Gå til innhold

BitDefender antivirus fjerner ikke trojanere, hva gjør jeg?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hvis Bitdefender setter trojanerne i karantene, så blir de tatt og utgjør ikke noe fare. For å fjerne de helt kan du gå inn i innstillingene for programmet og finner karantenemappa. Derfra kan du slette de permanent.

 

Jeg kjenner ikke til BitDefender så godt, men jeg antar at man har mulighet til å endre skannerinnstillingene slik at man kan slette funn framfor å sette de i karantene. Dette er ikke alltid så lurt, da antivirusprogram kan ta feil ang. om ei fil er virus eller ikke (falsk positiv). Nå er BitDefender et av de bedre ang. falske positiver, men jeg vil anbefale å la programmet sette filer i karantene først - slik programmet nå gjør.

Lenke til kommentar

Hei.

 

Jeg bruker i allefall Vista #64.

Men jeg har problemer med at det er to filer som er blitt slettet ifra windowsen min, det er snakk om NVCPL.dll og NVSVC64.dll Hva gjør jeg for og få til og starte opp windowsen min igjenn? må jeg eventuelt formatere? noe som jeg ikke hadde tenkt og gjøre akkurat nå for tiden! :)

 

Jeg ringte broren min istad, han og en kompis hadde også fått trojaner utbrudd på maskinen. Har det slått ut på alle maskiner som har det viruset i dag eller?

 

 

Mvh Robert.

Endret av Vegabond
Lenke til kommentar

Problemet er at BitDefender har fått en feil som gjør at den detekterer filer som trojaner i hytt og gevær. En oppdatering er klar, men problemet for mange er at viktige filer er satt i karantene og som gjør at pc'n ikke starter opp.

 

Se om du kan kjøre en systemgjenoppretting - Under oppstart av pc'n trykk F8, velg Repair

Lenke til kommentar

Jeg har ikke noe som heter repair eller noe sånt. Det jeg prøvde var å starte opp siste konfigurasjon som fungerte, og fikk samme feilen der. Jeg får opp to feilmeldinger når jeg nermer meg windows, og det er at de to filene mangler, eller ikke er tilgjengelige.

 

Skitt au! :)

 

 

Mvh Robert.

Lenke til kommentar

Prøv å starte i sikker modus. Får du samme feilmelding?

 

Hvis, har du windows 7 dvd tilgjengelig?

 

Det skjer ingenting når jeg starter opp i sikkerhetsmodus. Kun svart skjerm med muspeker på :)

 

Jeg har ikke noe annet enn #64 cd til vistaen min.

 

 

Mvh Robert

Lenke til kommentar

Med systemgjenoppretting kan man velge å stille systemet tilbake til en dato da ting og tang fungerte. I ditt tilfelle før BitDefender begynte å lage krøll.

 

Ja.

 

Så du mener jeg må gjøre dette for og komme inn i windows?.

Så skulle jeg huke av slik at den ikke søkte etter virus stod det på bitdefender sitt forum.

 

Dritt... men ting kan jo skje, bare litt kjipt at de ikke tester slike updater på ulike OS.

 

 

Mvh Robert.

Lenke til kommentar

Ja, dette var dårlig produktsjekk men dessverre noe som skjer av og til. BitDefender er ikke alene om å komme i en slik situasjon. Det positive er kanskje at BitDefender lærer noe av dette slik at det aldri skjer igjen.

 

Ut fra hva jeg leser på forumet, så er det ikke noen løsninger som fungerer for alle - hvis man ser bort i fra reinstallering av OS. Vi får se hva BitDefender kommer med av løsning...

Lenke til kommentar

Hi everyone, we wanted to let you know that the issue with Windows 64 bit OS experienced on Saturday was isolated and the update withdrawn shortly afterwards. Very few users have been affected and we apologize for any problems caused. However, those still experiencing issues can get support here:

 

Home users will find solutions here:

www.bitdefender.com/site/KnowledgeBase/consumer/#638

 

BitDefender Business Client users will find solutions here:

www.bitdefender.com/site/KnowledgeBase/consumer/#643

 

BitDefender Security for File Servers users will find solutions here:

www.bitdefender.com/site/KnowledgeBase/consumer/#642

 

For those customers who are not able to find a solution via the support articles, we kindly ask them to contact our support team directly via email, chat, phone or forum at:

 

www.bitdefender.com/site/Main/contactEmail/ for home users

 

www.bitdefender.com/site/Main/contactEmailBusiness/ for business solutions.

 

By stating on the contact form that they are having a Windows 64-bit problem, requests have been escalated and customers are being contacted on the phone by our support team. We are most definitely providing human support in the form of phone, email, and live chat.

 

We strongly advise that users only follow guidance issued by BitDefender representatives, who have the expertise to address the most immediate problems in all configurations.

 

BitDefender is a trusted security software provider for nearly 10 years, during which we have only provide the most secured solutions in the market. We want to assure everyone that this is an isolated case, and that we are working continuously to solve the issues.

 

Best regards,

Alina Anton

BitDefender

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...