AK47 Skrevet 8. juni 2003 Skrevet 8. juni 2003 Jeg elsker spill, men begynner å få en avdanket maskin med bare 1 ghz og GeForce3. Tanken om en ny maskin begynner å dunke i hodet :o Det er lite diskutert hva som kan være den ultimate spillmaskin. Uansett har jeg ikke funnet noen slike tråder. Så jeg spør: Hva er den ultimate spillmaskin i dag? Det er sikkert rådyrt, så kom gjerne med et forslag til en sammensetning som ikke torturerer kontoen. Og hva har vi i vente? Verdt å vente på?
Betongmannen Skrevet 8. juni 2003 Skrevet 8. juni 2003 Tja, den ultimate er vel en P4 3.06 Ghz, 2 GB RDRAM, par hundre gig HD frekt kombinert med et Geforce FX 5900 eller et ATI Radeon 9800 Pro, pluss et Soundblaster Audigy 2 Platinum og Logitech Z-680/Creative Megaworks 550THX høytalersett. Kabinett har jeg ikke peiling på. Noen av delene kan sikkert byttes ut. Edit: Nå som skattepengene er rett rundt hjørnet kommer jeg til å skaffe meg: AMD 2500+ 1024 DDR-RAM Radeon 9500 Pro Kommer vel på en 3500-4500 penger.
Suppelars2k Skrevet 8. juni 2003 Skrevet 8. juni 2003 Kommer ingen store meget grafikkrevende titler med det første nå, så jeg ville ventet til høsten og kjøpt en OK maskin da Da kommer half-life 2, DooM3 osv. osv.
NoLimit_^ Skrevet 8. juni 2003 Skrevet 8. juni 2003 Kommer ingen store meget grafikkrevende titler med det første nå, så jeg ville ventet til høsten og kjøpt en OK maskin da Da kommer half-life 2, DooM3 osv. osv. tenker det samme... skal jobbe mye i sommer og oppgradere når skolen begynner. ehm. hehe. men skolen kommer først... selvsagt
Suppelars2k Skrevet 8. juni 2003 Skrevet 8. juni 2003 Kommer ingen store meget grafikkrevende titler med det første nå, så jeg ville ventet til høsten og kjøpt en OK maskin da Da kommer half-life 2, DooM3 osv. osv. tenker det samme... skal jobbe mye i sommer og oppgradere når skolen begynner. ehm. hehe. men skolen kommer først... selvsagt Selvfølgelig!
Stian B. Skrevet 9. juni 2003 Skrevet 9. juni 2003 1 ghz og Geforce 3 er vel ikke så veldig dårlig da? Har du bra hovedkort,harddisk,minne og lydkort i tillegg,holder jo pcen til de fleste dagens spill,om ikke grafikken er skrudd på "Crusher Killer Visuals"
Betongmannen Skrevet 9. juni 2003 Skrevet 9. juni 2003 Litt av poenget er jo nettopp å ha "Crusher Killer Visuals".
MadMan_X Skrevet 9. juni 2003 Skrevet 9. juni 2003 Betongmannen: Det der høres litt ut som min maskin hvis du tar bort høytalerne(skal ikke skryte alt for mye)
MrLee Skrevet 9. juni 2003 Skrevet 9. juni 2003 jeg ville kjøpt: 1 x Abit NF7 v2.0 nForce2 ULTRA 400 Hovedkort 1 x AMD XP2500+ Barton 2 x 512MB DDR3200 Twinmos m/Winbond 1 x Seagate Barracuda V SATA (evt IDE litt billigere, trenger man SATA enda da? ) 1 x Radeon 9700 Pro (evt. 9800Pro ) Da har du det meste, hvis du har en maskin fra før...du må kanskje ut med penger til nytt kabinett, og/eller strømforsyning, men det trenger jo ikke være alværdens, eller? et fint cheftec til under 1000 lappen? Pris for det over (med Sapphire Radeon 9800Pro, og en PATA Barracuda V 120GB) uten kabinett blir 8 615,00 (hentet fra MPX.no) bytter du ut skjermkortet med ett 9700Pro, kan du senke prisen med ca 1000kr da har du en meget god maskin, som i tillegg er meget overklokkingsvillig i de fleste tilfeller i tillegg kommer en kjøleribbe + vifte, eller du kan kjøpe boxed cpu for 100kr mer...men hvis du skal overklokke, ville jeg kjøpt en dyrere vife/ribbe løsning selv...f.eks. Thermalright SLK800/900 + en bra vifte fra microplex eller no slikt...blir vel en 600kr ekstra..men da får du en meget stillegående løsning da
Hamsterino Skrevet 9. juni 2003 Skrevet 9. juni 2003 Betongmannen: Det der høres litt ut som min maskin hvis du tar bort høytalerne(skal ikke skryte alt for mye) Det er min datamaskin, med 500 mhz mindre prosessor og Radeon 9700 Pro. Jeg må skryte litt siden jeg gjorde så mye for å få tak i den.
