Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

HVordan fortelle min besteveninne at jeg har fått følelser for henne?


Gjest Anonym

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hva mener du med positivt utfall? At hun skal si hun føler det samme som deg, eller at det ikke skal få noen negative konsekvenser om hun ikke gjør det? Enten føler hun det samme, eller så gjør hun det ikke. Uten at jeg har greie på din situasjon er det typisk at en bestevenninne ikke har slike følelser for en bestekompis.

 

Det vil neppe være lurt å bekjenne sine følelser. Med mindre hun er hodestups forelsket i deg, så vil alle sjanser kunne bli spolert. Om du skal forsøke deg på noe, så kan du jo prøve å vise interesse ved noen vage hint. Om du ikke får positiv respons, så vil det nok være best å la det være, og holde det du føler for deg selv til det evt går over, ellers kan ting fort bli pinlig og ubehagelig for begge parter. Det er min mening og det, det er den rette! ;)

Lenke til kommentar

Jeg ville ikke ha fortalt det og heller tenkt ut en måte å bli kvitt følelsene på. Sjansene for at hun føler det samme tilbake er vel veldig liten. Nå kjenner jeg ingen av dere, men hvordan er forholdet deres som bestevenner? Roter hun med andre gutter, hvordan oppfører dere ovenfor hverandre? Med mindre du tror hun føler det samme tilbake ville jeg enten trukket meg unna for å bli kvitt følelsene eller hvis følelsene ikke er så sterke og du klarer det, bare fortsette å være venn med henne og kanskje finne seg en ny slik at du får tankene på andre jenter. :)

Lenke til kommentar

men seriøst, det er bedre om en ting bare skjer enn at du skal sitte der og fortelle henne om følelsene dine. sannsynligheten for at det kommer for brått på er SKYHØY.

 

det må "bare skje". det er sånn det funker best. og beste måten for at "det bare skjer" på, er faktisk å gå på fylla sammen :)

Lenke til kommentar
Gjest Anonym

Takker for svar! :D Hun har for 2.5 måneder "gjort det slutt" med en fyr hun hadde holdt på med. Han var utro så hun har hatt det veldig kjipt, og det var ikke før det var slutt med han at disse følelsene jeg nå føler kom.. Vi har alltid hatt en flørtende tone, men jeg vet ikke helt hvordan ståa er fortiden :( det å prøve seg i fylla er vel kanskje litt grovt, er det ikke?

Lenke til kommentar

Si meg, er du meg? :p Eller har jeg skrevet i søvne? :hmm:

 

Spøk til side, du er vel ikke fra Sandefjord? Min eks-bestevenninne bor der og var i akkurat samme situasjon og jeg deretter (som deg), og det tok nesten knekken på meg.

 

Ta gjerne råd fra en som har akkurat gått gjennom det samme til punkt og prikke og ikke gjør samme feil som meg. Jeg lot følelsene overta og drev meg til vanvidd til jeg ikke klarte mer og fortalte alt til henne. Hun ble litt paff og ante ikke hvordan hun skulle takle det. Etter det tidspunktet ble vennskapet bare dårligere og dårligere og jeg prøvde å fikse det men til ingen nytte. Vi snakker ikke sammen lenger.

 

Hvis du vil beholde det gode vennskapet, så holder du følelsene i sjakk og viser litt av gangen i form av (uskyldig) flørting og kommentarer.

 

Å åpne seg for bestevenner er sjelden en god ide.

Endret av Myst
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...