Gå til innhold

HTC Desire eller Samsung Galaxy S?


Anbefalte innlegg

I sniktitten på Galaxy S virker det nå som om Samsung vurderer om man skal kunne slå av TouchWiz og kjøre plain Android, for dere som ikke liker TouchWiz.

 

Jeg har Samsung Galaxy Spica som jeg har flashet opp til 2.1 og dermed fått TouchWiz på den. Jeg lastet ned OpenHome Lite for å teste hvordan det var, og merket at når jeg exita OpenHome (fordi det var bais) så gikk den til plain Android, og ikke tilbake til TouchWiz. Måtte selv velge å starte Pantheon (som tydeligvis er TouchWiz-prosessen) ved å trykke Home-knappen, og da gikk den tilbake til TouchWiz igjen (som jeg liker).

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...
Videoannonse
Annonse

Jeg har hatt både Desire, og Galaxy-S og jeg kan si 110% sikkert at jeg ville gått for Galaxy-S hvis jeg var deg.

 

En ting som virkelig irriterte meg med desiren var at man bare hadde rundt 100mb ledig minne for innstallasjon av apps. Dette holder ikke mål i det hele tatt. (jada man kan roote og legge inn apps2sd, men da mister man også garantien)

 

En annen ting er skjermen, galaxy-s er helt rå.

 

Ellers var jeg ganske fornøyd med Desiren, men når jeg fikk Galaxy-S var det ingen vei tilbake :)

Endret av seaweed
Lenke til kommentar

Jeg har hatt både Desire, og Galaxy-S og jeg kan si 110% sikkert at jeg ville gått for Galaxy-S hvis jeg var deg.

 

En ting som virkelig irriterte meg med desiren var at man bare hadde rundt 100mb ledig minne for innstallasjon av apps. Dette holder ikke mål i det hele tatt. (jada man kan roote og legge inn apps2sd, men da mister man også garantien)

 

En annen ting er skjermen, galaxy-s er helt rå.

 

Ellers var jeg ganske fornøyd med Desiren, men når jeg fikk Galaxy-S var det ingen vei tilbake :)

Med Froyo (Android 2.2) kan man lagre apps på minnekort, så da er det ikke lenger noe problem med lite innebygget minne. Det blir et ikke-tema.

 

Synes Galaxy S ser ut som en dårlig iPhone-kopi. Ikke at HTC sine telefoner ser så spreke ut, men de prøver i hvert fall ikke å etterligne noe... Jeg personlig kjøper Google Nexus One. Et halvt år gammel, men dasser fremdeles det meste på markedet. Dessuten får den Android-oppdateringene TVERT de kommer, slipper å vente. :) Den kjører allerede Android 2.2, noe både HTC m/ Sense og Galaxy kan se lenge etter de nærmeste månedene tipper jeg - i beste fall før jul.

 

Når det gjelder skjermen er jeg enig i at Galaxy sin er bedre, men Super AMOLED vs. AMOLED er ikke SÅ big deal. Dessuten er Galaxy 4", og det sier jeg som negativt. 3,7" til Nexus One passer mye bedre til min hånd og tommel-finger. 4" blir nesten for stor å "rekke over" med én hånd.

 

Jeg hadde slitt mellom å velge HTC Desire eller Galaxy S, men hvis du drar inn Nexus One i valget så hadde jeg definitivt gått for sistnevnte.

Lenke til kommentar

Med Froyo (Android 2.2) kan man lagre apps på minnekort, så da er det ikke lenger noe problem med lite innebygget minne. Det blir et ikke-tema.

 

Synes Galaxy S ser ut som en dårlig iPhone-kopi. Ikke at HTC sine telefoner ser så spreke ut, men de prøver i hvert fall ikke å etterligne noe... Jeg personlig kjøper Google Nexus One. Et halvt år gammel, men dasser fremdeles det meste på markedet. Dessuten får den Android-oppdateringene TVERT de kommer, slipper å vente. :) Den kjører allerede Android 2.2, noe både HTC m/ Sense og Galaxy kan se lenge etter de nærmeste månedene tipper jeg - i beste fall før jul.

 

Når det gjelder skjermen er jeg enig i at Galaxy sin er bedre, men Super AMOLED vs. AMOLED er ikke SÅ big deal. Dessuten er Galaxy 4", og det sier jeg som negativt. 3,7" til Nexus One passer mye bedre til min hånd og tommel-finger. 4" blir nesten for stor å "rekke over" med én hånd.

 

Jeg hadde slitt mellom å velge HTC Desire eller Galaxy S, men hvis du drar inn Nexus One i valget så hadde jeg definitivt gått for sistnevnte.

Synes det blir feil å kalle den en "dårlig iPhone kopi" når den faktisk overgår iPhone på de aller fleste punkter.

Samsung har sagt at Android 2.2 skal komme i nærmeste fremtid. Ryktene sier August, så juletider er kanskje litt drøyt?

Angående skjermen så syns jeg AMOLED og super-AMOLED er en ganske så stor forskjell og en stor fordel til Samsungen. Har du i det hele tatt testet Samsungen?

