LasseTheDude Skrevet 21. mars 2010 Skrevet 21. mars 2010 Heisann... Nå har det seg slik at jeg og frua har kjøpt vårt første hus... Da går det ann å satse litt mer på permanente og ikke minst dyre løsninger... hehe... Det jeg først og fremst er ute etter er en media center pc.... Gjerne en komplett, eller en jeg bygger selv.. Som har et fint kabinett som passer i stua.... (vil helst ikke bli drept av kjerringa... ) Link meg gjerne opp til noe her. Mitt andre kriterie er at jeg fortsatt skal få brukt tvpakka mi fra canal digital... Har parabol idag, med hd tuner. Høres utrolig tøft ut og bruke windows media center som PVR osv... Man får en real programguide også? Håper dere kan hjelpe meg har steg for steg, slik at jeg ikke faller helt ut av dansen...
Jankee Skrevet 21. mars 2010 Skrevet 21. mars 2010 Komplett guide til å sette opp ein pc som digital dekoder er lang. Parabol skal vel vere parra mellom dekoder og kort slik at du må få kjøpt canal digital sine cammer ( dei er heldigvis i salg no) Digitale dekodere i pcen (DVB-S2) for å få hd viss eg ikkje husker feil. mediacenterprogramvare: Eg har testa XP, Vista og win7 sine mediacenterfunksjoner og vil rangere dei slik Best :win7 Ok: XP (-HD) Dårligast: Vista (ustabil, og lite forbedringer frå XP, HD med hack) Ein har ein del open source løysninger der Mediaportal er nok å foretrekke om ein kjører windows. På brukbarheit ligger den rundt win7. EGP: MS leverer ein egen epg dog har den ikkje alle kanalene så ein del kanaler må ein bruke epgen som ligger i tv-signalet (som diverre viser berre no og neste program) Mediaportal er overlegen her sidan den kan bruke eksterne epg-kilder Oppsett så er win 7 veldig rett ut av boksen og opp, mediaprotalen er litt meir oppsett med, men leverer nok eit litt bedre totalresultat. Her er det tid og evner som setter begresninga. Av digitaldekodere kan eg diverre ikkje komme med noko anbefaling sidan dei eg bruker sjølv er gått ut av markedet (produsenten har gått konk)
LasseTheDude Skrevet 22. mars 2010 Forfatter Skrevet 22. mars 2010 http://www.komplett.no/k/shoplist.aspx?mode=receive&si=787197&su=9A2FC916-0CF8-4430-BA7C-A659B7A3991B Ålreit mediacenter? Eller kan jeg gå ned litt på noen komponenter?
Jankee Skrevet 22. mars 2010 Skrevet 22. mars 2010 Såg veldig ok ut, men du har eit HK frå før av. Sidan det er parabol du har så er det vel kanskje ikkje nødvendig med to dekodere sidan parabol bruker færre transpondere enn kabeltv. Men det forutsetter bruk av mediaprotal (sidan den forstår at denne transponderen er allereie dekoda).
LasseTheDude Skrevet 22. mars 2010 Forfatter Skrevet 22. mars 2010 Hva tenker du på? Hovedkort må jeg jo ha... Heheh... Må ha det som lå på lista, og det med to tunere forstår jeg ikke helt heller.... Mener du at det er feil tvkort til å ha i pcen? Hadde vært veldig ålreit om du kunne hjulpet meg litt på msn, o.l.... lasse (at) lasse.us er min adresse... Send gjerne mail!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå