Gå til innhold

Umulig å installere Win7!?


Anbefalte innlegg

Føler jeg har prøvd nesten alt, den stopper på 1% eller kommer ikke engang så langt, i "Expanding Windows Files".

Prøvde først en clean install, det var der den stopper opp. Installerte så en cracked versjon av XP (hadde ikke mulighet til å få tak i den lovlige CD med nøkkel før om en uke), sår å prøve å installere Win7 "gjennom" XP, der kom den helt til "Completing installation" før den stoppet.

 

Har prøvd med USB også. Har en Fujitsu Siemens Amilo LA1703, en forferdelig PC, men er den eneste jeg har, skal få bygget en etter bursdag og konf da :p

 

Jeg hadde Win7 Beta på den i August/Oktober, der hadde jeg samme problemet, men brodern hadde en DVD til, og det virket med den.

Endret av Zoro Sama
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ikke jeg som har kjøpt den, det er brodern. Fikk kjøpt flere nøkler gjennom skolen (HiØ), og han gav meg en .iso fil med Win7 og nøkkelen. 32bit

 

EDIT: Det med at han fikk med seg så mange nøkler som han gjorde (tror det var alle versjoner av Win7 både 32x og 64x) er 100% lovlig da :p

 

EDIT2: Fattern får ordna den gamle XP nøkkelen med CD til uka, hvis det viser deg at installasjonen blir HELT umulig :thumbdown:

Endret av Zoro Sama
Lenke til kommentar

Først og fremst har ikke broren din lov til å selge/gi bort slike lisenser, så du har i prinsippet en piratkopi av Windows 7.

Du har ingen lovlig Windows 7 plate, og trolig er den enten feilbrent eller så har det skjedd noe i nedlastningen.

 

Uansett er det ikke stedet å be om hjelp for å kunne installere en piratkopi.

Lenke til kommentar

Takk :!:

 

Skal si ifra om hvordan det går, og nå har jeg kjøpt inn et annet merke DVD'er. Verbatim isteden for Imation (?)

 

 

Og til myhken, .iso 'en får han på/ifra skolen sine nettsider, og er det en big deal hvis han bor her hjemme, og gir meg en Win7 key?

 

Lenke til kommentar

Er ikke noe big deal for meg, men for Microsoft så er det en big deal. Skulle de oppdage det, kan de svarteliste kontoen til broren din og alle lisenser han har fått derfra (inkludert alle operativsystemer etc, ikke bare Win7)

 

Det jeg skulle frem til at feilen ikke skyldes selve Windows 7, men at du ikke har original Windows 7 plate.

Ellers finnes det mange tråder om det å brenne ut .iso filer og hvilke feil man kan få ved feilbrenning.

 

Og du har trolig fått et eksemplar som er feilbrent.

Lenke til kommentar

Takk :!:

 

Skal si ifra om hvordan det går, og nå har jeg kjøpt inn et annet merke DVD'er. Verbatim isteden for Imation (?)

 

 

Og til myhken, .iso 'en får han på/ifra skolen sine nettsider, og er det en big deal hvis han bor her hjemme, og gir meg en Win7 key?

 

 

Forklarte meg vel litt dårlig, men du laster ned magicISO som sagt, og følger den andre linken jeg la med. Forskjell på DVD-R(RW) har ingenting å si.

Lenke til kommentar

Neinei, men det er faktisk 3 uker siden jeg kjøpte Verbatim DVD'er :p

Altså lenge siden!

 

Er ikke noe big deal for meg, men for Microsoft så er det en big deal. Skulle de oppdage det, kan de svarteliste kontoen til broren din og alle lisenser han har fått derfra (inkludert alle operativsystemer etc, ikke bare Win7)

 

Det jeg skulle frem til at feilen ikke skyldes selve Windows 7, men at du ikke har original Windows 7 plate.

Ellers finnes det mange tråder om det å brenne ut .iso filer og hvilke feil man kan få ved feilbrenning.

 

Og du har trolig fått et eksemplar som er feilbrent.

 

Hvordan kan de klare å finne det ut? :hmm:

 

Og jeg fikk bare .iso fila av ham, så er da de 7 kopiene sansynlighvis feilbrente?

Lenke til kommentar

Hvis du har .iso filen og brent dem ut selv, så er det trolig feilbrenning eller dårlig kvalitet på DVD platene.

Det kan jo også hende at selve .iso filen er korrupt da (først lastet ned, så kopiert til noe, så fra noe inn på din pc).

 

Og hvordan MS kan finne ut om han har gitt ut lisenser?

Først og fremst om han bruker de samme lisensene på flere pcer...

Så om han faller i fristelsen til å gi ut noen til venner etc, som så igjen sprer dem.

 

Men ellers skal du være nokså trygg. Men spør du MS bruker du en ulovlig kopi og broren din har brutt betingelsene for MSDNAA kontoen sin.

Lenke til kommentar

Hvis du har .iso filen og brent dem ut selv, så er det trolig feilbrenning eller dårlig kvalitet på DVD platene.

Det kan jo også hende at selve .iso filen er korrupt da (først lastet ned, så kopiert til noe, så fra noe inn på din pc).

 

Og hvordan MS kan finne ut om han har gitt ut lisenser?

Først og fremst om han bruker de samme lisensene på flere pcer...

Så om han faller i fristelsen til å gi ut noen til venner etc, som så igjen sprer dem.

 

Men ellers skal du være nokså trygg. Men spør du MS bruker du en ulovlig kopi og broren din har brutt betingelsene for MSDNAA kontoen sin.

 

Nevte vel over at han kjøpte flere nøkler? :hmm:

Jeg tror hvertfall han gjorde det, og PC'n hans er 64x, så jeg tror ikke han har gitt den ut til venner. Snakker med han når han er hjemme igjen etterpå ;)

 

Og grunnen til at det ikke virker må være dårlige DVD'er, jeg fikk han til å brenne ut 2 stk på sin PC, prøver snart med MagicISO og Verbatim snart :D

Endret av Zoro Sama
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

swearing.jpg

__________________________________________________:realmad:

 

 

Føler jeg har prøvd ALT nå...!

 

Fikk tak i en orginal DVD som funka på en annen PC i huset, samma problemet. Satt min HDD i den PC'n det fungerte på, virka ikke.

 

Kan det være noe galt med DRD-Rom'et på dataen? :dontgetit:

Endret av Zoro Sama
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...