Hamsterino Skrevet 9. juni 2003 Skrevet 9. juni 2003 Chieftek er et veldig bra kabinett. Det er så mye plass at du kan sove i det.
slash Skrevet 10. juni 2003 Skrevet 10. juni 2003 Chieftek er et veldig bra kabinett. Det er så mye plass at du kan sove i det. og veier nok til å drepe de fleste når den skal bæres inn & ut fra lan
JoeDohn Skrevet 10. juni 2003 Skrevet 10. juni 2003 Chieftek er et veldig bra kabinett. Det er så mye plass at du kan sove i det. og veier nok til å drepe de fleste når den skal bæres inn & ut fra lan mmm, multipurpose-kabinett, najs... :smile: anyhow, hørtes jo ut som om den maskina kunne kjøre greitt et par måneder til, men jeg kjenner meg igjen i situasjonen din, og når jeg da i tillegg bare har et GF2 MX 400-kort så blir det nok til at jeg snart må til med både lommebok og skrutrekker... Er jo halvannet år sida, så tida er vel inne, hehe...
MrLee Skrevet 10. juni 2003 Skrevet 10. juni 2003 Chieftek er et veldig bra kabinett. Det er så mye plass at du kan sove i det. og veier nok til å drepe de fleste når den skal bæres inn & ut fra lan /thick russian accent "heavy is good, heavy is sign of reliability" dessuten kan tyngre kabinett være positivt med tanke på støydemping forresten; har du ikke muskler i kroppen gutt?? hvis du ikke klarer kabinettet, hvordan skal du da klare en 19'' CRT skjerm??
JoeDohn Skrevet 10. juni 2003 Skrevet 10. juni 2003 forresten; har du ikke muskler i kroppen gutt?? hvis du ikke klarer kabinettet, hvordan skal du da klare en 19'' CRT skjerm?? eller prøv min sju år gamle 17" MAG... satte den på badevekta og den stoppa på drøyt 25 melkekartonger... tro meg når jeg sier at den er et slit å ha med på LAN... kan jo legge til at den tar jo opp like mye plass som en ny 19", da... her i gården higer vi etter flatskjermer, ja...
Döden Skrevet 11. juni 2003 Skrevet 11. juni 2003 Betongmannen: Det der høres litt ut som min maskin hvis du tar bort høytalerne(skal ikke skryte alt for mye) Det er min datamaskin, med 500 mhz mindre prosessor og Radeon 9700 Pro. Jeg må skryte litt siden jeg gjorde så mye for å få tak i den. Ikke helt snake, minus 1500 mb RAM!
Warlock Skrevet 11. juni 2003 Skrevet 11. juni 2003 jeg ville anbefalt deg å gå inn på hardware.no og sett litt på tester,anbefalinger og slik.Forresten holder 512 mb ram lenge til spill.
Hidden Skrevet 11. juni 2003 Skrevet 11. juni 2003 Seriøst.. om pris ikke var av betydning, ville jeg valgt en Alienware PC som spillmaskin, uten å blunke. http://www.alienware.com Det er PC'enes svar på Porsche og Ferrari. Herregud mann, om du ikke liker dette monsteret.. Fås i assorterte farger
AK47 Skrevet 11. juni 2003 Forfatter Skrevet 11. juni 2003 Seriøst.. om pris ikke var av betydning, ville jeg valgt en Alienware PC som spillmaskin, uten å blunke. http://www.alienware.com Det er PC'enes svar på Porsche og Ferrari. Herregud mann, om du ikke liker dette monsteret.. Fås i assorterte farger 14000 kroner for en sånn maskin Hva er tollen mon tro? Kanskje jeg kan ta en tur over atlanteren og gå på grønt?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå