Gå til innhold

iPhone - skru av/på 3G og WIFI


Anbefalte innlegg

Finnes det en enkel måte å skru av/på 3G og WIFI? Aller helst skru av den ene når den andre skrus på..

 

På jobb har vi et trådløst nett som er sperret for noen sider (f.eks. hotmail). Derfor vil jeg gjerne kunne slå av WIFI kjapt og heller bruke 3G. Hjemme trenger jeg kun WIFI og vil derfor kunne slå av 3G kjapt og enkelt.

 

Noen forslag?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg vet ikke hvordan det er for deg, men for meg tar det ca. 5 sek fra jeg låser opp iPhonen min, går til Innstillinger>Wi-Fi>On/Off og trykker på Home-knappen igjen :new_woot:

 

Har du virkelig ikke så mye tid? :whistle: Det ville tatt like lang tid å åpne en app og trykket på en stor rød knapp som sa off :)

 

Ha en hyggelig uke :D

Lenke til kommentar

For meg tar det definitivt _ikke_ 5 sekunder å gå til Innstillinger>Wi-Fi>On/Off og deretter til Innstillinger>Generelt>Nettverk>3G On/Off ....

 

Så ja, jeg hadde håpet dette gikk ann å løse på en raskere og smidigere måte.

 

PS: Det skal nevnes at jeg har iPhone 3G (ikke S), dermed er den litt tregere enn S-modellen.

Lenke til kommentar
  • 7 måneder senere...

Jeg vil helst benytte kun wi-fi på min iPhone 4, men jeg har så langt ikke greid det.

Når jeg skrur av mobildata kommer jeg ikke på nett med wi-fi, og å skru av 3G gir ingen forskjell såvidt jeg kan se utifra mobilregningene mine.. Har heller ikke på dataroaming eller VPN.

Vet noen hvordan man løser det? Eller er den eneste løsningen å ringe telefonoperatøren og be dem om å sperre for datatrafikk?

Lenke til kommentar

Jeg vil helst benytte kun wi-fi på min iPhone 4, men jeg har så langt ikke greid det.

Når jeg skrur av mobildata kommer jeg ikke på nett med wi-fi, og å skru av 3G gir ingen forskjell såvidt jeg kan se utifra mobilregningene mine.. Har heller ikke på dataroaming eller VPN.

Vet noen hvordan man løser det? Eller er den eneste løsningen å ringe telefonoperatøren og be dem om å sperre for datatrafikk?

 

 

Prøv med å gå inn på innstillinger-generelt-nettverk-mobildatanettverk.

 

Der det står mobildata APN "telenor eller hva du har" og sett en "a" bak telenor.

 

Altså

APN telenora..

 

i og med at du setter en bokstav bak operatøren så vil du ikke kunne komme på nett med 3G og vil da automatisk velge wifi, når du ikke har wifi tilgang så er det bare å fjerne bokstaven bak telenor.

 

 

Geir

Lenke til kommentar

Å skru av 3G vil ikke utgjøre noen som helst forskjell på mobilregningene dine.

Det vil derimot ta lengre tid å surfe, samt at du vil få litt bedre batteritid. Det at surfingen tar lengre tid vil antagelig oppveie sistnevnte :)

 

Hvis du gjør som Gega foreslår vil du derimot ikke kunne surfe med telefonen utenom når den er tilkoplet trådløst nett.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...