Gå til innhold

5970 @ 1000/1220 (update: fix over 1000)


Anbefalte innlegg

Her er ett fjellstabilt 5970 på 1000/1220! :D Tempen er fin fin og ;)

 

Har brukt som kjøling EK fullcover vannblokk på kortet. Kan nå over 1000MHz på gpu men trenger en annen bios. For mitt er låst til 1000 som maks. Noen som har tips?

Minne får jeg ikke stabilt over 1220MHz. Har sett at andre får det stabilt på 1300 på 5870 og noen har fått det til på 5970.. men rapporter viser at GDDR5 er litt lotto med tanke på overklokking.

post-62122-1267297340,6989_thumb.jpg

Endret av MR2_Magne
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har nå fått til å komme meg over 1000 grensen. Tror ikke det hadde noe med Asus bios å gjøre.

 

Jeg hadde problem med total frys ved bruk av unofficialoverclock med Afterburner. Det som hjalp for meg finner dere på denne siden!

http://www.evga.com/FORUMS/tm.aspx?m=125438

 

Men selv om jeg kom meg over grensen, var det ikke langt over jeg greide å komme før det ble ustabilt. MEN uansett brøyt jeg barrieren... 1020MHz

post-62122-1267365100,4889_thumb.jpg

Lenke til kommentar

Virker som dette kortet skal ha noe mengder med voltøkning rundt. 950\1200. Det kjører jeg på 1.149 og q9650 på 4.5ghz@ 1,424

 

Går jeg opp litt i frekvens så starter maskina på nytt i 3dm etc.

Kan jo være missmatch mellom cpu å gpu da..

 

@Minhund: Når får du "problemer" da :roll: med 5970 kortet

Lenke til kommentar

Hadde en stund et HD 5870, når du overklokket med MSI afterburner der, så holdt deg seg på den klokken hele tiden, altså det klokket seg ikke ned igjen, kanskje det hadde hvert mulig å fått til noe sant? Har sett noen guider på hvordan man kan endre 2d modes og sant, men jeg vil egentlig bare få deaktivert de. Noen som vet om hvordan man gjør det?

Endret av Zero-
Lenke til kommentar

får ikke mitt stabilt på 960/1250. Samme hvilken volt det er.

Sikkert noe konflikt mellom cpu/gpu. Når jeg kommer nermere 1,250v da går der 5-6sek så restarter den bare. Så hjelper ikke alltid med mere volt. Sikkert greid mere med cpupå 4,4 ikke 4,5.. Dårlige greier ja. Nesten 25k da i vantage :hmm: Noe tips.

Lenke til kommentar

får ikke mitt stabilt på 960/1250. Samme hvilken volt det er.

Sikkert noe konflikt mellom cpu/gpu. Når jeg kommer nermere 1,250v da går der 5-6sek så restarter den bare. Så hjelper ikke alltid med mere volt. Sikkert greid mere med cpupå 4,4 ikke 4,5.. Dårlige greier ja. Nesten 25k da i vantage :hmm: Noe tips.

 

Prøvd å senke minne til 1200 og så prøve på 1000MHz gpu? Mitt minne nekter å gå aldri så lite over 1220MHz...

Lenke til kommentar

Hvis du har prøvd å sette 1.299v på gpu, og den enda ikke greier mer enn 960. Ja så har ikke jeg noen flere triks. Kanskje den da rett og slett ikke går lenger. Evt at den trekker så mye strøm at psuen din sliter på 12v linja. Ikke greier å levere stabil linje. Min psu er Corsair hx850. Den har 70amp på 12v linja og har derfor null problem så langt på mitt system.

Lenke til kommentar

Det kan hende det kan være noe psu greier. For jeg får ikke noe artifacts eller noe. Den blir ustabil å bare restarter på 1.25v.

Mer stabil på 1.149. Du har vel singel rail 12v du sikkert. Det har ikke min.

 

Tro om det ville hjolpet å kjøre en kabel til 6pin og en kabel til 8pin kontakt på skjermkortet?? Min er nok for dårlig ja.

Bare 20amp x 3 til pcie er ikke bra..

 

Såg og på gpu-z att det drar 17-18amps om jeg ikke husker feil. Eller kanskje det er noe annet vi ser der??

Endret av turbo_fever
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...