Det med skjermstørrelse skjønner jeg ikke helt. 3.7" og 4" er forholdsvis likt og du må ha rimelig små fingre om du ikke rekker over skjermen til SGS. Det kan jo legges til at SGS er en mye lettere telefon, faktisk overaskende lett, noe som hjelper betraktelig.

 

N1 er jo en dyrere telefon enn Desire og den er jo ikke tilsalgs i Norge ennå. Hvorfor skal den være et så mye klarere valg?

Endret av Mata-
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Synes det blir feil å kalle den en "dårlig iPhone kopi" når den faktisk overgår iPhone på de aller fleste punkter.

Samsung har sagt at Android 2.2 skal komme i nærmeste fremtid. Ryktene sier August, så juletider er kanskje litt drøyt?

Angående skjermen så syns jeg AMOLED og super-AMOLED er en ganske så stor forskjell og en stor fordel til Samsungen. Har du i det hele tatt testet Samsungen?

Det med skjermstørrelse skjønner jeg ikke helt. 3.7" og 4" er forholdsvis likt og du må ha rimelig små fingre om du ikke rekker over skjermen til SGS. Det kan jo legges til at SGS er en mye lettere telefon, faktisk overaskende lett, noe som hjelper betraktelig.

 

N1 er jo en dyrere telefon enn Desire og den er jo ikke tilsalgs i Norge ennå. Hvorfor skal den være et så mye klarere valg?

Var KUN utseendet jeg tenkte på som iPhone-kopi, ingenting annet. :) Det er intet mindre enn en svært dårlig iPhone-kopi.

 

Samsung er kjent for å være trege med å oppdatere Android, så tviler på at vi ser dette allerede i august. Og hvis 2.2 kommer, så tviler jeg likevel på at Samsung kontinuerlig vil oppdatere Android i samme tempo som Nexus One. Android 3 er f.eks. lovt først til Nexus One, mens vi kanskje aldri ser det til Galaxy S.

 

Har hatt Samsung'en nå i 2 dager, så har god erfaring med den ja. Skjermen er helt rå, men jeg klarer meg lenge med vanlig AMOLED. Og det stemmer at Samsung'en er svært lett i vekt. Det ble jeg også (positivt) overrasket over. Imponerende.

 

Nexus One er ikke til salgs, og vil aldri bli det, i Norge. I dag kom faktisk nyheten om at den er sluttprodusert, og derfor ikke blir å få kjøpt i det hele tatt lenger. Dette gjelder også for USA. Så den som vil ha Nexus One må kjappe på. :)

 

Grunnen til at Nexus One er et bedre valg (for meg) enn HTC Desire er at Nexus One som eneste telefon leveres med Android vanilla, altså at man slipper det overflødige og ressurskrevende Sense-grensesnittet, eller TouchWiz-grensesnittet til Samsung. (Sistnevnte er også kjent for å hakke og stjele ressurser.) Og mens man må vente i måneder på Froyo (Android 2.2) til Desire, så er det allerede på plass, og har vært det en god stund, på Nexus One.

 

Men alt kommer jo an på hvor geek man er. ;) Jeg foretrekker Nexus One som er åpent for ALT og først med ALT (fra Android).

Lenke til kommentar

Kaster meg veldig på denne. Har fått et tilbuid gjennom jobben til å bytte ut min HTC Desire med en Galaxy S, gratis.

 

Synes at HTC Desire er veldig bra, men fristes av Galaxy S. Noen her som har prøvd Galaxy S og HTC Desire, og kan si noe om hva de opplever som forskjellig.

 

Tenker først og fremst på om mobilen "hakker" eller om alt er silkesmooth, og om hvordan man opplever TOuchwiz.

 

Takk på forhånd

Lenke til kommentar

Kaster meg veldig på denne. Har fått et tilbuid gjennom jobben til å bytte ut min HTC Desire med en Galaxy S, gratis.

 

Synes at HTC Desire er veldig bra, men fristes av Galaxy S. Noen her som har prøvd Galaxy S og HTC Desire, og kan si noe om hva de opplever som forskjellig.

 

Tenker først og fremst på om mobilen "hakker" eller om alt er silkesmooth, og om hvordan man opplever TOuchwiz.

 

Takk på forhånd

Tja... Galaxy S har jeg brukt et par dager, HTC Desire har jeg bare tafset på når anledningen har bydd seg.

 

Men de fleste (alle?) tester, både norske og utenlandske, sier at Sense-grensesnittet til HTC er langt penere/bedre enn TouchWiz-grensesnittet til Samsung. Dette må jeg si meg enig i.

 

I tillegg har samtlige norske og utenlandske tester jeg har lest av Galaxy S (en del, ettersom jeg har vurdert å kjøpe telefonen) nevnt at den til stadighet "henger seg". Altså at den ikke går helt smooth. Samsung påstår at dette er et softwareproblem (TouchWiz?), men ryktene sier at det er et hardware-problem. Da blir det isåfall verre å fikse.

 

Ellers er skjermen fantastisk på Galaxy S - sikkert den beste på markedet. SÅ viktig er den likevel ikke for meg, så jeg nøyer meg med standard AMOLED på Nexus One.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...