Gå til innhold

ASUS A7V8X skal vel støtte 400 MHz DDR....eller?


Trc

Anbefalte innlegg

I spec sheet'en til kortet står det følgende:

 

DDR400 (PC3200), the latest and fastest DDR memory standard, supports bandwidth up to 3.2GB/s to provide enhanced system performance. (Note: PC3200 Max. to 2 banks only; PC2700 Max. to 4 banks only)

 

I BIOS'en får jeg kun sette DDR-hastigheten til 333MHz eller Auto. Betyr Auto at den kjører på 400 da, eller?

 

Håper noen kan svare meg.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hmmm.... nå leste jeg på en side ( tror det var www.lostcircuits.com ) at man bare kunne kjøre RAM'en på 400 hvis man satte FSB til 266. Hvis man har FSB på 333, så må RAM'en kjøres synkront. Oh well... Kanskje i neste BIOS-oppdatering :-?

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Hmm..har athlon xp2600+ (thoroughbred, 333 mhz bus) og 512 MB Corsair XMS2700 DDR-DIMM. Får kun valgt mellom 333 mhz og Auto jeg og, men derimot har jeg et annet spørsmål.

 

Hvorfor står cpu'en på 12,5x166(~) når jeg setter den på auto? Trodde at hele hensikten med ovenstående CPU var at den jobba på 333mhz jeg?

 

Kan sette den på manual, men har likevel kun opp til ca 250mhz cpu-fsb. *undre litt*

 

Sikkert bare jeg som roter, men må jo spørre. :roll:

Lenke til kommentar

Ah..takk takk, der lettet en tung bør fra mitt hjerte. Var redd jeg hadde kjøpt eller gjort nei feil. Må innrømme jeg hadde forventet LITT mer av ddr-teknologien, men det går nok fint.

 

Og ang. Via KT400 så mener jeg det er mer enn bra nok, inntil forrige uke satt jeg på en 733MHz PIII så for meg er det forbedring. Forlanger ikke så mye så. :p

 

Takk for hjelpen.

Lenke til kommentar

Det er bortkastet å kjøre minnet på høyere hastighet enn prosessoren på AMD systemer. Så kjører du 333Mhz på prosessoren så holder det med det til minnet også. Kjør heller mer aggressive innstillinger på minnet.

I mange tester så viser det seg faktisk at ytelsen i noen tilfeller detter et par prosent når du kjører asynk hastighet på minne/prosessor.

Lenke til kommentar
Mulig jeg tar feil, men har ikke Via brikkesettene masse tull med Radeon kort?

 

Mitt ASUS A7V8X nektet plent å fungere skikkelig med mitt radeon 9700, da SPESIELT om jeg brukte VIA sine AGP drivere... Med M$ sine standard AGP drivere som følger med WinXP var kortet stablit med ytelsen mye lavere enn nå!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...