Gå til innhold

5970 @ 1000/1220 (update: fix over 1000)


Anbefalte innlegg

@ MR2_Magne:

 

tror du burde kjøre ett par gpu-z og måle hvilke temps du har på vrm'ne dine når du kjører den clocken. Testa noen min nå uten extreme burn og uten msaa på samme clock. Og dem var oppe i 92 grader før jeg satte opp core clock og det låste seg :whistle:

Stillte opp litt for mye :tease:

 

 

Har fulgt med vrm tempen alle gangene jeg har klokket. Men har IKKE fått med meg at tempen på disse økte betydelig UTEN AA! Prøvde dette nå og det har jo beviselig effekt. Men jeg trudde AA ville være tyngre og dermed generere mer varme.

 

Her er kjørt MED aa...

 

post-62122-1268495111,6722_thumb.jpg

 

Her er kjørt UTEN aa...

 

post-62122-1268495122,3062_thumb.jpg

 

 

Jeg kan også si det at jeg har ikke sjans på 950MHz core clock med mindre enn 1.2v. Og jeg MÅ opp i mer enn 1.275v for å nå 1000MHz. Uten aa ble jo dette en skummel affære med 115grader vrm temp... huff..

 

Kjøling består jo av EK fullcover vannblokk. 3x120mm EK radiator. Og med overklokket cpu og gpu blir dette varmt assa! Skikkelig varmeovn den svære kassa her... :)

 

post-62122-1268495379,3146_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Gruble gruble. Jeg har jo asus kort jo. Dette liker jeg ikke nei.. :cry: Får søke om det finnest en custom bios til 5970 kortet tenker jeg.. :w00t:

hmm.. når du modifiserer cfg fila til afterburner... Lagrer du med "save" eller "save as" ?

 

Av en eller annen grunn funket ikke "save" for meg. Jeg måtte velge "save as" --> all files. og så merke cfg fila for så å lagre... :p

post-62122-1268497068,1538_thumb.jpg

Lenke til kommentar

Ah det kan jeg og prøve da. Bare lukker den å da spørr den om jeg vil lagre. Kanskje der det blir feil. Får testes.

 

EDIT-1: Nei er ingen forskjell. Men når du clocker med justert config fil da ser du att det flimmrer akkurat når du setter clocken..

Lete etter bios eller noe...

 

EDIT-2: Det funker visst over 1ghz lell nå. Bare att det er litt tricky å stille det på grunn av denne byttingen mellom 2d\3d. Vill låse seg, men går bra når mann gjør det etter att 3dm er lastet inn. Tester litt teorien av att ytelse vil minnke ved høy clock på core\mem

 

Tester med 1200 på mem og 1010 på core. Sjekke om det blir bedre\dårligere når jeg setter opp minne

Endret av turbo_fever
Lenke til kommentar

Jeg har hvertfall ikke funnet noen "custom" bios til 5970. Og det tror jeg nok ikke du finner heller.

 

Jeg kom ikke lenger enn 1020 på min. Men får vel si meg fornøyd med 1000/1220... funker greit i dem spill som er nå... hehe tongue.gif

 

 

Tror ikke det finnes heller, men det skal jo gå å modde en bios selv.

 

Den .cgf fiksen funker ikke hos meg, får det ikke stabilt med stock engang.ermm.gif

Endret av minhund
Lenke til kommentar

@minhund.

 

Har du vært i regedit og skrudd enable upls til 0? Jeg fikk bare BSOD nå her idag, skjønnte ikke noe. Og sjekka regedit og der var det stillt seg på igjenn. Skjer sikkert hver gang du installerer drivere. Du kan sjekke den. Kanskje du allerede har det..

 

 

Har sjekket det og jeg kan ikke kjøre med den .cgf fiksen, mulig det har med blandingen av 5970 og 5870. Jeg fikk det til å funke når jeg bare hadde 2x 5870.

Lenke til kommentar

Hva bruker du for å justere volt? msi afterburner? Hvis ja hvilken versjon. Har du prøvd å gå inn i regedit: HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\ControlSet001\Control\Class\{4D36E968-E325-11CE-BFC1-08002BE10318} os bytte enable upls til 0.

 

Så skru av msi afterburner og åpne MSIAfterburner.cfg filen.

Bytt EnableUnofficialOverclocking fra 0 til 1. Kan hende du får samme problem som minhund.. Att det bare henger seg. Sjekk om du får justert mer på volten nå..

 

Funker det ikke så er det bare å prøve å flashe til msi eller asus bios.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...