Gå til innhold

Dalmantineren vår har blitt redd for meg. Trenger tips


Anbefalte innlegg

Hei!

 

Vi har en snart 13 år gammel dalmantiner som jeg tror det har klikket litt for. Samme hva jeg gjør så piper og hyler den bare jeg komme i nærheten av ho. Hvis jeg f.eks skal kjele henne litt, ender det med at ho står å riser som bare det ned halen mellom beina og piper.

 

I sted når jeg kom hjem og skulle kose litt med ho, ble ho så redd at den tisset på gulvet inne.

 

Det er bare meg hun er sånn mot også. Foreldrene mine merker ingen forskjell. Så de tror jo jeg har gjort noe slemt mot ho, selv om det aldri har vært tilfelle.

 

De eneste gangene hun ikke er redd er hvis det er mat inni bilde.

 

 

Hva kan være galt? Har aldri vært slem mot den, og prøver å være så snill mot den som jeg kan. Spiller fotball med ho og kjøper bein flere ganger i uken osv.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

men da ville vel de andre i huset også merke forskjell på henne.. om det var vondt hun hadde.

har ikke no svar egentlig , bare at det kanskje er litt sånn når hunder er i den alderen? at de får sånne dumme frykter for ting som ikke gir noe mening.. syns å ha hørt det, men veit altså ikke. bare en tanke som slo meg

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Uff da, så trist.. Tror dere må ta henne med til dyrlegen. Prøv å være i nærheten av henne så mye du kan men la henne ta intinativet. Vær tålmodig!

 

Jeg tror ikke det er så lurt at du prøver å kose med henne siden hun tydeligvis føler det som en trussel og at det derfor kan gjøre det værre.

 

Jeg har ingen anelse hvorfor hun er blitt sånn, så ikke ta rådene mine for seriøst. Lurer på om dyr kan få paranoid schizofreni?

 

Uansett, lykke til! Håper det ordner seg..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...