Gå til innhold

Kjøpe ny mobil, HTC Desire eller SE X10i?


oiqbal

  

70 stemmer

  1. 1. Hvilken mobil vil du ha kjøpt?



Anbefalte innlegg

Hei folkens.

 

Trenger litt hjelp her, har planer om å kjøpe ny mobiltelefon. Valget står mellom HTC Desire og Sony Ericsson X10i Sensuous Black.

 

Det er to gode telefoner og jeg får ikke helt bestemt meg om hvilken jeg skal kjøpe. HTC er jo prismessig billig uten abn, eneste forskjellen jeg ser er vel kamera (5 MP) på HTC Desire og (8 MP) på X10i og selvsagt versjon på Android ved lansering.

 

Hvordan er telefoner fra HTC og SE kvalitetsmessig/ feil etc, jeg har aldri hatt noen av de merkene før.

 

Hjelp? :roll:

 

Takk på forhånd :)

 

Edit: tittel

Endret av oiqbal
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Begge telefonene har ganske like specs. Desire har vel litt mer RAM hvis jeg ikke husker feil. Eneste fordelen jeg kan komme på med X10 er kameraet. HTC har vel egentlig aldri hatt spesielt gode kamera. Jeg tror at HTC sence kommer til å bli bedre enn X10 sitt UI ut i fra det jeg har sett av videoer og kommer nok til å gå for Desire selv når den kommer.

Lenke til kommentar

Oi denne er vanskelig. Sony har god kvalitet på produktene sine, men har ofte litt shady software. Det jeg vet og som er min personlige menig er at X10 ser bedre ut og at SE lager gode kamera telefoner. Var en preview test av på x10 jeg leste og kamera var veldig bra.

 

Lydkvalitet hvis du hører mye på musikk ville jeg valgt SE.

Endret av BrazeLox
Lenke til kommentar

Det er ikke 720p video opptak på Desire at launch, men er mulighet for at det kommer software messig senere.

 

Desire fordeler:

Android 2.1

AMOLED

Pris (ca 1000kr billigere)

576MB ram (kontra Xperia 384(edited))

(Sense UI)

 

Xperia Fordeler

4" skjerm (kontra 3,7")

Bra kamera

1GB lagring (kontra desire 512)

 

For min del ville jeg kjøpt Xperia hadde det ikke vært for at den kommer med Android 1.6. Sony Ericson sier at det kommer en oppgradering etterhvert, men jeg har ikek mye tro på at det kommer med det første og jeg tviler på at SE kommer til å være flinke med å holde tritt med senere releases (Froyo, Gingerbread etc). Litt synd, for jeg hadde lyst på en 4" skjerm, synes 3,7" er litt lite.

 

Har egentlig bestemt meg for Desire, men kan la meg overtale til noe annet når reviews er oppe.

Endret av rooroo
Lenke til kommentar

Desire fordeler:

Android 2.1

AMOLED

Pris (ca 1000kr billigere)

576MB ram (kontra Xperia 256)

(Sense UI)

Så vidt jeg husker har X10 384 MB RAM. Også sier vel en del at AMOLED ikke er en ren fordel, at den kan være en ulempe i sollys. Ellers så liker jeg personlig utseende til X10 bedre. :)

 

For min del ville jeg kjøpt Xperia hadde det ikke vært for at den kommer med Android 1.6. Sony Ericson sier at det kommer en oppgradering etterhvert, men jeg har ikek mye tro på at det kommer med det første og jeg tviler på at SE kommer til å være flinke med å holde tritt med senere releases (Froyo, Gingerbread etc). Litt synd, for jeg hadde lyst på en 4" skjerm, synes 3,7" er litt lite.

Nå er jo dette toppmodellen i SEs satsing på Android, deres store håp om å ta tilbake tapte smarttelefon markedsandeler. Tviler på at de kommer til å gi opp på den med det første, tvert om er vel dette starten på en langvarig merkevarebygging rundt UX grensesnittet.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Oi denne er vanskelig. Sony har god kvalitet på produktene sine, men har ofte litt shady software. Det jeg vet og som er min personlige menig er at X10 ser bedre ut og at SE lager gode kamera telefoner. Var en preview test av på x10 jeg leste og kamera var veldig bra.

 

Lydkvalitet hvis du hører mye på musikk ville jeg valgt SE.

 

Etter å ha hatt en diamond og en htc hero kan jeg fortelle at htc ofte har hatt ekstremt shady software før 1st oppgradering. Synes jeg har ventet veeeldig lenge på en ny oppgradering på heroen. først Skippet di 1.6 og 2.0, men ryktene sier 2.1 kommer om noen dager.

Kunne godt tenkt meg radio og mer ram i x10. 256 som er der? Er redd den kan bli litt treig.

Hvis det er samme skjerm så nexus one er den dårlig i sol, men ekstremt vakker å se på innendørs. Så hvilke skjerm som er best er også ganske dødt. :-S 1000kr mer for x10.. litt mye?

Endret av MoLvII
Lenke til kommentar
  • 5 uker senere...

Driver også på jakt etter ny telefon.. men, for meg spiller ikke kamera noen særlig rolle.. kunne nesten like godt vært foruten, så ingen ulemper for meg ved å velge Desire på det punktet..

 

Men, hvordan er det med lyden? Og avspilling av musikk?

 

For meg er telefonen "først og fremst" en musikkavspiller.. jeg har en iPod Touch som jeg er veldig fornøyd med, og er telefonen noe tilsvarende den (gjerne med mulighet for høyere volum), så blir jeg glad! :)

 

 

Hva er Sense?

Lenke til kommentar

Driver også på jakt etter ny telefon.. men, for meg spiller ikke kamera noen særlig rolle.. kunne nesten like godt vært foruten, så ingen ulemper for meg ved å velge Desire på det punktet..

 

Men, hvordan er det med lyden? Og avspilling av musikk?

 

For meg er telefonen "først og fremst" en musikkavspiller.. jeg har en iPod Touch som jeg er veldig fornøyd med, og er telefonen noe tilsvarende den (gjerne med mulighet for høyere volum), så blir jeg glad! :)

 

 

Hva er Sense?

 

Hvis du virkelig bryr deg om lydkvalitet er det vel egentlig ingen mobiler som kan matche en skikkelig mp3spiller. Da tror eg egentlig en sony ericsson som W995 er noe av det beste. Ble jo kåret til årets mobil i fjor av flere anmeldere.

 

Sense er brukergrensesnittet til HTC som ligger over android og gjør OS'et mer brukervennlig.

Lenke til kommentar

Takk! :) Nei, jeg er ingen audiofil, så slikt sett er jeg som sagt fornøyd med kvaliteten som iPod Touch'en har gitt meg, som jeg regner med er tilsvarende på en iPhone.. så er kvaliteten/styrken ikke noe unna den kvaliteten, så er jeg liksom fornøyd! Ønsker bare at telefonen jeg eventuelt kjøper ikke skal ha en nedprioritert musikkspiller.. :)

Lenke til kommentar

Så bra! :) Ja, det er vel slik at så lenge musikken er passelig bra, så er jeg fornøyd..

 

Men, når kommer Desire egentlig? Jeg fant en dato som sa nå den 14., kan det stemme? Er det bekreftet?

 

Jeg har aldri kjøpt sånne produkter (mobil) på "lanseringsdagen", men er det slik at de rives vekk fra hyllene, eller er det kun med "større" produkter som når iPhone lanserer ett eller annet..

 

Takk :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...