Jump to content
Sign in to follow this  
Bjarnemann

Snus og trening

Recommended Posts

Har lest litt rundt nå om snus og helseskader, og inntrykket jeg får av kjære internett er at snus faktisk ikke er så farlig. NOen sier det er 98% mindre farlig enn røyk, og noen sier at det ikke er skadelig i det hele tatt. I tillegg står det en rekke steder at snus kun er prestasjonshemmende (i forbindelse med trening) så lenge man har den i kjeften. Er en svært aktiv idrettsutøver, og vil nødig ødelegge noe mer trening enn det jeg gjør gjennom alkoholforbruket mitt.

Så før jeg putetr snusen i kjeften tenkte jeg å dobbeltkjekke med trofaste diskusjon.no for å høre hva dere synes;

-Er snus prestasjonshemmende? Hvor mye?

-Hvor helseskadelig er snus?

:fun:

Tja det er vel mye mer nikotin, i snus enn i røyk derfor er det ikke så bra. Blodårene trekker seg sammen når du snuser. Dette er vel heller ikke så bra, men kombinerer du Nikotin og Koffein så burde det vel gå bra?

Nikotin: Blodårene trekker seg sammen ergo dårligere sirkulasjon

Koffein: Blodårene utvider seg ergo øker blod sirkulasjonen

sikkert et dårlig svar, men det får gå! kan vel få noe nyttig utifra det :)

Edited by Rulator

Tja det er vel mye mer nikotin, i snus enn i røyk derfor er det ikke så bra. Blodårene trekker seg sammen når du snuser. Dette er vel heller ikke så bra, men kombinerer du Nikotin og Koffein så burde det vel gå bra? 

Nikotin: Blodårene trekker seg sammen ergo dårligere sirkulasjon

Koffein: Blodårene utvider seg ergo øker blod sirkulasjonen 

sikkert et dårlig svar, men  det får gå! kan vel få noe nyttig utifra det :)

Tull, men samme konklusjon. Nikotinet erstatter de oksygenførende cellene i blodet og ergo får du dårlige kondis siden organene ikke får nok oksygen.