl, hater konflikter, uæh....(kan det ha sammenheng med at jeg vokste opp med en kritisk og dømmende farsfigur?)

  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

Vennskap generelt hadde vært bra (for meg). Ev. bekjente. En kan jo dra på joggetur med bekjente (men det er jo ikke helt klare grenser).

 

Men jeg har vel ikke fått psykiatrisk diagnose for ingenting...

 

Anonymous poster hash: 58b7e...2a7

 

man pleier å si at like barn leker best, så den beste løsningen for deg er vel å søke etter andre med lignende diagnoser?

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-360061

Jeg skal gi deg den. Konfliktsky er jeg selv. Det er litt derfor jeg ser på det som kontraproduktivt å bare stikke av når jeg endelig mener noe. Damned if you do, damned if you don't. Det kan ikke være sånn at alt er greit, så lenge jeg bare ikke mener noe om ting, og hopper når jeg får beskjed om det. Da kan det være det samme.

Endret av Bruker-360061
Lenke til kommentar

Jeg hater alt, men mest av alt meg selv. Og angsten gjør alt til et helvete. Jeg var naiv nok til å tro at jeg hadde lært litt hos psykologen, hvordan jeg skulle takle det, men nå har den funnet omveier i hodet mitt, og det gjentar seg selv hele tiden, og går utover alt, ødelegger for meg og alle rundt meg. Hadde et lite håp om at ferie kunne hjelpe, men nei. Allerede utslitt av tankekjøret.



Anonymous poster hash: bc8f3...acf
Lenke til kommentar

man pleier å si at like barn leker best, så den beste løsningen for deg er vel å søke etter andre med lignende diagnoser?

 

Tror ikke det er diagnosetypen det går på. Mange forskjellige personlighetstyper, det er vel viktigere. Men uansett er jeg ikke skapt for å være sosial, ikke er jeg snill heller.

 

Men nå er det bare helt tomt her...

 

Anonymous poster hash: 58b7e...2a7

Lenke til kommentar

 

Jeg synes det er så fint at folk stikker av om jeg kritiserer de lenge nok, samtidig de hevder å bry seg. Hadde en brydd seg, så hadde en i det minste prøvd å finne en løsning på floken før en forsvant ut i det store intet. Men takk skal du ha likevel, det gjør ting adskillig mye enklere.

ingen liker vel å bli kritisert om og om igjen?

 

å være konfliktsky er veldig vanlig, er det sjøl, hater konflikter, uæh....(kan det ha sammenheng med at jeg vokste opp med en kritisk og dømmende farsfigur?)

Det handler ikke om unødvendig kritikk her, men noen som konstant oppfører seg respektløst og uansvarlig ovenfor andre, og så blir sur hvis man sier noe.

 

Ja, det har nok mye med det å gjøre, dis. Hadde det samme problemet selv da jeg vokste opp, og nå gjør jeg meg så usynlig som mulig ovenfor andre menesker.

Lenke til kommentar

 

man pleier å si at like barn leker best, så den beste løsningen for deg er vel å søke etter andre med lignende diagnoser?

 

Tror ikke det er diagnosetypen det går på. Mange forskjellige personlighetstyper, det er vel viktigere. Men uansett er jeg ikke skapt for å være sosial, ikke er jeg snill heller.

 

Men nå er det bare helt tomt her...

 

Anonymous poster hash: 58b7e...2a7

 

Kan man både være ensom og ikke skapt til å være sosial? Jeg mener ja. Jeg er sånn sjøl. Jeg både vil og ikke vil. Hvis jeg får et tilbud, sier jeg ofte neitakk fordi jeg heller vil være aleine. Da kan jeg ikke klage over ensomhet. Og gjør det heller ikke lengre.

Jo, noen er nok eremittisk anlagt. Det blir meningsløst å late som noe annet....

 

Men antagelig er det bare dårlig selvfølelse som hindrer en i å prøve å finne seg en sjelevenn/makker/bestevenn/kompanjong/makker/......

 

"jeg ville aldri ha blitt medlem i en klubb som ville ha meg som medlem"....

Lenke til kommentar

Jeg skal gi deg den. Konfliktsky er jeg selv. Det er litt derfor jeg ser på det som kontraproduktivt å bare stikke av når jeg endelig mener noe. Damned if you do, damned if you don't. Det kan ikke være sånn at alt er greit, så lenge jeg bare ikke mener noe om ting, og hopper når jeg får beskjed om det. Da kan det være det samme.

Det var kanskje best sånn. Noen vennskap har uansett ikke livets rett. De opptar unødig mye plass på hard-disken.

Lenke til kommentar

Kan man både være ensom og ikke skapt til å være sosial? Jeg mener ja. Jeg er sånn sjøl. Jeg både vil og ikke vil. Hvis jeg får et tilbud, sier jeg ofte neitakk fordi jeg heller vil være aleine. Da kan jeg ikke klage over ensomhet. Og gjør det heller ikke lengre.

