Missen Skrevet 29. mars 2010 Rapporter Del Skrevet 29. mars 2010 Nå har det seg sånn at jeg på fester helst drikker hvitvin da jeg ikke liker øl, hvor jeg også føler at jeg blir mer full av dette. Problemet er at jeg i utgangspunktet ikke liker vin, samtidig som jeg virkelig ikke har peiling på verken sødme, friskhet eller fylde. I det siste har jeg holdt meg til Riesling med grønn kork, tror det er 10,5 % alkohol i den. Denne går forsåvidt greit å drikke, men har begynt å mislike den, siden jeg ikke er noen særlig fan av vin. Prøvde meg på en eller annen Rieslingvin fra Australia for ikke så lenge siden, og denne var så forferdelig at jeg brakk meg og ikke fikk den ned. Var halv på alle de tre symbolene. Kan noen anbefale meg noen hvitviner som ikke har noe særlig smak ol.? På forhånd takk Lenke til kommentar
SCV Skrevet 30. mars 2010 Rapporter Del Skrevet 30. mars 2010 Blue nun er vinen for deg. (?) søt og god, burde absolutt testes Lenke til kommentar
fiskebollebiff Skrevet 30. mars 2010 Rapporter Del Skrevet 30. mars 2010 Hva med og prøve og lære seg å drikke øl? Lenke til kommentar
JohannesDenBarske Skrevet 30. mars 2010 Rapporter Del Skrevet 30. mars 2010 Hva med og prøve og lære seg å drikke øl? Grow up. Lenke til kommentar
Qtecman Skrevet 30. mars 2010 Rapporter Del Skrevet 30. mars 2010 Prøv VinaSol (kr 94,- på polet) Drikkes som saft og har en herlig karusellvirkning... http://www.torres.es/eng/asp/nv_ficha.asp?Ficha=Producto&Cod=15 Lenke til kommentar
olsen_st Skrevet 30. mars 2010 Rapporter Del Skrevet 30. mars 2010 Ellers så finnes det en type vin som ikke smaker så mye. Blankt brennevin! Personlig går jeg helst for den brune sorten... Lenke til kommentar
H-Frame Skrevet 4. april 2010 Rapporter Del Skrevet 4. april 2010 (endret) Du hadde sikkert likt Happy cat fra moselland. Blue angel og blue nun er også alternativer. Ellers har du moselland ars vitis, avantgarde fra samme produsent. Skal du ha noe som kanskje er litt "bedre" vin så kan du prøve Vouvray, en fransk søt hvitvin. Hvis du absolutt ikke liker noen av disse kunne du prøvd fruktvin, feks en solbærvin som heter Cassandra, smaker omtrent som solbærsaft, tilsvarende har du kirsberry, dansk kirsebærvin. Ellers har du jo og peachcanei som er noe i samme gata, med ferskensmak, smaker som iste om jeg skal sammenligne med noe. Skal det være enda søtere kan du jo gå over på likører feks. Fruktlikør med feks banansmak, melonsmak, osv. Hvis du liker kaffe kan du feks forsøke baileys coffee. Madeira og dessertviner er jo forsåvidt og søte, det og kan jo være verdt et forsøk. Håper det hjalp! Mvh. Endret 4. april 2010 av Kandalf Lenke til kommentar
Lemon Skrevet 7. april 2010 Rapporter Del Skrevet 7. april 2010 Jeg er normalt ingen fan av hvitvin (jeg synes de aller fleste smaker sure føtter), men jeg har funnet én jeg kan kose meg med: J.P. Chenet Colombard Chardonnay. Den er søt og mild og frisk, og ikke spesielt dyr heller. Lenke til kommentar
Keiseren av Grønland Skrevet 8. april 2010 Rapporter Del Skrevet 8. april 2010 Jeg liker de sure hvitvinene, noen som vet om en tørr en? Med kraftig smak og syre? Liker ikke de søte hvitvinene som smaker saft. Lenke til kommentar
mariaK Skrevet 8. april 2010 Rapporter Del Skrevet 8. april 2010 Jeg har aldri forstått greia med å bøtte nedpå med noe man absolutt ikke liker smaken på, bare for å bli fullest mulig. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå