Gå til innhold

Test: Nokia 5530 Xpressmusic


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

blir litt forvirret med "Menyer ikke helt Touch tilpasset". Da må det være at den ikke har blitt modifisert riktig til telefonen, for dere sa ikke noe om dette med 5800 som kjører eksakt samme OS...

Vi testet 5800 Xpressmusic i 2008, og den var da svært billig i forhold til andre trykkskjermtelefoner. Den hadde forøvrig opprinnelig ikke kinetisk scrolling (om jeg husker rett nå), og navigerte alltid nedover ved å dra fingeren ned og omvendt. Derimot hadde også den dette systemet med at man må dobbeltappe noen steder og andre steder ikke.

 

Vi skrev i testen av denne at Nokia ikke hadde gått utenfor komfortsonen sin, og at vi gjerne skulle sett "noe nytt" i menyene.

 

Nå har trykkskjermmobiler fått stadig bedre brukergrensesnitt (Android, HTC Sense, Samsung Touch Wiz osv.), mens S60 står på stedet hvil med menyer som i tillegg har kinetisk scrolling noen steder og omvendt scrolling andre steder, dobbeltapping noen steder og enkelttapping andre steder. Etter så lang tid bør det komme noe med bedre interaksjon, slik man opplever hos konkurrentene.

 

Når 5530 Xpressmusic i tillegg mangler GPS og 3G, oser av plast (tåler ingenting før bakdekselet og skjermen er ripete - det ser man på enkelte bilder jeg lastet opp i prisguiden) og har en dårlig musikkspiller fortjener den ikke et høyere terningkast.

 

Mente ikke at den skulle ha høyere TK. Bare at jeg ikke skjønte helt logikken med at det kjørte likt som 5800 og at dere ikke kommenterte noe da. Var ikke ment som offence :p

Lenke til kommentar

*Snip*

 

Denne må du forklare nærmere.

Bare en del uker/måneder siden du nagga over hvordan Symbian 5th ligner på UiQ.

 

Men en regel er ikke en regel, hvis det ikke finnes minst ett unntak.

 

Si det til Newtons andre lov, eller termodynamikkens andre lov som iTheDarkListener's eksempel.

 

Og nei, det er ikke lover - den eneste konsekvensen om du bryter de er at ett par årtusener med fysikk må skrives om igjen :tease:

 

EDIT: Om du finner ett unntak til Netwons andre lov vil jeg gjerne bli informert - hadde vært sykt sweet å kunnet denge til noen alt man orker uten å få vondt i handa :whistle:

Endret av ze5400
Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...