Gå til innhold

om livet, før og etter


Anbefalte innlegg

Han kan aldri blir 100 % sikker på en eneste ting :)... jo, bare det at han ikke kan være sikker på noen ting. så desså!!

jeg får ikke noe ubehag av det. Må ikke pårope deg hva andre føler.

Kom tilbake om fire år og fortell meg hva jeg skal mene. Makan til sludder!

Jeg snakker ikke om hva andre føler, men kun om hva jeg føler. Les før du kaster deg over tastaturet ;)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Han kan aldri blir 100 % sikker på en eneste ting :)... jo, bare det at han ikke kan være sikker på noen ting. så desså!!

jeg får ikke noe ubehag av det. Må ikke pårope deg hva andre føler.

Jeg elsker argumentet "Så det så". Det er så... bekreftende og understrekende. :roll:

 

Bevisstheten består av elektriske impulser mellom celler i hjernen, når du dør så stopper de impulsene, og bevisstheten stopper.

Lenke til kommentar

Han kan aldri blir 100 % sikker på en eneste ting :)... jo, bare det at han ikke kan være sikker på noen ting. så desså!!

jeg får ikke noe ubehag av det. Må ikke pårope deg hva andre føler.

Kom tilbake om fire år og fortell meg hva jeg skal mene. Makan til sludder!

Jeg snakker ikke om hva andre føler, men kun om hva jeg føler. Les før du kaster deg over tastaturet ;)

 

jeg har ikke sagt hva du skal mene. Hvor har du det fra.. helt konkret.. hvorfor lyver du på meg hele tiden?

Lenke til kommentar

Han kan aldri blir 100 % sikker på en eneste ting :)... jo, bare det at han ikke kan være sikker på noen ting. så desså!!

jeg får ikke noe ubehag av det. Må ikke pårope deg hva andre føler.

Jeg elsker argumentet "Så det så". Det er så... bekreftende og understrekende. :roll:

 

Bevisstheten består av elektriske impulser mellom celler i hjernen, når du dør så stopper de impulsene, og bevisstheten stopper.

 

Hvordan vet du så nøyaktig at min bevissthet slutter der.. hvordan kan du være såååå sikker at du vil si at jeg er 100 % sikker på det? Bare fortell meg... hvorfor du, herr Flimzes. :) Du blokkerer da at det kan være informasjon senere også da som kan vise seg at du kan ta feil f. eks. jeg vet ikke, bare... du er 100 % jeg skjønner ikke hvordan du kan være det. så desså

Lenke til kommentar

Fordi du ikke har noen hukommelse av å ha eksistert før du ble født. Og det finnes ikke et eneste bevis, ikke en gang en eneste grunn for å tro at det er noe mer enn det. Hjertet slutter å slå, alle muskler slutter å reagere i det nøyaktige sekund når impulsene i hjernen stopper. Det kule er også at om man skulle kunne bevare hjernen din i perfekt tilstand, og så kunne starte den igjen i fremtiden, så vil du ikke ha drømt noe, du vil ikke huske noe, og du vil tro at det er samme dag som i det den sluttet. Fordi du ikke har hatt en bevissthet i mellomtiden.

 

Forøvrig kan du legge fra deg den nedlatende tonen, det fører bare til at innleggene dine blir mindre seriøse enn de allerede er.

Lenke til kommentar

Fordi du ikke har noen hukommelse av å ha eksistert før du ble født. Og det finnes ikke et eneste bevis, ikke en gang en eneste grunn for å tro at det er noe mer enn det. Hjertet slutter å slå, alle muskler slutter å reagere i det nøyaktige sekund når impulsene i hjernen stopper. Det kule er også at om man skulle kunne bevare hjernen din i perfekt tilstand, og så kunne starte den igjen i fremtiden, så vil du ikke ha drømt noe, du vil ikke huske noe, og du vil tro at det er samme dag som i det den sluttet. Fordi du ikke har hatt en bevissthet i mellomtiden.

 

Forøvrig kan du legge fra deg den nedlatende tonen, det fører bare til at innleggene dine blir mindre seriøse enn de allerede er.

 

Nedlatende? du, det er bare du som leser det sånn.. du leser theblackman, også har du låst deg fast i en ekkel tilstand... det er bare internett... du kan ikke ta noen ting seriøst på internett.

 

har du sett matrix? hvis du lever i en virtuell verden da... også slår jeg av deg i den virtuelle verden... altså... er det virkelig ikke noe mer? du er fortsatt sikker?

Lenke til kommentar

Jeg har aldri sett brukeren din før, ikke så rart med tanke på at du har 13 innlegg, hva med å ikke tenke fullt så høyt om deg selv. Latterlige tankespill kan du også spare deg for...

Hva med å lese nettikketten, retningslinjene, og anta at de andre på forumet her er eldre enn 9 år gamle, så kanskje diskusjonen blir langt mer produktiv ;)

Lenke til kommentar

Jeg har aldri sett brukeren din før, ikke så rart med tanke på at du har 13 innlegg, hva med å ikke tenke fullt så høyt om deg selv. Latterlige tankespill kan du også spare deg for...

Hva med å lese nettikketten, retningslinjene, og anta at de andre på forumet her er eldre enn 9 år gamle, så kanskje diskusjonen blir langt mer produktiv ;)

 

nå er det dessverre du som er nedlatende som ikke vil svare videre på det jeg skrev. :) når jeg leser det du skrev nå, så så jeg en ekkel kvisete unge på en stor hest med sverd og skjold med arrogant hevet holdning. alle utenom rumpeslikkere liker sånne.

Lenke til kommentar

Du er i vitenskapsdelen av forumet. Tankespill hører mer hjemme i OT-Baren. Dessuten så har du selv bett klart og tydelig om å bli tatt useriøst, men vi kan vel se på det enkelt og logisk:

Din bevissthet er elektriske impulser i hjernen. I matrix er man koblet opp til en pc som sender ut egne elektriske impulser og påhvirker hjernen din.

Om man skulle bli koblet fra matrix, bare dratt ut pluggen, så hadde plutselig hjernen blitt uforstyrret. Hvem vet hva bieffektene kunne ha vært, men det enkleste å tenke seg er vel at man hadde våknet opp fra en diffus drøm.

 

Om man skulle dø i matrix er det ikke godt å si hva som skjer, hjernen har en utrolig styrke over kroppen, og om hjernen tror den dør hadde den i det minste gått i koma for å redde seg selv.

Det er mange tilfeller av at kroppen ødelegger seg selv fordi den tror den blir ødelagt.

Lenke til kommentar

En løs hjerne vil dø når du kutter energitilkoblingen til den.

 

Jeg er ikke trass, jeg er realistisk, som sagt, dette er vitenskapsdelen av forumet, du finner nok langt mer fantasifulle svar i f.eks ot-baren, i off topic delen av forumet.

 

EDIT: Si at du skulle holde energitilførselen, men kuttet sansetilførselen ville hjernen blitt som en hjerne i en kropp som er blind, døv, og helt lammet. Så da hadde den nok blitt fanget med sine egne tanker.

Endret av Flimzes
Lenke til kommentar

Men... vi kan lage ører i dag til døve.. så de kan høre, med elektriske signaler. At det blir mulig engang i framtiden... sier jo seg selv! En dag er jeg sikker på at de kan holde en hjerne i live bare i en bolle med vann. Stimulere den med bilder og at den, at den hører ting. at han tror han sitter å spiller. at han tror han spiser sjokolade. At han møter hjernebollen til høyre for seg, de har sex med hverandre... tror de! fordi vi styrer alt :) Lurer på hvordan tid å sånn er der, hvis en superdatamaskin må ta seg av foring av ting til de... kanskje alt skjer i en slags slowmotion, men det merker jo ikke de.

Lenke til kommentar

Hvis det er tanken om at hjernen skal overleve den gamle og døende kroppen, så kan det nok tenkes at noe sånt er mulig i framtiden, men hjernevevet eldes gjerne også i takt med kroppen. Eldre mennesker får problemer med korttidshukommelsen, eller de får aldersrelaterte hjernesykdommer som senilitet, parkinson, alzheimer, hjernekreft, hjerneblødning, hjerneslag osv. Det vil de kunne få selv om de ligger "i en bolle med vann". Hjerneceller er ikke udødelige slik mange tydeligvis tror.

Lenke til kommentar

Et annet problem om vi løser aldringsproblemet, er at hjernen vår er såpass begrenset når det gjelder lagringsplass at det er en logisk grense for hvor lenge vi kan leve før det går fullt og begynner å skrive over.

 

Jeg har mer tro på at vi mer og mer går over til å bli en biomekanisk rase.

Endret av TechTiger
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...