Gå til innhold

Samsung Spica til utrolig pris, har jeg misforstått?


Anbefalte innlegg

Gikk inn på Telenor sin nettside å fant Samsung Spica til 499,- og 59,- per måned med Super abonnement. Totalt blir det da 1207,- kroner.

På Telenor sine sider står det under "Hva koster operatørlåskoden/begrensningskoden?":

"Har du inngått en tolv måneders avtaleperiode?

 

Har du inngått en tolv måneders avtale i forbindelse med kjøp av ny mobiltelefon, får du koden uten kostnad selv om avtaleperioden ikke er utgått."

 

Så kan jeg ikke bare kjøpe denne telefonen til 499,- hente ut koden og låse opp telefonen?

Da skal jeg kunne bruke det gamle simkortet, mens det nye ligger i en skuff og jeg betaler 59 hver måned, har jeg misforstått?

Endret av newalias45
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er en måte å gjøre det på. Men har da hørt at så fort du fikkler med mobilen, bla låse opp operatørlåsen, så ryker garantien?

Å fjerne operatørlåsen med en kode du får fra Telenor går ikke ut over garantien (du får koden etter 12 mnd. uansett), om du derimot laster ned et program for å fjerne låsen kan det nok sette garantien i fare.

Lenke til kommentar

Kan ikke se at å fjerne operatørlåsen skulle oppheve garantien, med mindre feilen som eventuelt oppstår er direkte relatert til at du fjernet operatørlåsen.

 

Er uansett ikke verre enn at du legger operatørlåsen tilbake hvis du blir nødt til å levere inn mobilen...

Endret av zlinky
Lenke til kommentar

På Telenor sine sider står det under "Hva koster operatørlåskoden/begrensningskoden?":

"Har du inngått en tolv måneders avtaleperiode?

 

Har du inngått en tolv måneders avtale i forbindelse med kjøp av ny mobiltelefon, får du koden uten kostnad selv om avtaleperioden ikke er utgått."

 

Så skal ikke trenge å låse opp med et program, skal ifølge dette bare måtte ringe Telenor og få den utlevert.

Lenke til kommentar

På Telenor sine sider står det under "Hva koster operatørlåskoden/begrensningskoden?":

"Har du inngått en tolv måneders avtaleperiode?

 

Har du inngått en tolv måneders avtale i forbindelse med kjøp av ny mobiltelefon, får du koden uten kostnad selv om avtaleperioden ikke er utgått."

 

Så skal ikke trenge å låse opp med et program, skal ifølge dette bare måtte ringe Telenor og få den utlevert.

 

Helt riktig, jeg fikk koden før jeg i det hele tatt fikk simkortet.

siden jeg fikk telefonen før det nye simkortet. Trengte da å bruke telefonen med det gamle simkortet til jeg fikk det nye.

Lenke til kommentar

Det er en måte å gjøre det på. Men har da hørt at så fort du fikkler med mobilen, bla låse opp operatørlåsen, så ryker garantien?

Å fjerne operatørlåsen med en kode du får fra Telenor går ikke ut over garantien (du får koden etter 12 mnd. uansett), om du derimot laster ned et program for å fjerne låsen kan det nok sette garantien i fare.

Var det jeg mente ja.

Lenke til kommentar

Nå får du denne til 1104kr med Djuice Phone abonnement. Nesten halv pris på billigste nettbutikk, det er vel en god deal, ja? Regner med at telenor gir bort låsekoden gratis hvis man fortsetter som Djuice kunde? Noen som vet hva de tar i gebyr for å bryte bindingstiden på dette abonnementet?

Lenke til kommentar

Jeg bestilte for noen dager siden fra Telenor, tror det kostet rundt 1400-1600 kroner å bryte der. Husker ikke om du måtte betale resterende månedsbeløp også. Iallefall dyrt nok til at det lønner seg å bare la simkortet ligge i en skuff mens du lar abonnementet løpe ut.

