Gå til innhold

Supreme Commander 2 - dårlig grafikk?

Anbefalte innlegg

Skrevet

lastet ned demoen i går av supreme commandor 2, og så spilte jeg med de beste grafikkinnstillingene, men grafikken er mildt sagt dårlig.. er dårligere enn red alert 3 vil jeg si. skal ikke det liksom være et nytt spill?

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Grafikken er langt i fra SupCom 2s største problem - neddummingen, konsollvennligheten og retningskiftet mot den langt simplere (og for TA og SupCom-fans, forhatte) C&C-mekanikken gjør at det begynner å lukte kalkun av det hele.

Endret av Zealuu
Skrevet

Spillet er ganske bra synes nå jeg, men visuelt messing er den dårligere enn den første. Dette er nok fordi PC versionen er kunn en port fra konsoll.

Ganske tragisk, ja.

Skrevet

Så de har gått tilbake med 2'rn? Nei nei nei.

Helsikes konsollgutta når spillene utvikles til disse så går kvaliteten nedover.

Har sagt det før og sier det igjen, de er ikke like kresne på spill slik som vi PC spillere er, om du porter andre veien så blir det overlegen kvalitet i allefall, mens fra konsoll til PC så går det som oftest rett i dass.

Skrevet

Personlig spiller jeg mest på konsoll, men jeg er veldig enig i at man ikke designer RTS til konsoll og porter det til PC.

RTS hører hjemme på pc med mus og tastatur, sånn er det bare. 

Skrevet (endret)

Dette er ett godt eksempel på problemet for fremtidsutsiktene for PC-spill. Supreme Commander solgte relativt dårlig når en tenker på at det var Chris Taylor som stod bak det, skaperen av det grensesprengende Total Annihilation. Spillet fikk mye pepper for dårlig skalerbarhet i forhold til "gjennomsnitts PC'en". Hundrevis av enheter i spillet fikk selv den mest respektable PC til å knele når det gjaldt ytelsen. I tillegg så var ikke AI'en særlig god på custom maps. Trangen til å kverne ut de simpleste enhetene i det uendelige som en grunnleggende AI strategi, helt til ett sekund i spillet endte opp til over fem sekunder i reell tid var da det nedslående resultatet -- selv på meget gode PC'er. Men generelt fikk både Supreme Commander og den frittstående utvidelsen Supreme Commander: Forged Alliance meget god omtale i spillomtalene internasjonalt.

Problemet kom når mr. Taylor prøvde seg på XBOX360 markedet nesten halvannet år etter PC utgivelsen av Supreme Commander. Han håpte sikkert på at den unike multicore supporten ville gjøre det til en suksess på 360 og dens multicore prosessor. Men endte opp med å få lunke omtaler av spillet siden den reelle prestasjonen sank betraktelig, og i tillegg led av de forutsigbare problemet med begrenset brukergrensesnitt på konsoll som alle RTS jeg kjenner til har fått føle på konsoller(her er det vel bortimot umtvistelig at tastatur/mus er overlegent en enkel gamepad).

Slutten på visa er at at jeg føler utviklere/utgivere blir både for ambisiøse og griske. En vil ha tilgang på det mye større konsollmarkedet - og gjøre spill som i bunn og grunn er designet med tanke på brukergrensesnittet til en PC om til konsoll. Det lar seg gjøre for all del for enkelte sjangre, en trenger bare å se på Mass Effect 1 og 2 for bekreftelse på dette. Men selv skytespill tør jeg påstå har begrenset verdi. En CS match mellom en konsoll og PC vil være rått parti i favør PC'en.

Jeg kunne skrevet en meget lang post om dette emnet; Det er tross alt fremtiden for PC-spill som står på spill. Men føler ikke at denne tråden er rette plassen for det i forhold til emnet til den opprinnelige posten.

Jeg prøvde Supcom2 demoen, og har som en følge av dette meget lave forventinger til den endelige utgivelsen i neste uke. Kommer til å gi en fyldig respons på omtalen til spillverket når den kommer og jeg får testet spillet grundig. Det er jo alltids ett håp at demoen ikke representerer spillet skikkelig.

Til slutt vil jeg gi en rose til Valve for å investere i fremtiden for PC-spill(modulært innhold som lastes ned etter utgivelse og ett godt mottiltak mot den omfattende spredningen av piratkopier av spill på torrents). Halo universet og Steam tør jeg påstå at har egenhendig vist alle de positive egenskapene og det unike mangfoldet av spill som PC kan by på som du aldri vil kunne realisere med dagens konsoller, hadde bare flere utviklere og utgivere latt seg inspirere til det Valve har gjordt her... Jeg unner konsollspillere alt godt, men det må være mulig å ha en lykkelig sameksistens mellom PC og konsoll istedet for en utvannet smørje som ikke rettferdiggjør den ene eller den andre platformen.

Endret av Singularity
Skrevet

Om dere leser bloggen til Chris Taylor så forteller han at demoen er langtifra hvordan sluttresultatet vil være.

Også at 360 versionen av spillet vil bli lansert før PC versionen, sikker for å pusse mer på det visuele.

Så jeg har enda håp på at den vil se litt bedre ut.

Skrevet (endret)

Om dere leser bloggen til Chris Taylor så forteller han at demoen er langtifra hvordan sluttresultatet vil være.

Også at 360 versionen av spillet vil bli lansert før PC versionen, sikker for å pusse mer på det visuele.

Så jeg har enda håp på at den vil se litt bedre ut.

Det var jo beroligende å høre. Men har du link til den bloggen? Og ifølge Gas Powered Games' hjemmeside så har PC spillet verdenslansering 5. mars og 360 lanseringen er 19. mars...

Endret av Singularity

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...