Gå til innhold

5970 @ 1000/1220 (update: fix over 1000)


Anbefalte innlegg

Her er noe jeg fant i ett forum tilhørende en test av 5970.

 

The short answer is that most quality 750W power supplies will provide enough power for your 5970.

 

The long answer is that for stock operation there should be 15 amps available from the rail from which the 8-pin is drawing, and around 8 amps on the rail from which the 6-pin is drawing. For overclocked boards, power supplies with 20A and 10A respective rail ratings should cover you up to the 400W range. PSU quality becomes important here since the voltage should not drop when the rails are heavily loaded.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det var nok psu som ikke greide å levere gitt. Kjører en rail på 6pin kontakt å en rail på 8pin kontakt. Nå har jeg kjørt 3 ganger på 3dm vantage på 1,2V. 950/1200, 960/1250 og 970/1250.

Ingen problemer. Så må endten trikse litt eller bytte psu når det skal bukes 2x5970.

 

Driver nå å tester max clock når det er 20amp på hver kontakt.. :thumbup:

Lenke til kommentar

Det var nok psu som ikke greide å levere gitt. Kjører en rail på 6pin kontakt å en rail på 8pin kontakt. Nå har jeg kjørt 3 ganger på 3dm vantage på 1,2V. 950/1200, 960/1250 og 970/1250.

Ingen problemer. Så må endten trikse litt eller bytte psu når det skal bukes 2x5970.

 

Driver nå å tester max clock når det er 20amp på hver kontakt.. :thumbup:

 

Bruk MSI kombustor til å stresse kortet. Mye enklere å raskere å finne maks da. Da kan du ha oppe Afterburner samtidig å klokke det "on the go". Kombustor er laget for multi gpu også så du får stresset begge gpuene 100%. Bare ikke bruk Extreme burning mode... da blir ting varmt... Når du finner maks innstillinger i Kombustor, eller evt Furmark som er samma greia, så har du en 24/7 stabil clock. For å si det sånn... er den stabil i Kombustor/Furmark så er den STABIL.

 

La det gå 3-5min mellom hver 5mhz økning. Trenger ikke mer, å la den gå i 30min har ingen mening. Du får aldri en slik belastning ved å kjøre vantage eller spill.

 

Eneste er at når jeg klokket mitt kort... Og fant min "maks"... Så fryser kortet.. Ikkeno artifacts eller noen andre tegn på at man nå har gått for langt. Den bare fryser, og da er det påan igjen med restart og hele pakka. MEN du har da funnet din maks.. hehe. Bare ta gpu og minne for seg. Så du veit hvilken som konker ut når det blir frys... :p

Lenke til kommentar

Tror nok du må åpne den fila som heter Furmark (Multi-gpu). Hvis ikke kjører du bare 1 av 2 gpuer. Ganske enkelt å finne ut om du kjører begge da. Bare å se på grafene i afterburner det. GPU usage grafene. Kjør Furmark og om bare den ene grafen viser tegn til liv ja så må du åpne Multi-gpu. ;)

 

Minhund:

Furmark/Kombustor kjører både gpu og minne på maks.

Lenke til kommentar

Tror nok du må åpne den fila som heter Furmark (Multi-gpu). Hvis ikke kjører du bare 1 av 2 gpuer. Ganske enkelt å finne ut om du kjører begge da. Bare å se på grafene i afterburner det. GPU usage grafene. Kjør Furmark og om bare den ene grafen viser tegn til liv ja så må du åpne Multi-gpu. wink.gif

 

Minhund:

Furmark/Kombustor kjører både gpu og minne på maks.

 

 

OK så når det står mem usage så er det DDR3 minne altså, jeg antok at det var skjermkort-minne.

Lenke til kommentar

hvor står det mem usage?

 

 

Det står nederst under hver GPU.

post-152551-1268432684,6187_thumb.jpg

Litt synd at 5970en ikke kan klokkes lengre enn 1000 MHz på GPUene.

 

 

Liten digresjon.cool.gif

Her ser du strømforbruket under testen, kjører med MIST 1000W.

post-152551-1268432800,2286_thumb.jpg

Endret av minhund
Lenke til kommentar

Men hvilken opengl kjører dere på da? 2 eller 3

 

EDIT-1: Her er da multi gpu komubustor, window mode, 1650x1050, 8x msaa, stabilitets test, xtreme burning mode. Dette er med 1 times testing. Temper å instillinger ser dere jo selv. Ja skjermkort på 950/1200/1,149v var det vel. Får teste uten msaa og sjekke om det blir høyere temper..

 

Untitled.jpg

 

EDIT-2: Her er samma testen i 1 time med opengl 3..

 

Untitled2.jpg

 

 

EDIT-3: Her ser dere temp etter 1 minutt uten msaa. Snakk om tempforskjell. Og den steig enda. Bare etter ett minutt har tempen på vrm steget med ca 25 grader mer.. Satan :eek:

 

Får vel ta ett par tester uten extreme burn og sjekke max clock

 

Untitled3.jpg

Endret av turbo_fever
Lenke til kommentar

hvor står det mem usage?

 

 

Det står nederst under hver GPU.

post-152551-1268432684,6187_thumb.jpg

Litt synd at 5970en ikke kan klokkes lengre enn 1000 MHz på GPUene.

 

 

Liten digresjon.cool.gif

Her ser du strømforbruket under testen, kjører med MIST 1000W.

post-152551-1268432800,2286_thumb.jpg

 

 

wow, du bruker faktisk 1kw/t ... er dette med 1 eller 2 stk 5970? .. vurderer kjøpe et til av disse godkortene, men om du får så stort forbruk med et kort, så holder ikke 1000w corsair lenge..

Lenke til kommentar

haha, det er sick oppsett.. Vil også være en av de som får tilgang til de nyeste cpuene før alle andre :innocent:

hehe.. Sliter med høy temp på 5970en min.. må nok ha bedre kjøleløsning før jeg setter i flere kort.. har xfx black edd. av 5970... får ikke justere volten mer enn 1,16v max.. noen løsning på dette?

minnet får jeg bare satt til 1,15v.

Lenke til kommentar

har du penger så får man tak i de nyeste cpuene :tease:

lenge leve Ebay;)

 

 

haha JG, det dær e-bay har æ lagt på hylla! :thumbdown: Så sinnsykt med svindel der.. kanskje æ har vært uheldi, men har ikke hatt et eneste bra kjøp der..

 

Du, kjøpte ikke du dæ 5970 forresten? eller va det 2*5870? :new_woot:

du har ikke en god kjøleløsning liggende til kortet? trenger også en god kjøler til I7'n min.. som passer på rampageII... :p

 

Edit: beklager trådkapringen.. Svar meg på pm om du har JG.. :O)

Endret av SLiks
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...