Gå til innhold

Gamer PC, 6-9000


Anbefalte innlegg

* Hva skal maskinen brukes til?

 

Maskinen skal brukes til spilling, surfing på internett og diverse rundt der. Det "vanlige" for en som spiller if u catch my drift..

 

* Prisantydning

 

Som jeg skrev i tittelen fra 6-9000. Vet jeg kan få tusen forskjellige oppsett i den prisbredden der, men se hva dere får til ut ifra mine spesifikasjoner. :)

 

* Skal maskinen overklokkes

 

I utgangspunktet skal maskinen ikke overklokkes i og med at det interesserer meg ikke. Så dere som kommer med forslag ta utgangspunkt i at den ikke skal overklokkes, men kanskje jeg prøver meg frem senere.

 

* Fortrinnsvis AMD eller Intel-basert?

 

Ingen formening om det er AMD eller Intel. Nå sitter jeg på en Intel-basert pc, men aner ikke hvordan teknologien er om dagen (aldri visst noe om det heller). Så overlater det valget til dere.

 

* Er det deler du vet du ikke trenger? F.eks. skjerm, tastatur etc

 

Trenger kun selve pcen. Har alt av tastatur, mus, skjerm etc.

 

* Evt. andre spesielle preferanser/kommentarer

 

Per dags dato har jeg et 8800GT og lyden fra den irriterer meg en del (regner med at det er den som støyer så fælt). Så hadde satt pris på om et brukbart gamer-oppsett kan bli laget med lite støy. Men det skal også sies at jeg ikke er totalt støy-allergiker (eller whatever), men tar gjerne en pc som ikke som bråker så veldig mye. Og selvom det er en gamer pc ønsker jeg ikke gjennomsiktig glass på siden av kabinettet og etterligning av lasershow. Stilrent.

Og forøvrig så ønsker jeg en virkelig rask pc som bruker kort tid på å åpne programmer og tåler mange programmer oppe samtidig osv.

 

På forhånd vil jeg takke for hjelpen, setter pris på at det er noen kyndige der ute som bruker tiden sin på å hjelpe slike som meg som ikke kan noe som helst om dagens teknologi innenfor data.

 

Planen var i utgangspunktet å oppgradere litt på mitt gamle maskineri, men ser ut som om det er like greit å bare kjøpe en ny en?

 

 

Intel Core 2 Duo E6750 2.67GHz 1333Mhz Socket LGA775, 4MB, BOXED m/vifte

 

Samsung SpinPoint T166 500GB SATA 216MB 7200RPM

 

XFX GeForce 8800GT 600M 512MB GDDR3, PCI-Express 2.0, 2xDVI,8-layer black PCB

 

Cooler Master Centurion 534, Sort, Aluminium Front (Uten Strømforsyning)

 

MSI P7N SLI Platinum, nForce-750i SLI, Socket-775, ATX, DDR2, 3xPCI-Ex(2.0)16

 

Corsair TWIN2X 6400 DDR2, 2048MB CL5 Kit w/two matched CM2X1024A-6400 Dimm's

 

Fortron/Source Epsilon 600W, Blå Vifte, Active PFC, ATX/EPS, SLI, 20/24pin

 

Samsung DVD-brenner SH-S203 SATA

Endret av Soelberg
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Forslag satt opp til ca 9000,-. Jeg tror du kan beholde dvd, harddisk, strøm og evt kabinettet. Jeg ser ikke det store behovet for å skifte de ut dersom de ikke er ødelagt. Forøvrig inkluderer forslaget de delene og du fjerner evt de.

 

Dersom du ønsker å redusere litt utgifter så kjøper du i5 750 isteden. Du vil ikke merke noe forskjell utenom på noen syntetiske tester.

 

Dersom du sparer inn disse pengene så anbefaler jeg deg å bruke de på en SSD og da er det Intel-X25 som gjelder her med minimum 40GB. Operativsystemet legges på SSDen.

Endret av jornboss
Lenke til kommentar

Takk for forslaget. Har lest litt om de SSD diskene og vil ha med en slik en sånn at oppstarten tar kort tid (om jeg ikke tar helt feil?).

Og det oppsettet der kommer til å gi meg en rask, men samtidig støysvak pc? Jeg har veldig ofte en god del programmer som kjører samtidig, så det er viktig, hehe.

Lenke til kommentar

Vil helst ha en SSD disk, i5 (eller amd?) prosessor og xfx 5850 black.. så fremt det er stillegående:) anyone?

