Gå til innhold

HIS HD 5970 Grey screen


RealSpZ

Anbefalte innlegg

Hei!

 

 

Bygde nylig en gaming-rig, med blant annet det siste kortet på markedet: ATI HD 5970 (underleverandør HIS).

 

Har den svært omfattende "Grey screen"-feilen, hvor skjermen plutselig blir helt mørk - Hvor det eneste man kan gjøre er å restarte pcen manuelt. Dette kan skje helt random, eller det kan skje ved overgang fra 3d til 2d-menyer i spill.

 

Mitt spørsmål er:

 

Finnes det noen her som har hatt samme feilen som meg? Og kan det foreslåes en eventuell løsning på dette?

 

KJIPT å bruk over 5k på et skjermkort som ikke fungerer lovende.

 

Jeg kjører Windows 7 64-bits operativsystem. Hovedkort er ASUS P6t deluxe v2 med siste oppdatering.

 

Hjelp!

Endret av RealSpZ
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvilken driver bruker du på skjermkortet? Den som fulgte med? Prøv og last ned 10.2 eller 10.3 så test da.

Jeg har samme kort, har ikke opplevd dine problemer enda.

 

Heisann!

 

Bruker den siste 10.2 driveren. Har ikke testet hva som fulgte med, da jeg ikke har oppegående cdrom atm. :p

 

PS: I dette øyeblikk har jeg fjernet driveren slik at jeg ikke skal få grey screen.

 

EDIT: Laster ned Catalyst 10.3 beta driver nå til test.

Endret av RealSpZ
Lenke til kommentar

Hei igjen!!

 

TUSEN HJERTELIG TAKK til deg Merkoen! Visste ikke at det fantes en 10.3 beta driver før du fortalte meg det! Nå fungerer alt som det skal! :D

 

 

Takk takk takk!!!=D

 

 

 

 

EDIT: Trodde alt fungerte da jeg kunne kjøre cs i 32 bits uten at det skjedde noe feil.. 20 min etterpå kom samme feilen. Er som om skjermen bare "slår seg av". :@

Endret av RealSpZ
Lenke til kommentar

Hmm ok.

Skal se om jeg får googla problemet ditt.

 

Kjedelig med slike feil når man kjøper ett kort til 5000++ :thumbdown:

 

Edit: Jeg hadde noen stripete problemer selv istarten. Hjalp ikke med nyeste drivere. Men når jeg brukte DriverSweeper (ligger på guru3d) og fikk fjernet alle .dll filene etc fra driverene, så installerte 10.2 på nytt. Da fungerte det som det skulle.

Så du kan jo evt prøve det også, selv om mange her mener at man ikke behøver og bruke driversweeper lenger. :p

Endret av Merkoen
Lenke til kommentar

Hmm ok.

Skal se om jeg får googla problemet ditt.

 

Kjedelig med slike feil når man kjøper ett kort til 5000++ :thumbdown:

 

Edit: Jeg hadde noen stripete problemer selv istarten. Hjalp ikke med nyeste drivere. Men når jeg brukte DriverSweeper (ligger på guru3d) og fikk fjernet alle .dll filene etc fra driverene, så installerte 10.2 på nytt. Da fungerte det som det skulle.

Så du kan jo evt prøve det også, selv om mange her mener at man ikke behøver og bruke driversweeper lenger. :p

 

Hei igjen!

 

Prøver dette nå! Takk for all hjelp så langt! Setter pris på alle gode råd og tips jeg kan prøve ut! :)

Endret av RealSpZ
Lenke til kommentar

Da har jeg testet Driver Sweeper, samt slettet alt av informasjon i registreret uten hell.

 

Jeg har også forsøkt å slett alle windows oppdateringer, samt oppdatere BIOS!

 

Noen råd/erfaringer?

 

 

:(

 

 

EDIT: Måtte til slutt formatere alt og legge inn clean-install. Problemet er nå at jeg ikke kommer inn i windows en gang. Like før pcen skal frem til bruker-bildet, kommer det signal-loss - også bare flimrer det mellom analog/digital. :@

Lenke til kommentar

Jeg sliter også med dette. Svært provoserende. Har du funnet ut noe mer om dette? Har du fått fjernet GSODen? Ubeskrivelig leit :(

 

 

Heisann!

 

 

Mitt problem med skjermkortet var at jeg fikk en "signal lost" beskjed på skjermen. HIS fortalte meg at ut i fra denne feilbeskrivelsen var det en defekt på kortet, så jeg måtte sendte denne i retur til komplett.no, for så å vente på et nytt et.

 

Hvis jeg var deg, ville jeg registrert meg på www.hisdigital.com/member. Deretter kan du ha dialoger med ansatte i HIS som skal kunne ordne det meste.

 

- Har du f.eks testet med siste 10.3 drivere? Evt har du forsøkt 10.2 + hotfix driverne?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...