Gå til innhold

xibriz gone crazy. LEGO style!


xibriz

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

8479 - Barcode Multi-Set

 

Glimrende ide å poste prosessen med å bygge opp igjen lego-sammlingen! Trur det er noe veldig mange har tenkt på gjøre eller har prøvd på en elller anen gang.

Selv har eg alle modeller bygd opp og lagret i en kasse. Grunnet flytting har den funnet veien til dagslyset. (ligger ved siden av skrivebordet :p )

 

Kan scane ''Barcode - brettet'' og sende deg. Har bare en scaner av ca A4 format så hver side må bli scanet i to deler.. noe du kan tenke deg?

 

Veldig fristende å rote nedi uansett, men det er ingenting å bygge opp :ermm:

Lenke til kommentar

Crap, jeg kastet nettopp en diger trekasse (1x1x0.5m) full med legoklosser. Har stått og samlet støv i 20 år. Synd jeg ikke har sett denne tråden før. Men jeg orket rett og slett bare ikke vaske tusenvis av klosser. De var begravd i støv. :(

 

Hva faen? :(

Lenke til kommentar

God kilde til lego bruksanvisninger med mange søkemuligheter:

 

http://www.brickfactory.info/index.html

 

Takk for tipset. Har klart å finne den ene, men den andre var litt værre. Kan lete litt til, også poste bilde av en bil i settet som var ferdig oppbygd når jeg begynte. Kanskje noen av dere kjenner den igjen :)

 

8479 - Barcode Multi-Set

 

Glimrende ide å poste prosessen med å bygge opp igjen lego-sammlingen! Trur det er noe veldig mange har tenkt på gjøre eller har prøvd på en elller anen gang.

Selv har eg alle modeller bygd opp og lagret i en kasse. Grunnet flytting har den funnet veien til dagslyset. (ligger ved siden av skrivebordet :p )

 

Kan scane ''Barcode - brettet'' og sende deg. Har bare en scaner av ca A4 format så hver side må bli scanet i to deler.. noe du kan tenke deg?

 

Veldig fristende å rote nedi uansett, men det er ingenting å bygge opp :ermm:

 

Hvis du har tid å orsk en dag så skal du bare gjøre det :) Så får jeg testet om den fungerer :)

 

 

Ellers, så har jeg nå den komplette oversikt over alle delene jeg mangler. Dvs. at jeg har funnet Design IDen til alle delene jeg mangler, så nå er det en smal sak å søke de opp på f.eks. bricklink og bestille de :) Det blir vel i løpet av uken tenker jeg. Mangler hele 227 deler i diverse farger. Mest svart.

Lenke til kommentar

Hadde en light-versjon av dette prosjektet før jeg flyttet ut for en del år siden. Hadde tegninger på de store tingene, men nesten ikke for noen av de små. Klok av skade går jeg inn på nettsidene til lego for å laste ned tegningene hver gang ungene får seg en ny pakke. Kan også komme godt med ganske snart siden 4-6 åringer står for ganske stor slitasje på tegningene.

 

En annen ting er at Lego har utrolig god service om en del går i stykker. Har via nettsidene deres rapportert en del som var ødelagt i pakka og en som vi selv ødela. Begge kom i posten uten videre spørsmål.

Endret av tli
Lenke til kommentar

Skulle teste strekkodene i dag. Satte de sammen på ett A4-ark å printet de ut.. det funket som bare det :)

 

Men så fikk jeg ett problem. Jeg har 2 motorer som passer på bilen, men ingen av de funket :( Det var dårlige greier synes jeg. De har jo bare vært lagret i x antall år, tørt. Jeg hadde en eldre motor som funket, men den passer ikke på bilen :(

 

Bilder av dagens "treff" i stua. Måtte hente fram buldozeren for å rydde opp ;)

post-69923-1274017687,4048_thumb.jpg

post-69923-1274017701,5703_thumb.jpg

Lenke til kommentar

Ser du sier du mangler en den deler, kjenner igjen flere av disse modellen og er stor sannsynlighet for at jeg har disse delene liggende hjemme i sekken. Så om du tar og sender meg en PM med en liten liste over deler du mangler så skal jeg ta og rote gjennom sekkene her og se hva jeg finner.

 

Brukes ikke til stort her i huset så bedre at det går til en som har bruk for det.

 

LMK.

 

Eggy.

Lenke til kommentar

Takk for tilbudet :thumbup:

 

Jeg har bestillt en del av de delene jeg manglet (rundt 250) fra flere forskjellige steder. Men jeg mistet litt oversikten mot slutten, så jeg tror at jeg fortsatt mangler 5-6 stykker.

 

Jeg sender deg en PM når jeg har oversikten igjen :)

Lenke til kommentar

Deler :new_woot:

 

Det var en kar fra Tyskland som kom på 1. plass.

 

Det ser ut som at Lego.com kommer på 2. plass (pakken er akkurat sendt).

 

En kar fra USA kommer på 3. plass (bestillingen er ikke prossesert enda :thumbdown: )

 

Siden dette er den minste bestillingen, spørs det om jeg får noen nye sett ferdige.. skal se litt på det i kveld.

post-69923-1274800157,4559_thumb.jpg

post-69923-1274800171,8219_thumb.jpg

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...