Gå til innhold

Hvor ble mannen av?


Anbefalte innlegg

Ja det lurer jeg på - hvor ble det av mannnen? Mannen i samfunnet. Jeg er født i 88 og er dermed ikke gamle karen. Men jeg føler at når det kommer til den tradisjonelle mannen i samfunnet, så ligger jeg en "generasjon" tidligere. Jeg bryr meg ikke en plass om mote. Jeg kunne aldri ha funnet på å gå på kjøpesenteret og kjøpe klær sammen med en kompis. Altså, hva faen i helvete? Enten kjøper man klær sammen med dama, eller så kjøper hun klær for deg... eeeeller man stikker innom den første og billigste butikken man finner, finner raskt den blå vanlige olabuksa og tenker "tja, 199,- .. er det mye mon tro? jaja, jeg gir da faen, er ikke så mye uansett" og så komme seg hjem og hogge ved i hagen.

 

Føler meg litt sånn som han Narvestad fra borettslaget.

 

Det rareste jeg ser er når (tydligvis) motebevisste gutter (spesielt de som synes hip hop er tøft) går rundt med en blanding av hip hop klær og sossestil og føler seg beinharde av det. Det jeg også har merket er at disse "guttene" gjerne ser ned på andre som ikke går motebevisst. Gjerne de ikke gjør det, men de har dette uttrykket i fjeset. De føler seg så gode, fordi i dag så går en med det nye skoparet en kjøpte i går for 1000 kr fra designeren gussi bacapafaenskap. Hva blir det neste? fuktighetskrem? Hva skjedde med skinnjakke og hull i buksa? Det er macho det! Nei, spør du meg så finner jeg dette ganske fjernt. Jeg bruker penger på bil, elektronikk, store høytalere, en øks.

 

Svært mye usakelig her, og rotete skrevet er det også. Det beklager jeg. Men regner med dere forstår hva jeg prøver å få fram. Hva synes dere om dagens forandring og utvikling? Er jeg den siste mann med hår på kassa?

Endret av ErikBlodøks
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Stil og mote er jo blitt helt vanlig i samfunnet ettersom det har utviklet seg slik. Om man liker det eller ikke synes jeg man skal godta andres valg uansett hvordan en velger å kle seg. Du sier skinnjakke og hullete bukse er stilig, andre sier det motsatte. Dessuten synes jeg du dømmer folk litt vel kjapt med den påstanden din.

Endret av Sondre
Lenke til kommentar

Sondre: Vet jeg var usakelig, og det skrev jeg også :) Men hvis du ser forbi usakeligheten min da, og tenker på hvordan utviklingen og forandringene er, hva blir dine tanker om det? :o)

Jeg har ikke så mye annet å si enn at jeg synes det er helt greit. Selv om det finnes overdrevne klesstiler der ute så er jeg ikke av typen som dømmer pga. det.

Lenke til kommentar

For det første er premisset helt feil, "mannen" - i det minste i den vestlige verden - har vært opptatt av hvordan han kler seg i minst 5-600 år.

 

For det andre er det på ingen måte noe uforenelig mellom det å like å kle seg pent og det å hugge ved o.l. Eksempelvis hugger jeg mer enn gjerne ved på hytta, og for tiden hjelper jeg min far med å etterisolere biblioteket og stuene. Samtidig har jeg ikke noe problem med å legge noen tusen i gode sko.

 

Og til slutt er det litt rart å skulle være "skikkelig mann" når du går i det dama sier du skal gå i.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...