Jo, noen er nok eremittisk anlagt. Det blir meningsløst å late som noe annet....

 

Men antagelig er det bare dårlig selvfølelse som hindrer en i å prøve å finne seg en sjelevenn/makker/bestevenn/kompanjong/makker/......

 

"jeg ville aldri ha blitt medlem i en klubb som ville ha meg som medlem"....

 

Noen tror at hvis man har opplevd å ha det tøft/vanskelig, så blir man en ålreit/bra person. Det tror jeg er en sterkt overdrevet mekanisme...

 

Anonymous poster hash: 58b7e...2a7

Lenke til kommentar

Kan man både være ensom og ikke skapt til å være sosial? Jeg mener ja. Jeg er sånn sjøl. Jeg både vil og ikke vil. Hvis jeg får et tilbud, sier jeg ofte neitakk fordi jeg heller vil være aleine. Da kan jeg ikke klage over ensomhet.

Kjenner meg veldig igjen det du skriver der. Merkelig den greia der.

Liker å bli invitert til ting, men ofte ender det med at jeg ikke gjør en dritt istedet. Bare det å få tilbudet føles godt, lizzom ha muligheten om en skulle få litt mer lyst allikevel.

Gikk faktisk så langt som at jeg feide en invitasjon til en nyttårsfeiring for å bare være hjemme^^

Ikke rart jeg føler meg ensom iblant :p

Lenke til kommentar

 

Kan man både være ensom og ikke skapt til å være sosial? Jeg mener ja. Jeg er sånn sjøl. Jeg både vil og ikke vil. Hvis jeg får et tilbud, sier jeg ofte neitakk fordi jeg heller vil være aleine. Da kan jeg ikke klage over ensomhet. Og gjør det heller ikke lengre.

Jo, noen er nok eremittisk anlagt. Det blir meningsløst å late som noe annet....

 

Men antagelig er det bare dårlig selvfølelse som hindrer en i å prøve å finne seg en sjelevenn/makker/bestevenn/kompanjong/makker/......

 

"jeg ville aldri ha blitt medlem i en klubb som ville ha meg som medlem"....

 

Noen tror at hvis man har opplevd å ha det tøft/vanskelig, så blir man en ålreit/bra person. Det tror jeg er en sterkt overdrevet mekanisme...

 

Anonymous poster hash: 58b7e...2a7

 

enig. man blir ikke noe bedre menneske av motgang, noen ganger et verre menneske, altså ikke i betydningen verdiløst menneske, men i betydningen ikke spesielt sympatisk, kanskje.....?

men man kan likevel være et spennende menneske for noen da, kanskje nettopp pga ens erfaringer.

tror ikke man kan generalisere egentlig...

 

 

Kan man både være ensom og ikke skapt til å være sosial? Jeg mener ja. Jeg er sånn sjøl. Jeg både vil og ikke vil. Hvis jeg får et tilbud, sier jeg ofte neitakk fordi jeg heller vil være aleine. Da kan jeg ikke klage over ensomhet. Og gjør det heller ikke lengre.

Jo, noen er nok eremittisk anlagt. Det blir meningsløst å late som noe annet....

 

Men antagelig er det bare dårlig selvfølelse som hindrer en i å prøve å finne seg en sjelevenn/makker/bestevenn/kompanjong/makker/......

 

"jeg ville aldri ha blitt medlem i en klubb som ville ha meg som medlem"....

 

Noen tror at hvis man har opplevd å ha det tøft/vanskelig, så blir man en ålreit/bra person. Det tror jeg er en sterkt overdrevet mekanisme...

 

Anonymous poster hash: 58b7e...2a7

 

 

 

 

Kan man både være ensom og ikke skapt til å være sosial? Jeg mener ja. Jeg er sånn sjøl. Jeg både vil og ikke vil. Hvis jeg får et tilbud, sier jeg ofte neitakk fordi jeg heller vil være aleine. Da kan jeg ikke klage over ensomhet.

Kjenner meg veldig igjen det du skriver der. Merkelig den greia der.

Liker å bli invitert til ting, men ofte ender det med at jeg ikke gjør en dritt istedet. Bare det å få tilbudet føles godt, lizzom ha muligheten om en skulle få litt mer lyst allikevel.

Gikk faktisk så langt som at jeg feide en invitasjon til en nyttårsfeiring for å bare være hjemme^^

Ikke rart jeg føler meg ensom iblant :p

 

 

 :-P

ja men det må være lov til å velge å være aleine også. det er kanskje mere vanlig enn man tror. selv om noen kanskje blir fornærma og det sånn sett er risikabelt å si nei.

 

sånn jeg ser det velger jeg å være aleine fordi det er fullstendig stressfritt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...