Gå til innhold

selge pc... verdi?


Anbefalte innlegg

Hei, tenkte å anskaffe nytt system så det hadde vært kjekt og få noe igjen for det gamle.

 

 

noen som vet hvor mye jeg kan regne med og få for dette systemet?

 

Kabinett: Antec 1200

PSU: Corsair hx850

Hovedkort: Asus P5Q, P45, Socket-775, DDR2,

CPU: Intel core 2 duo e8500 3.16ghz

Skjermkort: 8800gtx

RAM: 4gb DDR2 ocz ram (800mhz)

Harddisk: Samsung 500gb hdd

CPU kjøler: Coolermaster v8

 

er det noe marked for dette?

 

 

Mvh Theiz

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tror nok 3000-4000 kr kanskje, om maskinen er lite brukt, og ikke overklokket.

 

Å gi mye informasjon. og bilder, kan trekke prisen opp, men husk at å selge på finn.no eller QXL som er som regel litt usikkert.

 

Så selg helst fra en større bedrift, som regel er folk villig å betale mere, om de vet at salget er seriøst.

 

Hvor lenge har maskinen vært brukt? Hvor mye?

 

Hadde valgt å kjøpe en ny harddisk som du bytter, med den gamle, siden da er det mindre sansynlig at brukeren får defekt harddisk med det første.

 

Husk også å rens datamaskinen for støv, så gir det bedre pris.

Endret av LMH1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132

Dersom det er slik at de som vanker her kun skal ha det siste/dyreste av hardware så er det liten vits i å be om råd om pris. Kategorien kan faktisk stenges vil jeg påstå. :)

Å selge en rigg slik trådstarter oppgir for under 3000 er ingen hensikt, annet enn for å få seg noe matpenger. :)

Sjukt å se at noen faktisk foreslår ned mot kr.500.

Bare PSU'en alene er verdt dette. Vil jeg påstå. :)

 

Men, det er markedet som bestemmer.

Er det ingen på Finn/QXL som vil ha en slik grei rigg så er den verdt kr.0 faktisk.

:)

Lenke til kommentar

Å komme med prisantydninger på 500 til 1 000 kr er nesten like uærlig som å prøve å selge en 3 år gammel rigg for alt for høy pris.

 

Som nevnt har denne riggen en meget god PSU med 7 års garanti og et toppklasse kabinett. Kabinett og PSU har en nypris på ca 2 600 kr. Personlig ville jeg uten å blunke betalt en 700 - 900 kr for en par år gammel HX 850W om jeg hadde trengt det.

 

Kabinettet ville også være et meget bra kjøp selv om det var moen år for omtrent samme pris.

 

Ellers er jeg særdeles enig med TL1000S. Ikke minst i at rett pris er hva noen vil betale for maskina.

Lenke til kommentar

Hvis jeg hadde vært på jakt etter brukt pc, hadde jeg vært på vakt fra noe på 6000-8000,- jeg tror at hvis du legger in fine bilder, renser den for støv kan du prøve på å selge den for 5000-6500,- men du bør kanskje kjøpe en harddisk, så ikke kjøperen blir sur hvis harddisken krasjer!

Lenke til kommentar

Legg den ut på QXL med utropspris 1 krone og du oppnår riktig pris etter hva markedet vil betale. Dette høres ut som 3500-4000 kroner sluttpris for meg. Genuin Windows har også en verdi for budgivere.

Anbefaler alle å legge ut hardware på auksjon så fort som mulig. Glem urealistiske minstepriser. 1 krones utrop gir riktig pris til slutt.

Lenke til kommentar

Hei, tenkte å anskaffe nytt system så det hadde vært kjekt og få noe igjen for det gamle.

 

 

noen som vet hvor mye jeg kan regne med og få for dette systemet?

 

Kabinett: Antec 1200

PSU: Corsair hx850

Hovedkort: Asus P5Q, P45, Socket-775, DDR2,

CPU: Intel core 2 duo e8500 3.16ghz

Skjermkort: 8800gtx

RAM: 4gb DDR2 ocz ram (800mhz)

Harddisk: Samsung 500gb hdd

CPU kjøler: Coolermaster v8

 

er det noe marked for dette?

 

 

Mvh Theiz

 

Som flere påpeker her i tråden så trekker kabinettet og psu prisen opp kraftig , gitt at det ikke er noen skader eller alvorlige riper så kan du godt starte på en base pris på 1500 Kroner , problemet blir nok at de andre komponentene er litt utgåtte :

 

Cpu : 500kr

Hovedkort : 300Kr

Ram : 300Kr

Harddisk : 150Kr

Skjermkort : 250kr ( finnes nok noen som kan gi 500 for det, men 8x er en veldig trøbblete serie).

 

Totalt estimert så kan du prøve å ta utgangspunkt i en salgspris på 3000kr og se om du får noen bud over denne prisen , men nytteverdien er garantert langt over salgsverdien og tiden du kommer til å bruke på å prøve å få solgt denne.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...