Gå til innhold

Sigma blits virker ikke med trådløs blitsutløser


Anbefalte innlegg

Har kjøpt meg en trådløs blitsutløser (http://www.dealextreme.com/details.dx/sku.13089). Den virker fint sammen med EOS 350D og EX430. Har og en Sigma EF530 DG ST (http://www.fotovideo.no/aspx/produkt/prdinfovnet.aspx?plid=85981#) som virker fint sammen med kameraet.

 

Problemet er at dersom Sigma blitsen kobles til mottakeren så skjer det ingen ting. Har også prøvd med sync- ledning mellom sender og mottaker, uten hell. Er det noen som vet hvordan dette kan løses?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Da jeg satt og så på Phottix Tetra blitsutløsere på eBay tidligere en kveld kom jeg over dette:

 

"Sigma DG ER-530 Super and EF-530Super. Press the mode button until "SL" appears in the right and 2x more for "c0" appears in the middle. You can now Read "C0 SL". The flash now works with Tetra. This is the ONLY mode who do react on middle contact. All other, like "TTL", "SL" or "C1 SL" does NOT work with middle contact circuit. This is also no Tetra issue."

 

 

Regner med det kan være noe likt? Utløserne ser ganske like ut.

 

Det er visst bare én modus der blitsen kan utløses med kontakten i midten av skoen.

Endret av Martin_PS3
Lenke til kommentar

Tror utløserene er rimelig lik, men blitsen har ingen "mode"- kanpp, kun en bryter som kan stå i av disse posisjonene : Off - TTL - MH - ML. Har prøvd med bryteren i alle de nevne posisjonen, uten hell.

 

Trenger blitsen kontakt med kamera for at den skal kunne avfyres?

Lenke til kommentar

Jeg har også denne blitzen liggende, og har testet forskjellige trådløse triggere på den, men ingen har fungert. Har leitet ganske grundig etter noen løsning på det, men ser ikke ut til at det enda er noen som har fått det til med EF-530 DG ST-modellen. Tror dette har med at den er 100% automatisk, og den trenger informasjon fra kameraet om brennvidde etc. for å utløses.

 

Så mitt beste råd er vel å selge den og heller gå for EF-530 DG Super som man kan gjøre manuelle innstillinger på.

Lenke til kommentar

Jeg har også denne blitzen liggende, og har testet forskjellige trådløse triggere på den, men ingen har fungert. Har leitet ganske grundig etter noen løsning på det, men ser ikke ut til at det enda er noen som har fått det til med EF-530 DG ST-modellen. Tror dette har med at den er 100% automatisk, og den trenger informasjon fra kameraet om brennvidde etc. for å utløses.

 

Så mitt beste råd er vel å selge den og heller gå for EF-530 DG Super som man kan gjøre manuelle innstillinger på.

 

Eller en Canon blits.....

 

Jeg har en 530 DG Super som brukes trådløst sammen med Nikon blitser og trigges med SU800. Sigmaen gjør jo den jobben den skal, men det er enklere å sette opp "orginalblitsene".

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...