Gå til innhold

Hjelp til kjøp av nytt skjermkort


Anbefalte innlegg

Har for øyeblikket ett 4650 og det (som forventet) lagger en del på Battlefield: Bad Company 2. Går helt fint når det ikke skjer så mye, men når det blir mye støv og røyk på skjermen blir det en del lagg.

 

Jeg spiller på 1920x1080.

 

Så målet mitt er egentlig å kjøre BF:BC2 uten lagg med 1920x1080 oppløsning, så billig som mulig. Helst på Medium, men Low er også greit (bryr meg ikke veldig mye om grafikk).

 

Så det jeg tenkte var at jeg enten skulle kjøpe meg ett 4770 eller ett 5670 (vil dette greie BC2 uten lagg?). Ett problem her er at jeg bare har en billig 400W PSU (Silverpower SP-400P2C) og det anbefales 450W for 4770, kommer dette til å gå? Anbefales kun 400W for 5670 så jeg regner med at det skal funke fint.

 

En annen mulighet hadde vært å oppgradere PSU'en og kjøpe meg ett 5750/5770, men som sagt spiller jeg gjerne på low så lenge det ikke lagger, og er egentlig ikke interissert i å bruke så fryktelig mye penger.

 

CPUen min er en Dual Core AMD Athlon Black Edition 7750, som jeg har klokka til 3,2GHz, hvor stor flaskehals kommer denne til å bli med ett 5750/5770 oppsett? Er det i det heletatt noe poeng å gå for 5750/5770 over ett 4770 eller 5670 med denne CPUen?

 

Dette ble visst litt lenger enn jeg hadde tenkt meg, men det hadde vært flott hvis noen kunne hjelpe meg her :) Takk på forhånd!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg kjøpte nylig et ATI Radeon HD 5770 for litt over tusenlappen for å erstatte mitt gamle 9800GTX. Dette skjermkortet er mye ytelse for penga, pluss at det er stille og strømgjerrig. Det er heller ikke noe problem å kjøpe enda ett og kjøre dem i crossfire :-)

 

Her er Vapor-x versjonen, som jeg valgte fordi den er litt kortere enn standarden, og jeg hadde problemer med at skjermkort presset borti harddiskene i Antec 900. Den koster rundt 100kr mer enn den billigste versjonen.

Endret av dahwan
Lenke til kommentar

kjører du i 1920x1080 så er det som oftest ikke lenger cpu som er flaskehalsen. På den oppløsningen er FPS i spill den den samme på alle cpu'er (fra ca 3GHZ og oppover).

 

Så jeg tror ikke CPU blir flaskehals, i hvert fall ikke på den oppløsninga og hvis du har på litt eyecandy.. I lavere oppløsninger vil CPU ha mer og si

 

sjekk denne linken AndanTech, god sammenligning mellom de skjermkortene du lurer på. Jeg ville valgt 5750 eller 5770, men så liker jeg å ikke ha ting på low da...

 

Du får 5770 til rund 1200,

http://www.netshop.no/aspx/produkt/prdinfoVnet.aspx?plid=143336

 

Men det er jo du som må se på budsjettet ditt,

Endret av krist2
Lenke til kommentar

Tror kanskje jeg skal gjøre som dere sier og oppgradere PSU'en og kjøpe meg ett 5750 eller 5770.

 

Hvor stor forskjell er det egentlig mellom 5750 og 5770?

Og vil 512mb versjonen være nok, eller burde jeg gå for 1gb?

 

Hvis jeg skal ha en Phenom II x2 550 så tror jeg jeg må ha nytt hovedkort itilleg, så det får eventuelt komme litt senere.

Lenke til kommentar

Det jeg tenkte på var at 5770 kanskje dro PSUen min litt for hardt, så den streika og eventuelt kortslutta resten av systemet.

 

Men tenker nok jeg kommer til å gå for 5770 kortet krist2 linka til litt lenger oppe, og eventuelt en ny PSU hvis den jeg har er for dårlig, så får vi se på ny prosessor og hovedkort litt senere :p

 

Takk for hjelpen alle sammen!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...