Gå til innhold

Kjøpe optikk i Thailand?! Lurt? Sparer man noe særlig? (Nikon)


Anbefalte innlegg

Heisann! Er i Thailand for øyeblikket, men ikke mange dager igjen.. Lurte på om det var noe spesielt å spare på å kjøpe noe nye objektiver i Thailand? Om det er bra prisforskjell, etc.. Om man bør holde seg unna å kjøpe "dyre ting" her..

 

Har et Nikon D90 -kamera og objektivet som fulgte med 18-105 f3.5 .. (husker ikke alt)

 

:)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei.

 

Nå er ikke jeg i Thailand så jeg vet ikke hva prisene ligger på der og kan vel egentlig ikke svare helt konkret på nettopp dette.

 

Men jeg tror ikke jeg ville turt å kjøpt noe så "vitalt viktig" som kamerahus eller optikk i et såpass "piratisert" land som Thailand,men det er nå meg.

 

Kan du ikke bare sjekke priser i forskjellige butikker og sammenligne online med feks JP eller FV ?,JP er vel de som stort sett kommer best ut prismessig i Norge,både online og i de fysiske butikkene.

 

Mvh

Helge.

Lenke til kommentar

Er for tiden i Beijing og her vil jeg si at en kan spare rundt 20-25 % på det meste Canon utstyr. Ikke sjekket Nikon så nøye. Du bør dog prøve å oppsøke de litt større forretningene og være litt forsiktig med de mindre sjappene om du ikke har god oversikt over hva du har planlagt å handle. Du får sannsynligvis heller ikke noen garanti som er gyldig i Norge så dette bør tas i betraktning om slikt er viktig. Selv har jeg unngått å kjøpe de dyreste tingene som følge av at garantien kun gjelder i Kina, HK og Taiwan, samt at jeg er forholdsvis nybegynner innen foto og ikke har funnet ut hvor mye penger jeg er villig til å legge i hobbyen.

 

Om du vil sjekke noen priser her i kina (som sikkert ikke er så ulikt Thailand (dog bare synsing fra min side)) kan du klikke deg inn på denne linken: zol.com.cn.

Den er på kinesisk, men søkefeltet kan likevel fint brukes (1 Yuan RMB ~ 0.9 NOK). Dette er priser i småsjappene og de store ligger noen prosent over, men med litt pruting kan en ofte havne på samme plass.

Lenke til kommentar

[...] Du får sannsynligvis heller ikke noen garanti som er gyldig i Norge så dette bør tas i betraktning om slikt er viktig. Selv har jeg unngått å kjøpe de dyreste tingene som følge av at garantien kun gjelder i Kina, HK og Taiwan, samt at jeg er forholdsvis nybegynner innen foto og ikke har funnet ut hvor mye penger jeg er villig til å legge i hobbyen.

 

Nå du handler utstyr i Norge får du ett år garanti, og to til fem år reklamasjon. Utstyr bør derfor være vesentlig rimeligere for at det skal lønne seg å handle i utlandet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...