Gå til innhold

Minnekortene som ordner det meste


Anbefalte innlegg

Vet ikke om noen speilrefleks med innebygd GPS eller WiFi. Det finnes nok noen, men dette er jo genialt. LANGT i fra alle kameraer som har dette.

 

6D har vel WiFi i alle fall, men så er jo ikke det et kamera jeg ville anbefalt. 5D har det ikke. Nikon har ikke noe i sine Fullformathus, og jeg ser heller ikke poenget. Da er det svært mye annet de heller kan fokusere på, som faktisk er til fordel for bildekvalitet.

 

Sånne små tøysekameraer kan gjerne ha det for min del, men det er totalt uinteressant å skulle bruke.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

6D har vel WiFi i alle fall, men så er jo ikke det et kamera jeg ville anbefalt. 5D har det ikke. Nikon har ikke noe i sine Fullformathus, og jeg ser heller ikke poenget. Da er det svært mye annet de heller kan fokusere på, som faktisk er til fordel for bildekvalitet.

 

Sånne små tøysekameraer kan gjerne ha det for min del, men det er totalt uinteressant å skulle bruke.

Ja, jøss - tøysefunksjoner som fjernstyrt liveview, overførsel fra kameraer montert høyt oppe til sportseventer, direkte trådløs overførsel til pc så du kjapt kan videresende ferdigbehandlet bilde til desken. Wifi kan kjøpes som tilbehør til proffkameraer, og mange gjør det. Du vet - leketøy som dette: http://www.nikonusa.com/en/Learn-And-Explore/Article/gx2q3t90/wired-and-wireless-file-transfer.html

Endret av Trondster
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Wifi kan kjøpes som tilbehør til proffkameraer, og mange gjør det. Du vet - leketøy som dette: http://www.nikonusa....e-transfer.html

Synes du er veldig bombastisk i dine uttalelser. At det du ikke ser noen nytteverdi i, kan ha verdi for andre.Jeg kjøpte modulen til D7100 for ca. 250,- og sammen med Dsldashboard-appen på telefonen synes jeg at den tjente sin hensikt da kameraet sto på en gorillapod på bakken og jeg prøvde meg frem på ulike braketerings-teknikker.

Lenke til kommentar

Synes du er veldig bombastisk i dine uttalelser. At det du ikke ser noen nytteverdi i, kan ha verdi for andre.Jeg kjøpte modulen til D7100 for ca. 250,- og sammen med Dsldashboard-appen på telefonen synes jeg at den tjente sin hensikt da kameraet sto på en gorillapod på bakken og jeg prøvde meg frem på ulike braketerings-teknikker.

Jeg tror du misforsto noe nå.

 

Forresten. 6D har innebygd gps også.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg tror du misforsto noe nå.

Tja, mulig det. Men det er ikke så enkelt for en "uinnvidd" noen ganger å forstå hva gamle travere på forumet har med seg som ballast/meninger om ulike kameramerker. Til det har jeg vært med i alt for kort tid til å ha noe innsyn i. Hvis det var det han/du mente?

Lenke til kommentar

Tja, mulig det. Men det er ikke så enkelt for en "uinnvidd" noen ganger å forstå hva gamle travere på forumet har med seg som ballast/meninger om ulike kameramerker. Til det har jeg vært med i alt for kort tid til å ha noe innsyn i. Hvis det var det han/du mente?

Ironi er noe dritt, men du burde da virkelig klart å lese at det var svar på ett annet innlegg, som faktisk var fullt av bombastiske uttalelser.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...