Gå til innhold

Amentio.no - en forferdelig opplevelse


Anbefalte innlegg

Etter å ha lest de siste omtalene til Amentio.no i prisguiden, lurer jeg på om de har trøbbel for tiden. Jeg vet hva service og kundebehandlingen er (arbeidserfaring), og det jeg har fått derfra har overhodet ikke holdt mål.

 

Her er saken min:

 

Jeg bestilte for 2 uker siden en harddisk til omkring 1200 kroner. Lagerstatusen sa at de hadde massevis på lager (100+ da jeg bestilte). Så går det en dag...to dager..og for hver dag, flytter de antatt leveringsdato én dag frem.

 

Etter 3 dager kommer det en pakke på døren fra Amentio. Jaha? På Amentio.no står det at varen min ikke er sendt. Dessuten har jeg ikke betalt et rødt øre.

 

Utenpå pakken står mitt navn og min adresse. Når jeg åpner pakken, ligger det TO harddisker der - to billige harddisker jeg overhodet ikke har bestilt. Jeg sjekker følgeseddelen som ligger i esken, og der står det selvsagt et annet navn. Greit, Amentio har levert feil harddisker. Jeg har ikke betalt et rødt øre.

 

Jeg sender dem derfor en mail om dette sporenstreks, men får ikke svar på denne etter å ha ventet noen dager. Derfor ringer jeg dem, og den mildt sagt vanskapte "kundebehandleren" jeg snakker med da kommer ikke med noen løsning overhodet, men lover meg at han skal sende meg en e-post med info om hvordan saken skal løses.

 

Denne mailen har jeg ikke fått, og det er idag gått en uke siden jeg snakket med vedkommende. INGENTING HAR SKJEDD SIDEN.

 

Hva skjer så: Den 27/03 får harddisken jeg faktisk bestilte status som levert på kontosiden min på Amentio.no. Bankkontoen min er i tillegg belastet. Men varen er absolutt ikke levert.

 

Derfor ringer jeg Amentio idag, og spør (vennlig, utrolig nok, selv om jeg begynner å bli rimelig irritert) om hva som foregår. "NEI, DET KUNNE IKKE HAN SVARE PÅ", men han skulle prøve å purre på returavdelingen. Veldig betryggende, nå fikk jeg virkelig følelsen av at det er vann på mølla!!

:-(

 

-------------

 

Nå er jeg rett og slett dritt lei av dette idiotiet. Er det noen her som har opplevd noe lignende og har tips til hvordan jeg kommer enklest mulig ut av det?

Endret av HHalling
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hadde selv problemer da jeg skulle bruke angreretten på et headsett. Sendte dem noen mailer i starten, men ga etter hvert opp. Først et halvt år senere fikk jeg svar etter nok en klagemail. Da hadde jeg jo gitt opp hele greia, og har lært min lekse. Amentio er ofte den billigeste løsningen, men "tough luck" om du ikke får det du skal ha eller ønske å returnere noe.

Lenke til kommentar

Jeg vil bare fortelle om min opplevelse med Amentio rundt påsketider.

 

Bestilte 3 produkter, 2 var på lager, 1 ikke. Det som ikke var på lager fikk brått i dag utsatt levering til 20 April. Sendte en koselig mail og lurte på om de bare kunne sende de 2 andre varene så lenge, og de er allerede sendt til meg :D

 

Alle 4 epostene jeg har sendt med de har blitt besvart i dag på under en halvtime..

 

Bare litt skryt

Lenke til kommentar

Har aldri hatt problemer med amentio. Det er nok som du nevner skjedd en feil som vil bli rettet opp. :whistle:

 

Tror ikke det - det har visstnok blitt mye feil etter at de byttet system. Lagerstatuser som ikke stemte m.m.

 

Husker godt hvordan komplett.no sleit også etter de fikk de nye plukkerobotene. Folk ventet ukesvis på produkter og tjenester.

Lenke til kommentar

Har aldri hatt problemer med amentio. Det er nok som du nevner skjedd en feil som vil bli rettet opp. :whistle:

 

Tror ikke det - det har visstnok blitt mye feil etter at de byttet system. Lagerstatuser som ikke stemte m.m.

 

Husker godt hvordan komplett.no sleit også etter de fikk de nye plukkerobotene. Folk ventet ukesvis på produkter og tjenester.

Minnes det - men dette er visstnok noe som har vart siden de byttet i tidlig 2010 - komplett var nok raskere enn Amentio med å rydde opp.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Jaha,

 

Betstilte denne Hardisken derfra i forrige uke.

 

Ingen problem, den kom etter 3-4 dager. Bestilte den med faktura, så har ikke betalt den enda engang.

 

Det er første gang jeg kjøper noe derfra, og er veldig fornøyd.

 

Men har du ikke returnert varen om den var feil? Tror du må gjøre det. Det fulgte med returskjema og og sånn lapp til å sette på returpakke med den som jeg fikk :hmm:

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Bestilte en bærbær pc for litt siden derfra og måtte få utsatt fakturaen min. Ikke noe problem og varene ble forøvrig raskt levert. Kommer garantert til å handle fra dem igjen.

 

Jeg ville sendt dem en ny e-post. De var trege med å svare meg også ift spm angående fakturaen, men fikk svar med en gang jeg purret på dem.

Lenke til kommentar

Reagerte litt på at de varene jeg bestilte var 100+ på lager, dagen etter står 2 av dem i rest. Ringte inn dit og fikk sendt det som ikke var restet. Syns kundeservicen der var bra, men selve sendingen tar for lang tid da de ikke har lager selv. Neste gang jeg har det travelt med å få noe blir det butikk eller komplett:P

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...