Gå til innhold

SPotify Premium - kun reklamefordeler?


thrs

Anbefalte innlegg

Hei alle sammen!

 

Noen som vet om man kan beholde de sangene man laster ned når man har Spotify Premium? Forsvinner de hvis Spotify eventuelt blir lagt ned en gang, og er det noe grense på hvor mange man kan laste ned?

 

Takktakk

Endret av trsita
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

I følge http://www.spotify.c.../faq/#purchases:

Where are purchases saved on my computer?

 

Purchases are downloaded to your default music folder on your computer(normally My Documents/My Music on Windows and Music/Spotify on Mac OS). Youcan change the location of the download by going to the preferences menu.

 

 

Can I re-download a track I’ve purchased?

 

Yes. If you want to download the track again (for example, at work) youcan do so by going to the “Purchases” menu and clicking on the individual“Download” button. Each purchase can be downloaded 3-5 times (depending ontrack and label).

 

 

Can I transfer purchases to an mp3 player or burn them to a CD?

 

Yes. The purchases are yours to own and you are free to burn them orload them to an mp3 player.

 

Endret av Tacokrydder
Lenke til kommentar

Jeg går ut ifra at det er offline sanger du snakker om. Spotify-programmet må ha kontakt med serveren minst hver 30ende dag for å sjekke at du har gyldig premium konto. Hvis Spotify blir lagt ned, vil du ikke lenger kunne ha gyldig konto, så 30 dager etter det, vil ikke sangene kunne spilles av lengre.

Du kan maks lagre 3333 sanger offline i Spotify.

Lenke til kommentar

Men skjønner ikke :p

 

Det står jo at man kan brenne sangene eller ta de over til MP3-spiller. Men sangene fra Spotify vil ikke inn på ipoden, nekter å flytte seg til en mappe og de som ligger i den 'purchases'-mappen i dokumenter er ikke brukbare på noen som helst måte - det er kun 'sangadressene'.

 

Jeg er skuffa! Jonathan is a liar!

Endret av trsita
Lenke til kommentar

Hvis du kjøper sangene fra spotify (koster ekstra, trykk på Buy ikonet), så kan du flytte de over til mp3-spilleren, og spille de etter at du har avslutta premium kontoen, eller Spotify evt. har blitt lagt ned. Du kan også kjøpe så mange sanger du vil, men dette koster jo penger per sang eller album.

 

Vet ikke hva du prøver å flytte over til mp3-spilleren, men for å gjøre det må du som sagt kjøpe sangene, og da kommer de i musikk eller mine dokumenter mappen.

Lenke til kommentar

En ting til; hvorfor er det da en grense på hvor mange man kan laste ned hvis man likevel betaler normal iTunes-pris for dem?

Det er ikke det. Grensen gjelder for offline sanger, som er sanger man kan laste ned uten ekstra pris og spille av uten internett (må ha internett en gang hver 30. dag) så lenge man har premium konto. De kan bare spilles av i Spotify-programmet.

Lenke til kommentar

Teit da! Med mindre man har tenkt å bruke internett bare hver 30. dag, og sparer penger på det, så kan jeg ikke se noen andre fordeler enn at man slipper reklame.

 

D:

 

Hvorfor sier de da at man kan ta sangene in

Lenke til kommentar

@Bjarnemann: Hvor lenge hadde du ikke premium? Man skal egentlig måtte gå online hver 30. dag for å bekrefte at man har premium konto, men kanskje det skjedde noe feil.

 

@trsita: Fordeler med premium

  • Ikke reklame
  • Kan bruke Spotify på mobilen (hovedgrunnen til at jeg har premium)
  • Høyere lydkvalitet
  • Offline mode (praktisk hvis man har treig/ustabil tilkobling, begrensing på hvor mye man kan laste ned eller reiser)
  • Noen album slippes tidligere til premium

 

Aner ikke hva de har sagt i reklamene, siden jeg ikke får reklamer, så det kan jeg ikke kommentere, men tviler på at de sier noe feil.

Lenke til kommentar

Ja, det er nok kult hvis man har en egnet mobil. Etter som jeg forsto det på reklamene så kan man ta over 3333 sanger over på iPod eller hvor som helst, og det var i grunn mest derfor jeg kjøpte det... Jaja, da vet jeg det.

Lenke til kommentar

@Bjarnemann: Hvor lenge hadde du ikke premium? Man skal egentlig måtte gå online hver 30. dag for å bekrefte at man har premium konto, men kanskje det skjedde noe feil.

 

@trsita: Fordeler med premium

  • Ikke reklame
  • Kan bruke Spotify på mobilen (hovedgrunnen til at jeg har premium)
  • Høyere lydkvalitet
  • Offline mode (praktisk hvis man har treig/ustabil tilkobling, begrensing på hvor mye man kan laste ned eller reiser)
  • Noen album slippes tidligere til premium

 

Aner ikke hva de har sagt i reklamene, siden jeg ikke får reklamer, så det kan jeg ikke kommentere, men tviler på at de sier noe feil.

 

2-3 uker tenker jeg.

Lenke til kommentar

Jeg er skuffa! Jonathan is a liar!

Jonathan har fått sparken. Det er Tone Damli Aaberge som har tatt over nå (og reklamen ble ikke akkurat mindre irriterende da, nei). Kanskje det er derfor?

 

Teit da! Med mindre man har tenkt å bruke internett bare hver 30. dag, og sparer penger på det, så kan jeg ikke se noen andre fordeler enn at man slipper reklame.

Å kunne spille av sanger offline kan være veldig greit om man skal på hyttetur for eksempel. Ellers er det jo noen andre fordeler, som høyere lydkvalitet og tilgang fra mobilen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...