Gå til innhold

HTC Desire - Reviews *Oppdatert 04.05.2010


Anbefalte innlegg

Jeg vil forsøke å samle linker til HTC Desire her. Generell diskusjon om telefonen bes fortsette i tråden: HTC Desire - Hva mer kan vi ønske oss?

 

 

Desire @ htc.com

 

Desire @ xda-developers.com

 

 

Reviews

 

techradar.com

recombu.com

mobilementalism.com

tracyandmatt.co.uk

slashgear.com

pocket-lint.com

metro.co.uk

 

electricpig.co.uk:

Screen

Software

Design and Build

Overall verdict

 

cnet.co.uk

gizmondo.com

knowyourmobile.com (31.03.2010)

t3.com (01.04.2010)

engadget.com (01.04.2010)

trustedreviews.com (02.01.2010)

reghardware.co.uk(06.04.2010)

itpro.co.uk (07.04.2010)

tweakers.net (NL m/benchmarks)(08.04.2010)

mobileburn.com (09.04.2010)

mobilsiden.dk - Start (07.04.2010)

mobilsiden.dk - Del 1 (12.04.2010)

mobilsiden.dk - Del 2 (12.04.2010)

jason-says.blogspot.com (13.04.2010)

gsmarena.com (14.04.2010)

mobile-users.net (15.04.2010)

idg.se (15.04.2010)

pcworld.dk (15.04.2010)

phonearena.com (16.04.2010)

gsmarena.com Endelig! (17.04.2010)

andicampbell.com Intrykk fra en bruker. (22.04.2010)

 

 

 

Norske tester

 

mobilen.no Utpakking (13.04.2010)

mobilen.no Test (16.04.2010)

klikk.no (28.04.2010)

itavisen.no (29.04.2010)

amobil.no (04.05.2010)

 

 

 

Videoer

 

Tracy and Matt - Unboxing (25 min.)

Tracy and Matt - Demo video (20 min.)

(01.04.2010)

(01.04.2010)

(01.04.2010)

geekanoids.co.uk (02.01.2010)

technobuffalo.com - Walkthrough (16.04.2010)

 

 

Brukermanual

 

htc.com (pdf-fil) Norsk (08.04.2010)

Endret av carwin
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har lest endel reviews nå, men gidder ikek lengre. Kan noen ramse opp alt det negative som er nevnt på reviewene? Er det noe annet enn lav batterilevetid som er nevnt?

Det er, som du skriver, batteritiden som er det største ankepunktet i anmeldelsene. Ellers synes jeg det er mest småplukk, basert på anmelderenes personlige preferanser.

Lenke til kommentar

Aldri før har jeg lest så mange positive tester av en telefon. Samtlige skryter hensynsløst av den. Bare hør på dette:

 

"In short, this is a phenomenal phone - one of the best we've ever had on TechRadar. Usually when we like a phone on the first use, we end up horribly disappointed after a little time with it, but the HTC Desire kept on performing and achieving when we thought it wouldn't."

 

"If you’re after a smartphone that outshines the iPhone, just go ahead and buy the Desire now. It really is as simple as that."

 

"They said that the Nexus One took the smartphone to a new level and the term 'superphone' has been used a few times. If that's the case then I don't know what superlative I would use for the HTC Desire. Uber-phone perhaps?"

 

"We're certain that the HTC Desire will be a huge hit in 2010. Aside from a few minor points, there is little fault with this superphone."

 

"We fell completely in love with the Desire – it seemed to know everything we wanted to do, and made it all ridiculously quick and easy to do. And, with the killer combination of speed, grace and that deliciously touchable AMOLED screen, it’s a winner."

 

"All told, the Desire is a superb package; fast, sleek, and powerful, it shows that Android devices can easily match the iPhone – and in many respects beat it. For people who've been wavering on whether to get an Android phone, this could well be the device for them."

 

"Above all, the Desire beats the iPhone 3GS in just about every area. Apple may trump it on music playback and with its various Stores and a bigger choice of apps and games, but other than that the Desire is the better phone. Let’s see what Apple comes up with to fight back…"

 

"There’s no doubting HTC Sense, combined with Android 2.1, is the best software option on a phone right now. Chuck in top end design and high tech and the Desire is destroying everything in its path."

 

"[...] if you want a phone that’s powered up to maximum, comes with next-gen tech that sees off every competitor and still looks the part, the HTC Desire is it. One of the best handsets ever, this sets the standard by which iPhone 4.0 will be judged."

Lenke til kommentar

Det er jo helt katastrofe for HTC om de lager en så bra telefon som bare holder i 8 timer uten å måtte lades.

 

Er det ingen muligheter for å kjøpe et batteri som er større/bedre og bruke det i stedet?

Hmmmm, lurer på om batteri-tiden er verre enn HTC Hero som jeg har nå? Jeg syntes ikke at batteri-tiden er så fryktelig dårlig på den til å være en smartphone, men å ha noe særlig verre batteri-tid enn det blir litt kjedelig/problematisk. :/

 

Edit:

 

I følge HTC sine sider så har Desire litt dårligere batteri-tid enn Hero, nå ble jeg litt usikker om jeg vill bestille HTC Desire.

Endret av JohanOle
Lenke til kommentar

kann ikke tror at den batterien er så dårlig , det må vel går an og har den i 1 dag uten ladning med vanlig bruk? blir sikkert fikset om ikke fra HTC så fra andere. finnes en fin guide for å spare på batterie der ute. tror nok at det vil går greit for meg. men for folk som bruke telefonen veldig mye helle tiden blir det nok litt plagsomt.

 

PS: sry min dårlig norsken må øve meg :-/

Lenke til kommentar

Bakgrunnsappsene som kjører har mye å si for batteritiden. Techradar slo av koninuerlig oppdatering av 'vennetjenestene' i tillegg til kontinuerlig søk etter 3G og fikk 3 dagers vanlig bruk ut av den.

 

"We found a big increase in battery life if we stopped updating Peep, Friendstream and emails all day long, and when set to '2G networks only' the battery life also improved to three days' use without problem."

 

"We'd also advise you download Advanced Task Killer from the App Market - it's a great way of shutting down running programs and thus saving you a lot of battery life.

 

We're used to having to charge a smartphone every day, so we don't see this as much of a problem, and it's good there are options to extend the battery life if you want it to last longer."

 

- Techradar

 

Denne tlfen blir min om noen dager. Den trofaste gamle k800i-en, som har gått som en klokke hele tiden, er moden for pensjon.

Jeg ser lefdal og elkjøp selger den for 3899,- på nettsidene sine, er dette nettpris eller butikkpris også?

Lenke til kommentar

Det skal stå internett pris hvis det er internett pris, så butikkprisen blir nok det samme. Det er helt utrolig at det eneste store negative tingen er batteritiden på den, som techradar har "fikset" ved å så slå av del ting du ikke trenger å ha på hele tida. Glad jeg bestilte den for flere uker siden nå :D

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...