Gå til innhold

Starte med innebandy i "sen" alder


Anbefalte innlegg

Heisann.

 

Har hatt økt interesse for innebandy det siste året, men det er ikke akkurat en lett sport å bedrive uten et lag for å så det slik.

Lurer derfor på hvordan det vil være å starte etter å ha passert 20. Kommer til å bli boende i en av storbyene og lurer derfor på hvordan det er med lag på forholdsvis lavt nivå her (Oslo eller Bergen f.eks.)

Er i relativt god form og anser meg selv som relativt god i forhold til at jeg aldri har spilt noe særlig.

Jeg vet at i f.eks. fotball kan det være vanskelig å finne lag på som ikke satser for høyt etter at man når en viss alder. ( I mine øyne, uten at ha gjort noe særlig undersøkelser på det).

Vanskelig å konkretisere spørsmålet mer enn dette, i og med at jeg vet ganske lite. Håper noen skjønner situasjonen og kan veilede meg litt :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Innebandy er en sport som det er en ganske lav mestringskurve. Det er enkelt for en nybegynner å få følelsen av idretten, og mange nybegynnere opparbeider seg fort god teknikk. I min mening er det derfor helt uproblematisk å starte med innebandy etter fyllte 20+ og bli brukbart god, i motsetning til andre sporter.

 

På mitt eget lag dukker det stadig opp nybegynnere i denne aldersgruppen som viser seg å hevde seg ganske fort. Men det er helt klart en forutsetning at du kan finne et lag som holder ditt nivå. Gjerne også et lag som er villige til å gi deg innføring i grunnteknikken. Det burde ikke være et problem for deg å finne en klubb som har et andre- eller tredje-lag som tar godt imot deg!

Lenke til kommentar

hei :) jeg er nå 23 år å begynte selv og spille innebandy for 1 år å 2 månder siden, og det var helt uproblematisk :)

var heldig og ikke ha problemet med og finne meg en klubb, i og med at mange venner spilte innebandy der, og de ønsket at jeg skulle starte pga få personer på andrelaget..

tok meg 10 kamper i nordnorsk 1.div før jeg fikk spille i eliteserien i norge i år :)

så alt er mulig, og innebandy er en sport der grunnteknikk er veldig viktig, men også ganske lett og bli bedre til :)

i oslo området bør det være massevis av lag som passer deg, uansett nivå :)

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Kan også nevne at jeg begynte på innebandy ifjor, 22 år gammel. Jeg levde lenge en stund på min enorme kapasitet i løping. Jeg tok igjen en del for min kondis. Nå ett år etter har jeg spilt meg delvis inn på 1 laget. Vi har to lag. Er fast senter på 1 rekka på andrelaget, og er noen ganger innom 1 laget. Vi rykka også opp en divisjon i år. Alle er glade for å få flere spillere, så det er bare et pluss. Heng deg på, og ha det gøy! God trening.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...