 

Nå får du denne til 1104kr med Djuice Phone abonnement. Nesten halv pris på billigste nettbutikk, det er vel en god deal, ja? Regner med at telenor gir bort låsekoden gratis hvis man fortsetter som Djuice kunde? Noen som vet hva de tar i gebyr for å bryte bindingstiden på dette abonnementet?

Endret av newalias45
Lenke til kommentar

Nå får du denne til 1104kr med Djuice Phone abonnement. Nesten halv pris på billigste nettbutikk, det er vel en god deal, ja? Regner med at telenor gir bort låsekoden gratis hvis man fortsetter som Djuice kunde? Noen som vet hva de tar i gebyr for å bryte bindingstiden på dette abonnementet?

 

Jeg vurderte også kjøpe denne, men siden det sto opplyst om 49kr i minimumsfakturering i vilkårene kjøpte jeg den ikke. Kundeservice opplyste også at denne minimumsfaktureringen kommer itillegg til telefonavbetalingen. Prisen blir da plutselig (75+49)*12 + 199 = 1687. Oppgitt minstepris er 1099. Er det lov å ikke opplyse om slik minstefakturering?

 

Noen som vet om telenor også har minstefakturering som ikke blir opplyst om? Kunne ikke se noe om det i vilkårene. Plutselig ble ikke mobilen "så" billig lengre.

Lenke til kommentar

Nå får du denne til 1104kr med Djuice Phone abonnement. Nesten halv pris på billigste nettbutikk, det er vel en god deal, ja? Regner med at telenor gir bort låsekoden gratis hvis man fortsetter som Djuice kunde? Noen som vet hva de tar i gebyr for å bryte bindingstiden på dette abonnementet?

 

Jeg vurderte også kjøpe denne, men siden det sto opplyst om 49kr i minimumsfakturering i vilkårene kjøpte jeg den ikke. Kundeservice opplyste også at denne minimumsfaktureringen kommer itillegg til telefonavbetalingen. Prisen blir da plutselig (75+49)*12 + 199 = 1687. Oppgitt minstepris er 1099. Er det lov å ikke opplyse om slik minstefakturering?

 

Noen som vet om telenor også har minstefakturering som ikke blir opplyst om? Kunne ikke se noe om det i vilkårene. Plutselig ble ikke mobilen "så" billig lengre.

Minstepris er 1099. Etter utløpt abonnementstid (12 måneder x 75 kr), så er minste fakturering pr. måned 49kr. Det står beskrevet på nettsiden.

 

Bestilte denne i dag, og de kan nok ikke kreve 49kr ekstra i måneden når det står en viss minstepris.

Endret av Rallare Svensson
Lenke til kommentar

Nå får du denne til 1104kr med Djuice Phone abonnement. Nesten halv pris på billigste nettbutikk, det er vel en god deal, ja? Regner med at telenor gir bort låsekoden gratis hvis man fortsetter som Djuice kunde? Noen som vet hva de tar i gebyr for å bryte bindingstiden på dette abonnementet?

 

Jeg vurderte også kjøpe denne, men siden det sto opplyst om 49kr i minimumsfakturering i vilkårene kjøpte jeg den ikke. Kundeservice opplyste også at denne minimumsfaktureringen kommer itillegg til telefonavbetalingen. Prisen blir da plutselig (75+49)*12 + 199 = 1687. Oppgitt minstepris er 1099. Er det lov å ikke opplyse om slik minstefakturering?

 

Noen som vet om telenor også har minstefakturering som ikke blir opplyst om? Kunne ikke se noe om det i vilkårene. Plutselig ble ikke mobilen "så" billig lengre.

Minstepris er 1099. Etter utløpt abonnementstid (12 måneder x 75 kr), så er minste fakturering pr. måned 49kr. Det står beskrevet på nettsiden.

 

Bestilte denne i dag, og de kan nok ikke kreve 49kr ekstra i måneden når det står en viss minstepris.