 

Noe ala dette? Link

 

Edit : Delte handleliste (d'oh)

Rammen passer ikke til hovedkortet - eller det vil si hovedkortet støtter ikke hastigheten. Det er ofte problemet med AM3 hovedkort somsjelden støtter mer enn 1333.

 

Når det er sagt så lurer jeg på om trådstarter lurer på noe mer? Hvis det er XFX-skjermkort du ønsker så tar du selvsagt det. Alle referansekortene har stort sett samme støynivå. Det er vel bare Vapor ol som har forbedret viften og de finner jeg ikke hos Komplett.

 

Speedfan er et lite fantastisk program som lar deg styre støy og annet. Jeg har full kontroll på viftene mine.

Lenke til kommentar

Hvilket merke er å foretrekke av Samsung og WD? Har lest noen steder at noen av Samsung sine harddisker har tatt kvelden etter 1-2 år.. Og når jeg skal velge meg en SSD disk er det nok med den minste da? Skal jo bare ha OS på den. Og hvis jeg kjører OS på en SSD disk, hvilke fordeler gir det meg?

Lenke til kommentar

Vil helst ha en SSD disk, i5 (eller amd?) prosessor og xfx 5850 black.. så fremt det er stillegående:) anyone?

 

Noe ala dette? Link

 

Edit : Delte handleliste (d'oh)

Rammen passer ikke til hovedkortet - eller det vil si hovedkortet støtter ikke hastigheten. Det er ofte problemet med AM3 hovedkort somsjelden støtter mer enn 1333.

 

Når det er sagt så lurer jeg på om trådstarter lurer på noe mer? Hvis det er XFX-skjermkort du ønsker så tar du selvsagt det. Alle referansekortene har stort sett samme støynivå. Det er vel bare Vapor ol som har forbedret viften og de finner jeg ikke hos Komplett.

 

Speedfan er et lite fantastisk program som lar deg styre støy og annet. Jeg har full kontroll på viftene mine.

 

Jaha? Hovedkortet støtter det fint, man kan jo ta en titt på listen over offisielt støttede minnemodulene for dette hovedkortet, ddr3 1600 og oppover er inkludert. Hos komplett var også ddr3 1600 billigere enn ddr3 1333 i dette tilfellet.

 

edit: trykkleif

Endret av Traktormannen
Lenke til kommentar

Vil helst ha en SSD disk, i5 (eller amd?) prosessor og xfx 5850 black.. så fremt det er stillegående:) anyone?

 

Noe ala dette? Link

 

Edit : Delte handleliste (d'oh)

Rammen passer ikke til hovedkortet - eller det vil si hovedkortet støtter ikke hastigheten. Det er ofte problemet med AM3 hovedkort somsjelden støtter mer enn 1333.

 

Når det er sagt så lurer jeg på om trådstarter lurer på noe mer? Hvis det er XFX-skjermkort du ønsker så tar du selvsagt det. Alle referansekortene har stort sett samme støynivå. Det er vel bare Vapor ol som har forbedret viften og de finner jeg ikke hos Komplett.

 

Speedfan er et lite fantastisk program som lar deg styre støy og annet. Jeg har full kontroll på viftene mine.

 

Jaha? Hovedkortet støtter det fint, man kan jo ta en titt på listen over offisielt støttede minnemodulene for dette hovedkortet, ddr3 1600 og oppover er inkludert. Hos komplett var også ddr3 1600 billigere enn ddr3 1333 i dette tilfellet.

 

edit: trykkleif

Sorry sjekket bare informasjonen hos Komplett - jeg burde (og pleier) ha sjekket produsentens hjemmeside......

Lenke til kommentar

Har da snekret sammen en liten pc selv

 

https://www.komplett.no/k/cart.aspx?mode=share&ShoppingListId=790487

 

Vil alt fungere sammen på det oppsettet og er det noe dere mener bør byttes ut?

 

For å sitere deg ;-)

 

Handlevogn

 

Handlevognen er tom.

 

Vet du hva du skal ha? Prøv vår hurtigkasse.

 

Du må lagre/dele handlelisten

Endret av Traktormannen
Lenke til kommentar

Har da snekret sammen en liten pc selv

 

https://www.komplett.no/k/cart.aspx?mode=share&ShoppingListId=790487

 

Vil alt fungere sammen på det oppsettet og er det noe dere mener bør byttes ut?

 

For å sitere deg ;-)

 

Handlevogn

 

Handlevognen er tom.

 

Vet du hva du skal ha? Prøv vår hurtigkasse.

 

Du må lagre/dele handlelisten

http://www.komplett.no/k/shoplist.aspx?mode=receive&si=790611&su=24DCB6EC-40B0-42FC-944C-A4A703366D83

Slik?:)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...