Gå til innhold

Skal til militæret, hva er FKL/FMPA?


Neo88

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det jeg også syntes var merkelig. Når jeg googler det får jeg opp Forsvaret.no | Militærpolitiets livvakttjeneste, men etter og ha lest der ser det ut som man må være 21 år osv for å søke.. Hmm

 

de som er i livvakttjenesten er vel vervede og befal og ikke tilgjengelig i førstegangstjenesten

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Har fått akkurat samme innkalling på samme tidspunkt til "hæren FKL/FMPA". Men leser på mil.no om forskjellige fysiske krav osv.. skal vi møte opp i januar og bli testet, og dermed få beskjed om vi får bli der? Evt. hva skjer hvis vi ikke består? Blir vi sendt hjem eller havner vi på kjøkkenet isteden?

Lenke til kommentar

Du kommer ikke tilbake senere. Stryker du, så stryker du. I og med at du bare er inne i et år, og utdanningen tar et halvt år, og det bare kjøres to utdanningsløp i året, så er det i realiteten bare det som starter når du har innrykk du kan delta på det. Du kan ikke delta på deler av det, slutter du så er det ingen vei tilbake. Da måtte du eventuelt begynt på neste et halvt år senere, men da får du 6mnd utdanning som ikke brukes på noe som helst, for du dimmer så fort du er ferdig med utdanningen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...