 

Jeg la også merke til at det sto det nå. Mulig han fra kundeservice sa feil, det skjer vel av og til:)

Lenke til kommentar

Tenkte jeg skulle gi en oppdatering på hvordan det gikk ettersom jeg fikk mange bra svar, "desverre" sendte Telenor meg en ulåst telefon så jeg fikk ikke prøve om du fikk koden gratis fra dag 1 ved 1 års binding. Antar jeg ville fått det, men hadde vært kjekt med en bekreftelse.

Lenke til kommentar

Tenkte jeg skulle gi en oppdatering på hvordan det gikk ettersom jeg fikk mange bra svar, "desverre" sendte Telenor meg en ulåst telefon så jeg fikk ikke prøve om du fikk koden gratis fra dag 1 ved 1 års binding. Antar jeg ville fått det, men hadde vært kjekt med en bekreftelse.

 

Jeg har kjørt samme løp tidligere på en W995 telefon som var låst, og kan bekrefte at dette fungerer.

 

Send mail til telenor og oppgi både telefonnummer og IMEI, så får du kode tilsendt. Jeg måtte spesifisere at dette står på deres sider før jeg fikk koden.

 

Når det er sagt kan det hende at DJuice opererer med forskjellig praksis på dette området.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Noen som kan bekrefte at man ikke må betale minstefaktureringen i tillegg til de 75 kronene de første 12 månedene. For dette går ikke klart frem i avtalen jeg fikk da jeg benyttet meg av dette tilbudet nå nettopp. Det står veldig klart i annonsen at totalprisen er på 901 kr, altså 1 kr for telefonen pluss 75 kroner måneden i 12 måneder. Men i avtalen er denne minstefaktureringen nevnt, uten å si om det gjelder fra dag 1 eller etter av de 12 månedene er utløpt. Hvis det gjelder fra dag 1 så er det nødt til å være brudd på markedsføringsloven, eller hva det er som sier at de er nødt til å opplyse om minste totalpris når de selger telefoner med abonnement. For da er på ingen måte totalprisen 901 kr.

 

Ser hos djuice.no at de skriver "minstefakturering etter 12 måneder", så da er vel det oppklart. Men det går ikke klart frem i avtalen jeg fikk da jeg kjøpte telefonen hos elkjøp. Lett å bli forvirret av.

 

Lurer også på om noen har fått låsekoden når det er djuice og ikke telenor som står for abonnementet. Noen som vet?

 

Etter litt mer lesing hos djuice.no ser jeg at det står at man der må betale for koden før 12 mnd er gått. 600 kr eller noe i den duren. Kjedelig hvis det stemmer at moderselskapet telenor har en helt annen policy. Men jeg har hørt at telefoner med djuice funker med andre operatører så lenge de også bruker telenor sitt mobilnett. Noen som vet om det kan medføre sannhet?

Endret av bo1e
Lenke til kommentar

Betaler ikke minstefakturering i bindingsperioden. End of discussion.

 

"Etter litt mer lesing hos djuice.no ser jeg at det står at man der må betale for koden før 12 mnd er gått. 600 kr eller noe i den duren."

 

Det er tilfellet når du kjøper en telefon med f.eks kontantkort, da må du betale for å få låst opp telefonen før bindingen utløper.

 

Sålenge du har ett abonnement med binding, får du låst opp gratis. Det gjelder forøvrig hos Netcom også nå...

Lenke til kommentar

Jeg har akkurat benyttet meg av dette gode tilbudet og angrer ikke! Fikk telefonen i går og etter litt justering og nedlasting fra Market er denne telefonen meget bra!

Min telefon var ikke operatørlåst og den kom med Android 2.1 :new_woot:

 

Skal man måtte behøve å låse opp telefonen kan dette også gjøres gjennom internett på denne siden : Telenor mobil

Endret av _slave_
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...