Gå til innhold

Reklame som flasher i 0.1 sekund? Hvorfor?


Anbefalte innlegg

Har merka noe!

 

Når jeg refresher eller trykker et eller annet her på diskusjon.no så er det reklame øverst til høyre.

 

Men den er der bare i 0.1 sekund.

 

Er det sånn hjernevask eller wtf?

Det er hvertfall et banner der som forsvinner med en gang.

Endret av bollerbrus
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ah, men jeg tror jeg fant ut hvorfor, reklamen skal jo egentlig ligge til venstre på siden, ganske langt nede.

 

Men den dukker opp øverst til høyre sånn 0.1 sekund før den flytter seg dit den skal.

 

Må være browser-relatert, CSS-relatert eller en blanding av de to.

 

Men jeg la ikke merke til det, for jeg var øverst på siden når jeg refresha.

Endret av bollerbrus
Lenke til kommentar

Har ikke sett det.

 

Forøvrig; Hvis en ikke oppfatter det, blir man ikke påvirket. Coca Cola prøvde seg på det der på 60 -eller 70- tallet, men det funka ikke ;)

 

Hvor har du lest at det ikke funket? Jeg er ikke sikker, men jeg mener å ha lest at det funket og at det i dag er ulovlig med slike reklamer fordi de var ekstremt påvirkelige.

Lenke til kommentar

Slik jeg har skjønt det blir det så vidt det er oppfattet av underbevisstheten. Om det f.eks. flashes en Cola-logo i 0,1 sekund vil man automatisk få lyst på Cola fordi underbevisstheten plutselig blir obs på det. Om dette er en myte eller sannhet må noen andre svare på.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+981287349

Dette heter skjult reklame og er ofte å finne i noen filmer. Som f.eks der folk drikker Coca-Cola i bakgrunnen og lignende. Var på besøk på media linjen i 10. klasse, og vi fikk se en skjult reklame i en film som ble spilt ganske sakte.

Endret av Slettet+981287349
Lenke til kommentar

Det kom en sånn "reklamegreie" i en skrekkfilm jeg så en gang. Skulle sette på pause og så stoppa jeg tydeligvis rett på den, var et superskummelt ansikt, men da jeg spilte filmen vanlig etterpå kunne man ikke se det.. Er det for at man skal bli mer redd eller no?

Lenke til kommentar

Vel, for å sitere pensumbok (engelsk) for forbrukeratferd:

 

"The effectiveness of so- called sublimal advertisment was reportedly first tested at a drive-in cinema in New Jersey in 1957, where the words "eat popcorn" and "drink Coca Cola" were flashed on the screen during the film. Exposure times where so short that viewers were unaware of seeing a message. It was reported that during the six- week test period, popcorn sales increased 58 per cent and Coca Cola sales increased 18 per cent, but there findings were later reported to be false. Years later, a scientific study found that although subliminal stimulus "coke" served to arouse thirst in subjects, the subliminal command "drink Coke" did not have a greater effect, nor did it have any behavioural counsequenses."

 

- Consumer Behaviour, Schiffamn, Kanuk og Hansen. Side 173

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...