Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Hva må til for å fungere bra i samfunnet?


TheExcalibur

Anbefalte innlegg

Hva mener dere må til for å jobbe, gå på skole og andre sosiale ting,aktiviteter?

Vel jeg mener man bør være innstillt positivt for det man skal gjøre.

Hva kreves for å være i en jobb,skole?

Jeg mener det er krevende å jobbe og gå på skole. På jobb skal man passe på at alt går riktig for seg. Forholde seg til ledere og andre som jobber. Man må ta ansvar og vise respekt.

På skole skal man lære, ta til seg informasjon og konsentrere seg. Man får oppgaver som må gjøres, miljøet spiller inn og karakterende kan være krevende.

Hva slags instillinger skal man ha?

Positiv instillinger som for eksempel: ''Dette skal jeg klare''!

Hva slags tiltak må til?[døgnrytme, kosthold,etc]

Det er helt klart at sover man dårlig eller spiser uregelmessig eller for mye blir kroppen i ubalanse. Dermed mer sårbar for ting som skal presteres.

Dette kan være en tråd som folk skriver informasjon om ting som man bør passe på. Både for normale folk og folk med sykiske lidelser. Lag noen problemløsninger som kan hjelpe folk.

Ikke all har det som skal til for å gjøre disse tingene. Vanskelig oppvekst eller for mange ting på planen kan føre til vanskeligheter med dette. Ved fødsel av barn eller bruk av stoff kan skape problemer for den enkelte. Spesielt å ikke kunne være sosial trenger ikke bety at man har asperger, shizofreni. Eller andre diagnoser. Man skal ikke henge seg så mye oppi diagnoser. Det er vanskelig å sette dem. Det kan stemme men trenger ikke å stemme helt. For det finnes naturlige forklaringer. Fordi man har vært skjermet inne fra samfunnet mister man den soiale kunnskapen om hvordan man skal oppføre, oppfatte ting blandt mennesker når man utvikler seg innenfor sykiatrien. Fra alder 10 til 20 eller noe.

Jeg selv har vært syk i snart 7 år. Endelig kan jeg begynne å leve igjen.

Endret av Jason Blade
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det holder med to ting: evnen til å klare å komme seg gjennom en skoledag / evnen til å klare å gjennomføre en jobb tilfredsstillende. Evnen til å gå i matbutikken og handle seg mat.

 

Resten er frivillig, selv om mye henger sammen med de to nødvendige tingene. Man kan gå gjennom obligatorisk grunnskole uten å si et eneste ord, uten å gjøre en eneste lekse. Man kan finne seg en jobb som krever usedvanlig lite. Man kan gå på en butikk og handle seg mat uten å si et eneste ord.

 

Man må innse at alle ikke er hypersosiale utadvendte personer som gidder å virkelig stå på i en krevende jobb.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...